Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Zijn je vervangende stroken qua kleur gelijk aan de bestaande stroken? Kleurverschil door een andere serie of zonlicht gaat meer opvallen dan deze beschadigingen denk ik.
Heb inderdaad al eens een plank vervangen, heb daarvoor ook 2 pakken extra besteld.
Alleen als de vloer uit dezelfde batch is:
1. Even warm maken met de föhn
2. Plankje er uit wippen
3. Klein beetje inlijmen
4. Nieuwe plank er in.
2. Plankje er uit wippen
3. Klein beetje inlijmen
4. Nieuwe plank er in.
Er moet een nieuw pak besteld worden dus er zal ongetwijfeld wel verschil inzitten. Zoals je hieronder ziet zijn alle stroken wel een beetje anders qua kleur en dat hoort erbij. Ik denk dat het kleurverschil wel mee zal vallen.eLScha schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:06:
Zijn je vervangende stroken qua kleur gelijk aan de bestaande stroken? Kleurverschil door een andere serie of zonlicht gaat meer opvallen dan deze beschadigingen denk ik.
Heb je de oude lijm niet eerst verwijderd? Krijg je dan geen zichtbaar hoogteverschil?Sturmer93 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:11:
Heb inderdaad al eens een plank vervangen, heb daarvoor ook 2 pakken extra besteld.
2. Plankje er uit wippen
3. Klein beetje inlijmen
4. Nieuwe plank er in.
[Voor 20% gewijzigd door aGraPusher op 11-02-2023 12:14]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Ondanks dat je vloer vrij contrastrijk is denk ik dat je het toch gaat zien, meer dan de beschadigingen.aGraPusher schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:
[...]
Er moet een nieuw pak besteld worden dus er zal ongetwijfeld wel verschil inzitten. Zoals je hieronder ziet zijn alle stroken wel een beetje anders qua kleur en dat hoort erbij. Ik denk dat het kleurverschil wel mee zal vallen.
[Afbeelding]
[...]
Heb je de oude lijm niet eerst verwijderd? Krijg je dan geen zichtbaar hoogteverschil?
Voor wat betreft de lijm; die plakt (ook voor de tweede keer) als een malle.

Hmm oke dat wordt dus ook even een puntje van aandacht. Gelukkig heb ik het zo geautomatiseerd dat de screens omlaag gaan zodra er zoninval is dus verkleuring door zon is echt minimaal. Kan het pas gaan beoordelen of ik het wel of niet ga vervangen zodra ik de vervangende stroken binnen heb.Sturmer93 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Ondanks dat je vloer vrij contrastrijk is denk ik dat je het toch gaat zien, meer dan de beschadigingen.
Voor wat betreft de lijm; die plakt (ook voor de tweede keer) als een malle.
De eerste krasjes en deukjes doen altijd zeer, maar dit lijkt schade die je normaal gesproken niet opvalt en dus laat zitten.
Ieder zijn eigen mening en wij hoeven er niet naar te kijken maar deze beschadiging zou ik ook niet vervangen.
vinpower schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:38:
Ieder zijn eigen mening en wij hoeven er niet naar te kijken maar deze beschadiging zou ik ook niet vervangen.
Ja en helemaal als iemand anders het doet en het voorkomen had kunnen worden. Paar plekken vallen wel op maar dat is lastig vast te leggen op foto.Rukapul schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:
De eerste krasjes en deukjes doen altijd zeer, maar dit lijkt schade die je normaal gesproken niet opvalt en dus laat zitten.
En als het makkelijk te vervangen is waarom dan niet ff herstellen?
Pagina: 1