Toon posts:

Google Nest (multi zone voor vloer en radiator verwarming)

Pagina: 1
Acties:

• StukjeNostalgie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 13:21
LS,

Grotendeels is het huis ingericht met Google Home, zodoende is er ook voorkeur om dit met de verwarming zo aan te vliegen. Daarover is ondertussen al een hoop geschreven over maar nergens heb ik tot dusver een schematische oplossing gevonden voor mijn vraagstuk. Zodoende heb ik een overzicht gemaakt van mijn situatie en een mogelijke oplossing die ik zie.

Zie het volgende:

Aan de mensen met ervaring, gaat een dergelijke oplossing zo werken?

• StukjeNostalgie
Update nav voorgaande post, op poort 2 en 3 van de heatlink krijg ik geen 230Volt gemeten (de ketel staat op verwarmen). Is dat een instelling of meet ik verkeerd?

• StukjeNostalgie
Ondertussen ben ik erachter hoe het zit met poort (1),2,3 van de heatlink en heb ik thermische motoren gekocht voor een test.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik gebruik 2 nests voor 2 zonekleppen (Danfoss (kogel))
Sinds de wp er staat regel ik de kleppen met een relais-schakelaar, maar voorheen gebruikte ik het eindcontact van de Danfoss regelunit om de ketel mee in te schakelen. (aan/uit)

De wp wil echter een 230V signaal, dus zodoende dat ik dat proces nu heb omgekeerd

• StukjeNostalgie
Thnx geeft een goed beeld, begrijp ik goed dat er ook een 2 weg afsluiter tussen de ketelaanvoer en de vloerverwarming verdeler zit? Ik zou verwachten dat de thermische motoren dit regelen.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
StukjeNostalgie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
Thnx geeft een goed beeld, begrijp ik goed dat er ook een 2 weg afsluiter tussen de ketelaanvoer en de vloerverwarming verdeler zit? Ik zou verwachten dat de thermische motoren dit regelen.
Ik heb dit gedaan met 2-weg kogelkranen idd.
het enige dat ik wilde is:
1. Verdeler 1 open (huis, met daar een nest)
2. Verdeler 2 open (Kantoor, met daar een nest)
3. Beide verdelers open

Voor mijn warmtepomp betekent dit een wat lager COP als 1 verdeler dicht is, maar het energieverbruik daalt dan ook behoorlijk. Als ik 2 of 3 dagen afwezig ben van kantoor vind ik het zonde dat te verwarmen tot 21 graden.

• StukjeNostalgie
Ja precies, zo wil ik ook m'n woonkamer en bovenverdieping (met radiatoren) gaan scheiden van de vloerverwarming zones. Nogmaals dank voor de reactie.

Wat ik niet goed terug vind is of het ketel stuursignaal vanuit de verschillende heatlink's gecombineerd mag worden naar 1 stuursignaal naar de ketel.

Tevens lees ik dat het dan aan/ uit ipv Opentherm aangesloten moet worden, ik ben er alleen nog niet goed achter waarom dit zo is. Gevoelsmatig zou namelijk de Nest Thermostaat moeten bepalen hoe de ketel (modulerend) reageert.

[Voor 65% gewijzigd door StukjeNostalgie op 15-02-2023 10:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee