Toon posts:

Zomervakantie in Oostenrijk met baby van 8 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tzoeminator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03 15:47
Hi Iedereen,

Begin september ben ik van plan om met de auto op zomervakantie te gaan met mijn vrouw en baby van 8 maanden.

We zijn op zoek naar:
- Een gebied in de bergen.
- Een rustige omgeving.
- We willen graag verblijven op drie verschillende plaatsen, op max 3 uur rijden van elkaar.
- Verblijf in typisch Oostenrijkse houten chalets. Het hoeft geen vakantiepark te zijn, mag wel. Als het park maar niet kollosaal is.
- Ivm de baby willen graag voornamelijk kleine en makkelijke stukjes wandelen in de bergen.

Eerder zijn we (voordat de baby er was) in Obertraun geweest en verbleven bij Dormio Resort Obertraun. Dat beviel heel goed. Geweldige omgeving en een mooi verblijf. Nu zijn we op zoek naar een soortgelijk gebied.

Iemand tips misschien? Denk aan een bepaald gebied, verblijf of misschien leuke schitterende bergen met toegankelijke wandelroutes.

Bij voorbaat dank

Groet,

Thomas

Alle reacties

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-03 22:11
Oostenrijk is voor mij niet het land voor bungalowparken, kom er al jaren. Zelf erg tevreden over het plaatsje Altmünster, rustige omgeving in Salzkammergut. Op de scheiding tussen hooggebergte en relatief glooiend landschap.
Probeer eens een appartement te huren, zelf zijn wij al jaren gast bij www.fewohs.at
Appartement zit je lekker vrij, eigen huisje, badkamer, toilet, wasmachine, keuken. En in ons geval toch vertier op loopafstand van zwembad, dagstrand, meer etcetera.

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Tip, bel eens met de lokale VVV in wat dorpjes. Ik heb in 2021 dat ook gegaan en kwam op de locaties uit in mijn blog:
https://arnoud.raeven.nl/2021/08/oostenrijk/

Had dan wel geen baby bij me, maar op de site van Tirol kun je wandelingen met gradaties uitzoeken in de omgeving van waar jij zit. Ben zelf op twee plekken geweest qua overnachtingen en vanuit daar dagtochten gemaakt.

Wellicht heb je er iets aan. :)

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• tzoeminator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03 15:47
Goedeavond Ramon en Derice,

Bedankt voor jullie reactie. Heel tof dat jullie de tijd hebben genomen om tips te geven. Ik ga nu gelijk Altmünster opzoeken en de blog van Arnaud bekijken.

Gr

Thomas

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

En wat betreft lopen, met een kind van 8 maanden zou je prima zo’n draagrugzak kunnen kopen (lenen). Hebben we met onze dochter ook gedaan en toen hebben we prima grotere afstanden gedaan die er ook zonder kind gelopen zouden hebben. Voordeel van zo’n rugzak is namelijk ook dat ze door het gehobbel veel in slaap vallen…

Zoiets dus https://www.bever.nl/p/de...AAE10018.html?colour=2296

Over een jaar is dat een ander verhaal want dan is je kind al bijna te zwaar om lang in zo’n tas te dragen en dan zijn kortere wandelingetjes waarschijnlijk beter. (Tas kan tot 22kg, maar de vraag is, kan jij dat ook)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Er zijn een aantal landal parken in Oostenrijk, bijv Bad Kleinkirchheim. Via alpresorts zijn vaak mooie chalets te vinden, bijvoorbeeld in Turracher Hohe. In alle skigebieden kun je mooi in de bergen wandelen, op allerlei niveaus.

Moet het echt een chalet zijn? Want een appartement geeft je veel ruimere keus en er zijn er zat met echt mooie, grote en zonnige balkons.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee