Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-08 23:07
Hallo,

Binnenkort krijg ik een nieuwe smartphone, en dit keer geen Samsung. Ik kan Smartswitch dus niet gebruiken.
Dus wil ik mijn gegevens en apps back-uppen in Drive, echter wat ik ook probeer de knop "Nu Back up maken" blijft lichtgrijs en onklikbaar. Als je goed kijkt zie je hem staan.
Ook het voor meer dan 2 uur, de hele nacht, inactief laten liggen aan de lader zorgt er niet voor dat hij gaat back-uppen.
Ik heb van alles Google en Drive gerelateerd nagekeken op machtigingen en zo maar ik vind het probleem niet.
De 4,8GB (zie foto) die wel geback-upd is komt van Whattsapp en photo's, die doen het wel.
...

Mijn Note is up to date en draait op Android 9.

Wie o wie kan mij verder op weg helpen?

mvg,
Martijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ucvwn1Ctz_zNOeKID78G7BdKEGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIYTsCDdkYNFoX3gOPQzXR9L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnLC op 12-02-2023 10:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:56
Toen ik van mijn nokia naar de s22 ging zetten de phonehouse mijn bestanden over met smart switch. Dus als je naar een nieuw android toestel gaat hoort smart switch te werken volgens mij.
Als je inlogt met je google acount op nieuwe telefoon zet google je apps dan njet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
Ik heb het nieuwe toestel (Nokia X30) nog niet binnen.
Ik ging er van uit dat SmartSwitch van Samsung was en daarom niet zou werken naar de Nokia toe...

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:56
Snap ik kan je gewoon installeren vanuit de play store . Weet zeker dat het je helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLC
Mijn Nokia X30 is binnen en ik ben begonnen aan de installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJcMnP7e3LwuMLCXQ1Sjh4VP7Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58gcuwjvmBAC0Gt2pY6pTM1o.jpg?f=fotoalbum_large

Als bij een wonder kon ik de Note 8 ineens wel back-uppen met Drive.
Geen idee wat er gebeurt is in de tussentijd, ik heb alles met rust gelaten tot ik de Nokia binnen kreeg.

Maar goed. De kwestie is opgelost en de overgang is gelukt.
Ik heb Duo sim (twee Sim kaarten met hetzelfde tel.nummer), dus ik wissel af tussen de Note en X30, want het verschil is aanzienlijk tussen Adroid 9 en Android 12.... effe wennen.

mvg,
Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

MartijnLC schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:49:
Mijn Nokia X30 is binnen en ik ben begonnen aan de installatie.

..

Ik heb Duo sim (twee Sim kaarten met hetzelfde tel.nummer), dus ik wissel af tussen de Note en X30, want het verschil is aanzienlijk tussen Adroid 9 en Android 12.... effe wennen.

mvg,
Martijn.
Ik vind dat nog wel meevallen. Je bent juist van een Samsung schil naar een veel schonere schil gegaan, daar zit het ver'schil' in.

Al was je van een Samsung S23 naar een Pixel 7 gegaan, had je dezelfde ervaring gehad namelijk.

Veel plezier met je aanwinst!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1