Omdat er diverse gebreken aan mijn bankstel zijn heeft een adviseur een meubelmaker gestuurd die het probleem zou oplossen. Helaas ging deze meneer grof te werk met een omgooien van het bankstel. Nu is mijn vloer beschadigd.
Beschadigingen op zichtbare plekken:
Vloer:
Callisto Visgraat 4201 (dryback) Natural Oak Light van Gelasta
Gebruikte lijm op de egaline:
:strip_exif()/f/image/R6QLUMqxykAF6t0jQh9RLC75.gif?f=fotoalbum_large)
Om de beschadigde stroken te vervangen geeft de vloerenlegger de volgende werkwijze aan:
1. strook insnijden volgens bepaald patroon
2. met een schroevendraaier de strook opwippen
3. strook eruit trekken
4. lijmresten met een mesje verwijderen
5. nieuwe lijm aanbrengen en nieuwe strook plaatsen
Op het internet lees ik bijvoorbeeld dat het handig is om de strook met een föhn te verwarmen. Heeft iemand ervaring met een pvc-strook vervangen waarbij dezelfde lijm is gebruikt als bij mij? En welke werkwijze is het makkelijkste om te doen? En kan dit echt zonder dat je er iets van ziet achteraf?
Alvast bedankt voor de tips
Beschadigingen op zichtbare plekken:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Vloer:
Callisto Visgraat 4201 (dryback) Natural Oak Light van Gelasta
Gebruikte lijm op de egaline:
:strip_exif()/f/image/R6QLUMqxykAF6t0jQh9RLC75.gif?f=fotoalbum_large)
Om de beschadigde stroken te vervangen geeft de vloerenlegger de volgende werkwijze aan:
1. strook insnijden volgens bepaald patroon
2. met een schroevendraaier de strook opwippen
3. strook eruit trekken
4. lijmresten met een mesje verwijderen
5. nieuwe lijm aanbrengen en nieuwe strook plaatsen
Op het internet lees ik bijvoorbeeld dat het handig is om de strook met een föhn te verwarmen. Heeft iemand ervaring met een pvc-strook vervangen waarbij dezelfde lijm is gebruikt als bij mij? En welke werkwijze is het makkelijkste om te doen? En kan dit echt zonder dat je er iets van ziet achteraf?
Alvast bedankt voor de tips
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam