Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 22:21
Ik zoek een?
Tablet. Mijn moeder zit in een verzorgingstehuis en is mentaal helemaal in orde, maar wegens haar invaliditeit moeilijk te been. Ze besteed hierdoor het grote deel van haar tijd in haar kamer. Als ze in haar kamer is, is ze dan ook gehecht aan het consumeren van media als een van de bezigheden. Wat ze waarschijnlijk veel meer doet dan de gemiddelde persoon. Pas is er een Samsung Galaxy Tab A8 gekocht als vervanging van haar oudere Huawei tablet, waar ze tot toen tevreden over was. Maar de Samsung Galaxy Tab A8 is snel geretourneerd wegens traagheid. Ikzelf heb een Samsung Galaxy Tab S6 en persoonlijk zeer tevreden over

Wat is je budget?
Er is geen budget gesteld, maar een premium prijs is niet nodig. Prijs/kwaliteit is belangrijk. Mag ook 2e hands. Maar geen budget tablet. Eventueel weer Huawei, omdat ze er tevreden over was en bekend is met de GUI?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is vooral bedoeld voor media consumptie & android spelletjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te overwegen naar een S6 lite (2022)/S7 FE/Xiaomi Redmi Pad/Lenovo Tab P11 Gen 2

Alvast bedankt iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door sn33ky op 12-02-2023 12:00 ]

Beste antwoord (via sn33ky op 15-02-2023 21:05)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De tablets die je zelf al gevonden hebt zijn toch prima. De S6 Lite 2022 en S7 FE zijn dankzij een Snapdragon soc beide al meer dan snel genoeg t.o.v. de trage Unisoc uit de A8. De Chinese Xiaomi en Lenovo zijn misschien nog sneller, maar de Samsung tablets krijgen langer updates.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De tablets die je zelf al gevonden hebt zijn toch prima. De S6 Lite 2022 en S7 FE zijn dankzij een Snapdragon soc beide al meer dan snel genoeg t.o.v. de trage Unisoc uit de A8. De Chinese Xiaomi en Lenovo zijn misschien nog sneller, maar de Samsung tablets krijgen langer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
[edit ivm privacy]

[ Voor 88% gewijzigd door SamSid op 07-03-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34
Wij hebben hier ook een Galaxy Tab A tablet, supersnappy is ie niet, maar zeker ook niet traag. Weet je zeker dat het niet bv aan de WiFi snelheid ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:48
Blijf in ieder geval weg van de (nieuwere) Huawei tablets, want die mogen geen Google Services meer voeren en dat is zeer onpraktisch voor mensen die daaraan gewend zijn (google accounts, youtube, etcetera)

Ja, het is er wel op te Tweaken bij de meeste modellen, maar dat is nu precies iets wat je bij je ouder(s) niet wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:48
SamSid schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:08:
Ik vraag me af hoeveel sneller een Redmi Pad zal zijn tov de Tab A8?
Als je enkel de SOC bekijkt dan is ie (in synthetische benchmarks) tussen de 60% en 110% sneller dan de T618 in de Samsung A8.

Kwa opslaggeheugen is het moeilijk te zeggen - de Redmi Pad heeft redelijk vlot UFS2.2 geheugen, en Samsung geeft nergens informatie. Da's meestal geen goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
olafmol schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:21:
Wij hebben hier ook een Galaxy Tab A tablet, supersnappy is ie niet, maar zeker ook niet traag. Weet je zeker dat het niet bv aan de WiFi snelheid ligt?
Nee, was trager als de oude Huawei dat ze tot dan gebruikte. Al is de wifi in een zorginstelling sowieso belabberd (maar daar moet je het mee doen. Als: buiten je invloed om te verbeteren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
RepareerDroid schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:56:
Dus ik zal ze alle 4 dan maar kopen. Welke is de betere volgens u?

Het is uiteindelijk de 128gb versie van de Tab S6 lite 2022 geworden met amazon prime (299,-), zodat we binnen 3 maanden nog steeds kunnen beslissen of dit het wel is.

Updatebeleid samsung is de beslissende factor geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door sn33ky op 15-02-2023 20:50 ]

Pagina: 1