Andere moederborden met SiS 735 ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
Ik ga dus binnen nu en 1/1.5 maand een nieuw moederbord met proc. en geheugen en videokaart kopen en aangezien de palomino 8 oktober uit komt moet ik hiervoor ook een moederbord hebben nou wil ik wel een SiS 735 chipset maar wanneer komen de echte goede moederbord bouwers met deze chipsets of kan ik ook wachten tot de nForce er is (denk het niet want dat duurt echt te lang)

Alvast bedankt voor de info

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
[topic=212401/1/25]

ik kreeg ook niks te horen dus suc6

• Rick Brands
Ja ik zie het had ik dus nog niet gezien echt raar dat niemand zo iets weet want ECS zie ik nou niet echt als een super goed merk

• Carel
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:18 schreef killer het volgende:
Ja ik zie het had ik dus nog niet gezien echt raar dat niemand zo iets weet want ECS zie ik nou niet echt als een super goed merk
WE hebben hier zo'n mobo, maar in het begin wat kinder ziektes, maar nu lijkt alles goed te gaan op een hogere fsb, vraag me niet waarom, maar sinds dat ie op 150 mhz bus loopt gaat alles juist goed

• Rick Brands
Dus je moet hem overklokken om hem goed stabiel te krijgen en de kinderziektes er uit te krijgen nou dat is voor de verandering ook wel weer eens leuk

:9

• chemistone
  • Laatst online: 06-12-2025
MSI is er mee bezig,zijn al reviews van (zie op tweakers.net de ECS-test, er staat ook een link naar MSI) Tevens heeft een webside de ECS vergeleken met een chaintec, dit is een micro-ATX bord. Verwacht echter dat deze borden minstens f 100,- duurder worden dan de ECS, vergelijk een a-merk bord maar eens met een ECS met dezelfde chipset.
Ga je op safe koop dan een via266 mobo, bv. epox 8KHA voor f329,-. Voor iets meer dan f 100,- heb je een goed mobo, zonder problemen.

• Carel
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:23 schreef killer het volgende:
Dus je moet hem overklokken om hem goed stabiel te krijgen en de kinderziektes er uit te krijgen nou dat is voor de verandering ook wel weer eens leuk

:9
LOL, jah bij ons idd, als ik hem terug klok komen de problemen weer, je veranderd van resolutie, valt beeld weg, moet je monitor opnieuw aandoen, dan gaat het weer goed, slaat echt nergens op, ik d8 eerst dat het aan monitor lag, bij een andere precies hetzelfde , zo zijn er nog wat problemen met booten etc, maar nu is alles echt perfect :)

• Rick Brands
Maar hoe zullen die duurdere merken scoren kwa prestaties want als een ECS bord al boven die Via 266 uitkomt hoe scoren die andere borden dan ?

(Dat die boven de Via 266 uit komt heb ik gelezen op anandtech !)

Socket A round-up

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Abit KS7
Asus A7S266
Chaintech 7SID
Chaintech 7SJD
ECS K7S5A
Gigabyte 7SRX
Gigabyte 7SRXH
Jetway J835AS
Leadtek 7350DDR
Leadtek 7350KDA
PC Chips M830

• Rick Brands
Ja en wanneer kan ik die borden verwachten dan ongeveer ik zou namelijk helemaal niet weten hoelang zo iets zou kunnen duren

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Motherboard
updated: 2001/8/28
(customer A -Z)
Customer SiS parts MB model No. Form Factor CPU supported Web site
Abit 735 AMD Athlon/ Duron www.abit.com.tw

Asus 635T CUS266 ATX Intel® Pentium®III www.asus.com.tw
Asus 735 A7S266 ATX AMD Athlon/ Duron www.asus.com.tw

Chaintech 735 7SID MATX AMD Athlon/ Duron www.chaintech.com.tw
Chaintech 735 7SJsD MATX AMD Athlon/ Duron www.chaintech.com.tw

ECS 635 P6S5MT MATX Intel® Pentium®III www.ecs.com.tw
ECS 635 P6S5AT ATX Intel® Pentium®III www.ecs.com.tw
ECS 735 K7S5A ATX AMD Athlon/ Duron www.ecs.com.tw

Fastfame 635 3SCF ATX Intel® Pentium®III www.fastfame.com.tw

Gigabyte 735 GA-7SRX ATX AMD Athlon/ Duron www.gigabyte.com.tw
Gigabyte 735 GA-7SRXH ATX AMD Athlon/ Duron www.gigabyte.com.tw

Jetway 635 635CS MATX Intel® Pentium®III www.jetway.com.tw
Jetway 735 835CN MATX AMD Athlon/ Duron www.jetway.com.tw

Leadtek 735 7350KDA ATX AMD Athlon/ Duron www.leadtek.com.tw

PCCHIPS 635 M700 ATX Intel® Pentium®III www.pcchips.com.tw
PCCHIPS 735 M830 ATX AMD Athlon/ Duron www.pcchips.com.tw

Uniwill 635 Baby AT Intel® Pentium®III www.uniwill.com.tw

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Ja en wanneer kan ik die borden verwachten dan ongeveer ik zou namelijk helemaal niet weten hoelang zo iets zou kunnen duren
Ja, dat is wel vaker het probleem, de "type" namen zweven al een poos rond op het www, terwijl er van de mamaplank bouwers nog niet eens een pressrelease van de betreffende plank de deur uit is.

Kijk maar eens naar het verschil bij bijv. release data tussen 2 verschillende fabrikanten met een zelfde soort plank:

AMD 760
Asus A7M266 -> Januari
Abit KG7 -> Juli/Augustus

Zit bijna een half jaar tussen.

Om kort te zijn: Geen Idee ! (Denk zelf dat met de release van de AMD Palomino, er ook wel wat plank bouwers nieuwe plankjes aankondigen)

• Rick Brands
Oke bedankt allemaal voor de informatie denk toch dat ik nog ff op die abit en asus moederborden wacht met de aanschaf van een moederbord

Verwijderd

Vergeet ook niet de MSI K735 Pro.

Voor een review zie:

http://www.tbreak.com/hard/mobo/msi_k735/page1.asp

Bimmeralso

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ja, deze ook, stond alleen niet op het lijstje bij SiS

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
zijn er ondertussen al weer nieuwe ontwikkelingen, en tests? welk a-mark mobo met sis 735 chipset is het best?

Human Bobby

Pagina: 1