Toon posts:

Zip Drive Dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe zip-drive en hij is 3,5 jaar oud. Alleen wilde ik vandaag kijken wat op een zippie stond en hoorde ik allemaal van die klikjes en het werd steeds erger. Nou heb ik gekeken en heb je maar een jaar garantie of je moet bellen naar een telefoon nummer en dan moet je betalen. Ik vind dit nergens opslaan. Nou heb ik maar besloten een nieuwe interne te kopen. Heeft iemand dit ook meegemaakt??

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Klikjes is waarschijnlijk the Click of Death.. Kweet even niet waar je daar de info kan van vinden. Er is ook een programma om dat te testen. Volgens mij moet je in dat geval wel recht hebben op vervanging.

Verwijderd

Zie ook hier:
http://grc.com/clickdeath.htm

Stukje quote
It means that you're not stuck with defective Iomega drives which should clearly NOT have failed in this fashion. It means that Iomega has agreed to REPLACE Click Death drives even if they are out of warranty because they know that it's not your fault that this has happened, and that it should not have happened to you.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:49 schreef Neo 2 het volgende:
Ik heb een externe zip-drive en hij is 3,5 jaar oud. Alleen wilde ik vandaag kijken wat op een zippie stond en hoorde ik allemaal van die klikjes en het werd steeds erger. *snip*
Heeft iemand dit ook meegemaakt??
Enkele honderdenduizenden andere mensen schat ik. Het is een bekend probleem van de zipdrive maar ik weet niet of Iomega het ooit eens heeft toegegeven :? ?

Zoek maar eens op www.google.com op 'click of death'.

Verwijderd

Ohja, prik dat schijfje niet in een andere zipdrive want je loopt kans dat die andere drive dan ook defect raakt.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

coopah waar heb je dat vandaan? Ik heb het ook gehad en mijn zipschijffies doen het nog prima, nu in een interne drive.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Ik heb wat voorbeelden gezien waarbij de click of death de zijkant van het schijfje hadden beschadigt. Als je dat schijfje vervolgens in een andere zipdrive stopte dan beschadigden de koppen als die 'uitgestoken' werden om op het schijfje te komen en langs de beschadigde zijkant kwamen.
Als het schijfje niet beschadigd is gaat het natuurlijk gewoon goed, maar met een beschadigd schijfje soms dus ook niet. En op die manier 'verspreid' het click fenomeen zich van de ene drive naar de andere omdat het schijfje in diverse drives geprobeerd wordt en vervolgens de drives kan beschadigen.

edit: Ik weet niet meer of je het schijfje met het blote oog kunt controleren.

edit2: http://grc.com/codfaq4.htm hier staat een voorbeeld

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

thx coopah. Ik denk dat mijn schijfjes niet kapot zijn. Zoals in die link van je staat vermeld, is het bijna nooit besmettelijk gelukkig.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1