Toon posts:

Beschadigde plak-pvc visgraat stroken

Pagina: 1
Acties:

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-03 18:41
Omdat er diverse gebreken aan mijn bankstel zijn heeft een adviseur een meubelmaker gestuurd die het probleem zou oplossen. Helaas ging deze meneer grof te werk met een omgooien van het bankstel. Nu is mijn vloer beschadigd.

Beschadigingen op zichtbare plekken:

Vloer:
Callisto Visgraat 4201 (dryback) Natural Oak Light van Gelasta

Gebruikte lijm op de egaline:

Om de beschadigde stroken te vervangen geeft de vloerenlegger de volgende werkwijze aan:
1. strook insnijden volgens bepaald patroon
2. met een schroevendraaier de strook opwippen
3. strook eruit trekken
4. lijmresten met een mesje verwijderen
5. nieuwe lijm aanbrengen en nieuwe strook plaatsen

Op het internet lees ik bijvoorbeeld dat het handig is om de strook met een föhn te verwarmen. Heeft iemand ervaring met een pvc-strook vervangen waarbij dezelfde lijm is gebruikt als bij mij? En welke werkwijze is het makkelijkste om te doen? En kan dit echt zonder dat je er iets van ziet achteraf?

Alvast bedankt voor de tips :+

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:18
Zijn je vervangende stroken qua kleur gelijk aan de bestaande stroken? Kleurverschil door een andere serie of zonlicht gaat meer opvallen dan deze beschadigingen denk ik.

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Heb inderdaad al eens een plank vervangen, heb daarvoor ook 2 pakken extra besteld.

Alleen als de vloer uit dezelfde batch is:

1. Even warm maken met de föhn
2. Plankje er uit wippen
3. Klein beetje inlijmen
4. Nieuwe plank er in.

• aGraPusher
eLScha schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:06:
Zijn je vervangende stroken qua kleur gelijk aan de bestaande stroken? Kleurverschil door een andere serie of zonlicht gaat meer opvallen dan deze beschadigingen denk ik.
Er moet een nieuw pak besteld worden dus er zal ongetwijfeld wel verschil inzitten. Zoals je hieronder ziet zijn alle stroken wel een beetje anders qua kleur en dat hoort erbij. Ik denk dat het kleurverschil wel mee zal vallen.

Sturmer93 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:11:
Heb inderdaad al eens een plank vervangen, heb daarvoor ook 2 pakken extra besteld.

Alleen als de vloer uit dezelfde batch is:

1. Even warm maken met de föhn
2. Plankje er uit wippen
3. Klein beetje inlijmen
4. Nieuwe plank er in.
Heb je de oude lijm niet eerst verwijderd? Krijg je dan geen zichtbaar hoogteverschil?

[Voor 20% gewijzigd door aGraPusher op 11-02-2023 12:14]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
aGraPusher schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Er moet een nieuw pak besteld worden dus er zal ongetwijfeld wel verschil inzitten. Zoals je hieronder ziet zijn alle stroken wel een beetje anders qua kleur en dat hoort erbij. Ik denk dat het kleurverschil wel mee zal vallen.

[Afbeelding]

[...]

Heb je de oude lijm niet eerst verwijderd? Krijg je dan geen zichtbaar hoogteverschil?
Ondanks dat je vloer vrij contrastrijk is denk ik dat je het toch gaat zien, meer dan de beschadigingen.

Voor wat betreft de lijm; die plakt (ook voor de tweede keer) als een malle. :*)

• aGraPusher
Sturmer93 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:18:
[...]

Ondanks dat je vloer vrij contrastrijk is denk ik dat je het toch gaat zien, meer dan de beschadigingen.

Voor wat betreft de lijm; die plakt (ook voor de tweede keer) als een malle. :*)
Hmm oke dat wordt dus ook even een puntje van aandacht. Gelukkig heb ik het zo geautomatiseerd dat de screens omlaag gaan zodra er zoninval is dus verkleuring door zon is echt minimaal. Kan het pas gaan beoordelen of ik het wel of niet ga vervangen zodra ik de vervangende stroken binnen heb.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43
De eerste krasjes en deukjes doen altijd zeer, maar dit lijkt schade die je normaal gesproken niet opvalt en dus laat zitten.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:51
Ieder zijn eigen mening en wij hoeven er niet naar te kijken maar deze beschadiging zou ik ook niet vervangen.

• aGraPusher
vinpower schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:38:
Ieder zijn eigen mening en wij hoeven er niet naar te kijken maar deze beschadiging zou ik ook niet vervangen.
Rukapul schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:
De eerste krasjes en deukjes doen altijd zeer, maar dit lijkt schade die je normaal gesproken niet opvalt en dus laat zitten.
Ja en helemaal als iemand anders het doet en het voorkomen had kunnen worden. Paar plekken vallen wel op maar dat is lastig vast te leggen op foto.

En als het makkelijk te vervangen is waarom dan niet ff herstellen?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee