• david.tb
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-02 20:37
Beste!

Ik heb een 3-tal Noctua NFA9PWM aangeschaft ter vervanging van de stock fans in mijn HP XW6600.
Nu wil het dat ik niet goed heb gekeken en op het mobo 2 verschillende 4-pins pwm aansluitingen zitten.

De case fans zijn bruin, type toevoeging FB3 en hebben een brede uitsparing, de geheugen fan is wit met type FB1 en een smalle uitsparing. Foto’s van de originele fans (en duidelijk waarom ze vervangen moesten worden…)
Case fan:

Geheugen fan:

De noctua fans die ik heb gekocht hebben alle 3 een smalle uitsparing. Zoals de FB1 dus. Nu zitten er bij de Noctua fans verloop stekkers om ze via male aan te sluiten op de enkele FB1 op mobo voor het geheugen maar ik wil de case fans los vd geheugen fan in het bios aansturen. Is er een verloop stekker zodat ik een female FB1 via een male FB1 naar female FB3 op male op het mobo kan aansluiten?

Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel dan hoor ik dat graag net zoals ik graag hoor of er een oplossing is ;)

Groet en alvast dank voor de tijd en moeite!

David ter Brake

[Voor 55% gewijzigd door david.tb op 11-02-2023 20:19. Reden: Foto’s]

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-03 16:42
Je zou met een mesje het streepje op de FB1 kunnen wegsnijden om het zo passend te maken. En als je de niet in de fan zelf wil snijden, dan kan je ook een doorsnee verlengkabeltje gebruiken en daar een reepje vanaf snijden. Je kan aan de kleuren van de draadjes zien dat ze in dezelfde volgorde zitten, dus dat gaat probleemloos. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee