Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week onderdelen gekocht om voor het eerst mijn eigen computer in elkaar te zetten.
Maar momenteel werkt het nog niet.
Dit zijn de componenten:
Als ik de computer aan zet gaan de CPU en de kast ventilatoren draaien maar niet die van de video kaart.
Daarnaast gaan de post status check lampjes aan:
Heel kort alle 4, daarna een paar seconden de DRAM.
Die wisselt dan af met de VGA. En een paar seconden later gaat dan de BOOT ook aan.
Enkele seconden later gaan ze allebei uit. Dan blijven de ventrilatoren draaien, alleen heb ik dan geen beeld (zowel via moederbord als via videokaart). En dit blijft totdat ik de computer uit doe.
Ik hoorde van iedereen die ik sprak dat het in elkaar zetten van een computer makkelijk moet zijn.
Maar dit gaat toch echt mijn pet te boven.
Het enige wat ik tot nu toe heb geprobeert is de RAM in andere slots te doen en te kijken of het wel werkt met 1 RAM stick, maar dit werkt jammer genoeg ook niet.
Als iemand advies heeft hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag.
Groeten,
Robokop
Ik heb afgelopen week onderdelen gekocht om voor het eerst mijn eigen computer in elkaar te zetten.
Maar momenteel werkt het nog niet.
Dit zijn de componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 220,95 | € 220,95 |
1 | Moederborden | ASRock B760M Steel Legend WiFi | € 175,47 | € 175,47 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 679,99 | € 679,99 |
1 | Behuizingen | DeepCool Macube 110 Zwart | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Ventilatoren | Arctic F14 Silent Zwart, 140mm | € 8,28 | € 8,28 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32 | € 145,07 | € 145,07 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 750W FM | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,88 | € 59,88 |
Totaal | € 1.493,39 |
Als ik de computer aan zet gaan de CPU en de kast ventilatoren draaien maar niet die van de video kaart.
Daarnaast gaan de post status check lampjes aan:
Heel kort alle 4, daarna een paar seconden de DRAM.
Die wisselt dan af met de VGA. En een paar seconden later gaat dan de BOOT ook aan.
Enkele seconden later gaan ze allebei uit. Dan blijven de ventrilatoren draaien, alleen heb ik dan geen beeld (zowel via moederbord als via videokaart). En dit blijft totdat ik de computer uit doe.
Ik hoorde van iedereen die ik sprak dat het in elkaar zetten van een computer makkelijk moet zijn.
Maar dit gaat toch echt mijn pet te boven.
Het enige wat ik tot nu toe heb geprobeert is de RAM in andere slots te doen en te kijken of het wel werkt met 1 RAM stick, maar dit werkt jammer genoeg ook niet.
Als iemand advies heeft hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag.
Groeten,
Robokop