Toon posts:

Ex mining gpu: hulpvraag pasta vervangen + versie gpu bios?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tsvdo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-03 22:16
Onlangs heb ik een INNO3D RTX3070 X4 Chill videokaart gekocht. Waarschijnlijk is deze kaart gebruikt voor mining. De verkoper was niet de eerste eigenaar en wist het niet. Gezien de verkoopprijs denk ik van wel. Omdat ik de kaart liefst terugbreng naar originele staat start ik dit topic. Het volgende valt me op.

System: Silverstone Raven 5/ Ryzen 5 3600 (stock)/ 2 x 8 GB 3600 (@3200)/ Asrock B450 pro/ 550W Seasonic psu/ 1 GB ssd)

Kaart scoort ong 500 punten lager in Timespy
Ik krijg een score van 13100 (graphics score)
https://www.tweaktown.com...wer-Consumption-and-Temps

Mogelijk niet originele bios
De bios, is die van de X3 versie: https://www.techpowerup.c...nno3d-rtx3070-8192-210309
Terwijl volgens de database, deze versie erin zou moeten zitten: https://www.techpowerup.c...nno3d-rtx3070-8192-201008
Is dit reden om de bios te updaten?

De kaart wordt in vergelijking met online reviews warmer.
Op zich geen probleem, de gpu wordt niet te heet, maar is daardoor wel luidruchtiger dan ik zou willen.
https://www.tweaktown.com...wer-Consumption-and-Temps
De kaart zit eigenlijk altijd ruim boven deze temps. Ook in een open kast en niet verwarmde kamer. De kaart warmt ook gezien het grote koelblok erg snel op. Dus ik vraag me af of er nog voldoende pasta op zit. Nu is het denk ik 15 jr geleden dat ik met thermalpasta klooide, vandaar de hulpvraag.

Hulpvraag; Wie kan mij helpen de thermalpaste te vervangen (tegen betaling van onkosten)
Ik woon in Zeist.
...

[Voor 10% gewijzigd door tsvdo op 12-02-2023 11:08]

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou eerst de juiste bios er opzetten en kijken wat dat met je temps doet.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11
In een open kast heb je geen air flow.
Welke kast heb je? Een kast met slechte air flow kan ook de reden zijn van je hoge temps.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• tsvdo
@PD2JK Case, toegevoegd in eerste bericht

@Ernemmer , ik heb momenteel geen backup gpu of i-gpu. Dus als de flash fout gaat....

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39
Ik zien niet echt verschillen in snelheden e.d. tussen de 2 biossen, het zou kunnen dat de X3 minder snel zijn fans gaat op spinnen en daardoor je score wat lager is. Je zou even via een programma de fans op 100% kunnen zetten om te zien of dan timespu betere punten oplevert.

Ik zou een repaste doen en dan nog eens timespy enzo runnen. Door dat de core heter worden zakken je punten om dat de core snelheid naar beneden gaat

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• tsvdo
Nu maar Artic Silver besteld...

Toch maar zelf gaan knoeien....

[Voor 78% gewijzigd door tsvdo op 12-02-2023 11:56]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03 22:43
tsvdo schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:44:
Nu maar Artic Silver besteld...

Toch maar zelf gaan knoeien....
Dunne pastas zijn niet erg geschikt voor de naakte chips van gpus en laptops.
Ik gebruikte de oude syy 157 maar die hebben ze nu ook te dun gemaakt schijnt.
Te dun word er tussenuit gestookt het pump out effect.
Mx4 was na 4 weken verdwenen int midden van de rtx3080 gpu, de stugge syy 157 werkt al 1.5 jaar prima.
Kijk vooral of de pasta geen elektriciteit geleid anders krijg je kortsluiting.
Artic silver is misschien wel geschikt voor gpus, het geleid geen stroom en is dikker dan mx4 succes ermee :)

[Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 12-02-2023 13:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee