Toon posts:

Bluetooth keyboard = geen mogelijkheid in Bios te komen

Pagina: 1
Acties:

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-03 09:07
Iets waar je totaal niet aan denkt bij de aankoop van een draadloze toetsenbord: met een bluetooth verbinding zal je geen toegang kunnen krijgen in je Bios. Alles zo een beetje nagezocht op het net, maar geen goed antwoord op een work around, ja alleen via een usb kan je dan wel de bios in.

Vreemd ergens dat de bluetooth functie al een tijd in veel moederbordjes zit, maar klaarblijkelijk ben je alleen welkom in een besturingssysteem >:)

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-03 19:42
Klopt, oud toetsenbord zoeken

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of in Windows 10 (wellicht ook bij 11) bij recovery options kiezen voor `UEFI Firmware Settings` en Restart kiezen. Kom je ook in het BIOS.
Alleen niet verward kijken als je toetsenbord het dan nog steeds niet doet. Muis heel misschien wel.

Vroeger had je perse een PS/2 toetsenbord nodig om in een BIOS te komen, in een tijd waarin USB toetsenborden al enige tijd de normaalste zaak van de wereld was.
Nu is dat probleem kennelijk doorgeschoven naar draadloze borden. Heb ik nóg een reden waarom ik iets mét een draadje wil.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-03 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een van de grootste producent van invoerapparatuur levert nog steeds een eigen adapter mee die buiten het OS ook werkt. Dus tja, als het grosso modo van de consumenten Logimeug koopt of sterker nog, nooit het BIOS in gaat om iets te wijzigen, waarom zouden moederbord fabrikanten dan iets hiervoor bedenken?

Kijk trouwens eens een paar seconde verder dan het BIOS. Hoe ga je Windows installeren van USB als je tijdens de installatie ook geen bluetooth verbinding kan maken?

Zolang bluetooth geen 1:1 connectie is, maar 1:n, ga je het niet fatsoenlijk kunnen oplossen. En blijven RF apparatuur in dat opzicht beter, want dat koppelt via een eigen signaal.

Alternatief is een bluetooth toetsenbord nemen dat ook via kabel kan werken. Dan kan je initieel het draadje gebruiken en daarna lekker draadloos zodra je het hebt gekoppeld met je OS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:12
Jets schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:35:
Vreemd ergens dat de bluetooth functie al een tijd in veel moederbordjes zit, maar klaarblijkelijk ben je alleen welkom in een besturingssysteem >:)
Om Bluetooth (of WiFi, zelfde verhaal) te laten werken zal toch een driver moeten gaan draaien, en daarvoor moet het OS booten maar dan kom je natuurlijk niet meer in het BIOS..

Gewoon een (oud) USB toetsenbord aansluiten werkt het beste.

📡 ADS-B / MLAT / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:47
Shift inhouden tijdens het klikken op "opnieuw opstarten".

Dan moet je Windows wel al opgestart zijn, maar ga je daarna naar de BIOS.

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-03 09:07
@FuaZe @Hero of Time @remco_k @Ruben279 @yoga
Dank allen voor de reacties

Klopt inderdaad, je kan op verschillende manieren in de bios komen, zo ook met:
C:\Windows\System32\shutdown.exe /r /fw /t 0

Maar het is gewoon iets waar ik geen rekening mee hield bij de aankoop van een toetsenbord, een toetsenbord werkte altijd bij mij vanaf het moment dat ik het aansloot (usb dongels of kabels natuurlijk) dus ging er gemakshalve vanuit dat dit ook wel zou werken..

Een ander toetsenbord voor die enkele keer dat ik moet opstarten voor bv naar de bios te kunnen is geen optie, ik gaf dat als illustratie (had ik erbij moeten schrijven) maar ook het menu om de bootkeuze te kunnen zien is een probleem (F8 in mijn geval, maar ook F12 e.d. voor andere moederborden) Daarmee is Bluetooth voor mij volledig onbruikbaar geworden, dus dan maar een dongeltje gebruiken :)

[Voor 3% gewijzigd door Jets op 12-02-2023 09:37]

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00
Daarom heb ik zo'n klein keyboardje met dongle voor dit soort dingen.

https://www.kiwi-electron...AGBEE1GMJ1tBoCeD8QAvD_BwE
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee