Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen met deze (nieuwe) onderdelen:
Alle fans gaan netjes aan en blijven ook draaien, maar verder gebeurt er niets.
Aanvankelijk leek de CPU de schuldige, het debug-LEDje bleef namelijk branden.
De CPU bleek pas vanaf bios-versie 1620 te worden ondersteund, dus deze heb ik volgens deze methode geüpdatet naar versie 2212. Dat leek allemaal goed te gaan en hierna verdween het debug-ledje.
Echter nog steeds geen beeld op de HDMI/DP van het moederbord (ik ga voor de geïntegreerde gpu, een losse is niet nodig voor deze pc).
Checks die ik in andere topics ben tegengekomen, om die maar meteen af te vangen 😉:
Ik heb zelf geen flauw idee meer. Ik denk haast dat er een component kapot geleverd is, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten controleren helaas. Mogelijk het moederbord? Kan ik daar achter komen?
Ik hoor graag jullie suggesties
Edit:
Nog enkele foto's, de SSD zit achter de bovenste heatsink, net onder de koeler:
- uitvoering: ASUS ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4
- uitvoering: Intel Core i5-13500 Boxed
- uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
- uitvoering: be quiet! Pure Power 11 550W FM
- uitvoering: WD Blue SN570 1TB
- uitvoering: Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B
- uitvoering: be quiet! Pure Base 600 Zwart
Alle fans gaan netjes aan en blijven ook draaien, maar verder gebeurt er niets.
Aanvankelijk leek de CPU de schuldige, het debug-LEDje bleef namelijk branden.
De CPU bleek pas vanaf bios-versie 1620 te worden ondersteund, dus deze heb ik volgens deze methode geüpdatet naar versie 2212. Dat leek allemaal goed te gaan en hierna verdween het debug-ledje.
Echter nog steeds geen beeld op de HDMI/DP van het moederbord (ik ga voor de geïntegreerde gpu, een losse is niet nodig voor deze pc).
Checks die ik in andere topics ben tegengekomen, om die maar meteen af te vangen 😉:
- Het moederbord is aangesloten met de 24-pins connector én 8-pins connector bovenin. De 4-pins is niet aangesloten, maar deze lijkt optioneel te zijn voor zover ik heb kunnen vinden. Op deze pagina uit de handleiding heb ik dus B en C aangesloten, A niet.
- Spacers voor het plaatsen van het moederbord in de behuizing zijn gebruikt.
- RGB-gebeuren op het moederbord werkt: YouTube: Mobo RGB, maar verder kan ik (afgezien van de debug LEDs) geen LEDs vinden op het moederbord. De power-led op het frontpaneel werkt goed.
- Kabels: HDMI en Displayport geprobeerd, beide doen niets op twee verschillende monitoren. In dezelfde opstelling ook aan een andere pc en laptop getest, monitoren en kabels werken dan gewoon.
- RAM: aanvankelijk de configuratie uit het boekje (slot A2 en B2) geprobeerd. Daarna met elk reepje elk slot getest, geen resultaat. Ik heb ook een reepje uit mijn eigen werkende pc getest in elk slot, maar dat maakte niet uit. Zonder RAM in de slots blijft het debug-ledje zoals verwacht branden.
- Bekabelde muis met rode optische sensor en toetsenbord met verlichting: beide geven geen licht na het starten. Ik vermoed dat dit wel zou moeten
- Stroomkabel en CMOS batterij er uit gehad. Daarna het CMOS geheugen gewist door de header te shorten op deze manier volgens de handleiding.
Ik heb zelf geen flauw idee meer. Ik denk haast dat er een component kapot geleverd is, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten controleren helaas. Mogelijk het moederbord? Kan ik daar achter komen?
Ik hoor graag jullie suggesties

Edit:
Nog enkele foto's, de SSD zit achter de bovenste heatsink, net onder de koeler:
[Voor 14% gewijzigd door Melkunie op 11-02-2023 17:38]