• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 20:12
Ik zit bij de Belgische internetprovider Telenet en sinds afgelopen woensdagmiddag 8/2 merk ik dat er geen mails meer binnenkomen op mijn Telenet-mailaccount. Na een aantal telefoontjes met de klantendienst is duidelijk geworden dat de mailbox op zich nog wel bestaat, maar dat door één of andere fout (langs hun kant) alle huidige aliassen vervangen zijn door een alias die ik x aantal jaar geleden ooit heb gebruikt en allang verwijderd heb. Klinkt vreemd, maar het is effectief zo.

Het gevolg is dat iedereen die nu naar mij probeert te mailen naar mijn gekend telenet-adres, een foutmelding krijgt dat dit e-mail-adres niet meer bestaat. Mailt men naar de oude alias die niemand kent, dan komt deze mail wel nog toe.

Lastig, want er zijn een aantal diensten die ik met dit account heb afgesloten. Gelukkig heb ik de meeste al kunnen koppelen naar mijn gmail-adres.

Mijn vraag aan de community hier: zijn er nog Belgische Telenet-klanten die een gelijkaardig probleem ondervinden? Toen ik donderdag belde met de klantendienst leek het alsof ik de enige was met dit probleem, maar toen ik vrijdag opnieuw belde had ik de indruk dat ze nog meer klanten hadden met hetzelfde probleem. Alleen vind ik nergens berichten terug op nieuwssites hieromtrent. (wat mij enigszins gerust zou stellen) In ieder geval is het geen algemeen probleem want ik ken genoeg mensen bij wie hun e-mail normaal werkt. Het enige wat Telenet mij communiceert is dat ze een dossier hebben aangemaakt.

Het is ondertussen de 4e dag dat ik zonder werkend Telenet E-mailadres zit, en na twee telefoontjes naar de klantendienst, enkele whats-app berichten en een melding via het web-formulier is er nog steeds geen vooruitgang. Het is weekend, dus ik maak me geen illusies.

Ik kan best wel relativeren en weet dat er andere, ergere problemen bestaan, maar ik word best wel lastig dat ik zo lang zonder e-mail zit. Ondere andere het besef dat alle mails die ondertussen werden verstuurd naar dit adres verloren zijn gegaan.

Ik voel me ook machteloos want ik kan ze toch niet méér bellen (en stalken) dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik steek mijn energie liever in positievere zaken.

Mochten jullie nog tips hebben wat ik ondertussen nog kan doen hoor ik het graag.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-03 23:21
Waarschijnlijk is er ergens een storing geweest en een backup teruggezet.
Kun je de aliassen opnieuw aanmaken op deze account, dan dat doen.
Zo niet, filter je mailbox waar die telenet accounts gebruikt worden en pas daar overal aan waar mogelijk , of mail je contacten een ander adres te gebruiken.
De rest, rustig afwachten, sneller zal het niet gaan.

• reecky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-02 20:18
juist hetzelfde probleem bij mij :primaire account is overgenomen door een eerder verwijderde alias, en dit ook op 8 feb, van dan af geen e-mails meer ontvangen.
na contact met klantendienst is er een case aangemaakt want meerde klanten hebben volgen hun dit zelfde probleem,
er is iets mis gelopen tijdens overdracht van oud naar nieuw klantenbestand, er is in deze case vermeld dat meerdere klanten problemen hebben om de zaak te bespoedigen.
je kan niets meer doen dan wachten, want dit kan alleen opgelost worden door hun IT afdeling.
toch eens nadenken om te veranderen van provider, telenet doet niet veel voor zijn vaste klanten , ik ben reeds 25 jaar klant en soms zou een extraatje eens leuk zijn, maar het enige dat ze blijkbaar kunnen is alles duurder maken 8)7

• reecky
inderdaad vind je hier niets over in de media

• SDG9
  • Laatst online: 14-03 10:51
Heb hetzelfde probleem. Enkel een oud mailadres is nog actief, waar ik geen mails meer op krijg.na eerst zelf uren naar een oplossing hebben gezocht dan toch Zaterdag 2 maal hun klantenservice aan de lijn gehad ( in totaal 1,2U in de wacht!). Eerste maal stelden ze veel vragen en deden ze alsof ze van niets wisten. Dan na 5 min. Ineens lijn onderbroken. De 2de keer gaven ze toch toe dat er een groter probleem is gelinkt aan hun nieuw systeem dat ze implementeren en dat ze eraan aan het werken zijn. Wanneer er een oplossing is, blijft een groot “?”
Ongelooflijk hoe ze vaste klanten behandelen, en eenvoudig niet proactief communiceren.

• fre_
Het probleem lijkt sinds een half uur opgelost bij mij.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

fre_ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:12:
Het probleem lijkt sinds een half uur opgelost bij mij.
Hoe?
Zijn de mailadressen "automatisch" weer aangemaakt of heb je ze zelf opnieuw toe kunnen voegen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• fre_
Het lijkt dat Telenet deze keer de juiste backup heeft teruggezet, want alles verliep 'automatisch'. ('t is te zeggen, na veel gezaag bij de klantendienst)

[Voor 3% gewijzigd door fre_ op 13-02-2023 12:18]

• reecky
bij mij is het ook opgelost: mijn primair account is terug het juiste e-mail adres
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee