Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubis99
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-04 09:29
Hallo iedereen!

Alvast excuus voor de lange post.

Ik zou graag wat meningen en ervaringen horen over het volgende:

Ik heb een tijd terug een topic gemaakt met wat vragen rondom een specifieke wo-master volgen na hbo-ict. Ik ben in de tussentijd geslaagd en ben door wat gesprekken met docenten en klasgenoten uitgekomen bij een totaal andere optie: In september begin ik aan de (pre-)master information management bij de universiteit van Tilburg. (Wat minder techniek en iets meer bedrijfskunde)

Allemaal leuk enzo, maar nu heb ik zo het idee dat überhaupt ergens hbo op je cv hebben staan soms al genoeg reden is om eventuele verdere wo-diploma's niet "voor vol" aan te zien. (Maar dat is volgens mij ook een breder sociaal/cultureel ding)

Vandaar dan ook het volgende:
Ik heb namelijk zo'n "als ik later groot ben" moment gehad tijdens m'n afstudeerstage.

Zo ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik niet heel erg veel motivatie heb voor de praktijkkant, maar dat ik vooral het meer onderzoekende aspect interessant vind.

Dat klinkt als ik de beschrijvingen online mag geloven al redelijk in het goeie straatje voor een wo-master. ("Waarom doen we x" ipv "Hoe doen we x?")

Maar hier komt de echte (lees: zwaar ambitieuze) "als ik later groot ben": Het lijkt het me namelijk een mooi streven om uiteindelijk professor (of in ieder geval onderzoeker) te worden. En dat zou betekenen dat er waarschijnlijk een promotietraject nodig is.

Mijn grootste twijfel hier zit erin of dit überhaupt zou kunnen als "stapelaar".
Zijn er hier misschien mensen die als stapelaar een vergelijkbaar traject hebben doorlopen en hier iets over willen delen?

Het is op dit moment natuurlijk allemaal nog wel érg veel luchtfietsen, maar ik ben vooral even benieuwd naar óf het überhaupt zou kunnen of dat ik toch echt effe wat realistischer mag zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja hoor, ken meerdere voorbeelden die via HBO uiteindelijk PhD hebben gehaald en door zijn gestroomd.
Je motivatie is het belangrijkste. Veel WO afgestudeerden willen niet verder de wetenschap in, als jij die ambitie hebt dan is dat zeker mogelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 15:20

Neophyte808

Gadget inspector

Het enige dat doorgaans niet voor vol wordt aangezien is een WO bachelor zonder master. In die pre-master krijg jij waarschijnlijk voornamelijk de wiskunde die je op HBO niet hebt gekregen in het eerste halve jaar en schrijf je je bachelorscriptie in je 2e halve jaar. Daarna heb je effectief een WO bachelor naast je HBO bachelor en dat is de juiste vooropleiding voor je master (het is ten slotte een pre-master). Als je daarna die master succesvol hebt afgerond en je wilt daarna promoveren in een aansluitend vakgebied, gaat er echt niemand meer kijken na wat jij vóór je tijd op de universiteit gedaan hebt.

Er zijn doorgaans wel maar een beperkt aantal plaatsen voor een PhD beschikbaar per jaar. Mocht het echter zo zijn in dat je in je eerste jaar na je master niet aan een PhD kunt beginnen, dan heb je met je aangetoonde WO master niveau + jaar praktijkervaring vanuit je HBO bachelor een voorsprong op de andere net afgestudeerde bachelors en masters, die ze in het bedrijfsleven zeker zullen waarderen. Eventueel zou je een jaar later weer kunnen informeren bij de universiteit of ze een open positie hebben voor een PhD. Of je combineert een PhD met een andere part-time baan (loodzwaar, maar mogelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01
Baantje als onderzoeksassistent erbij als dat lukt, en goede cijfers halen. :-) Ook kies je natuurlijk waarop je afstudeert. Dus een onderwerp dat meer theoretische is lijkt me.

Het helpt natuurlijk wanneer je bent afgestudeerd dat je kan aantonen dat je affiniteit hebt met onderzoek.

Daar kijken ze naar. Nier die hbo bachelor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
Neophyte808 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 04:33:
Er zijn doorgaans wel maar een beperkt aantal plaatsen voor een PhD beschikbaar
Die vervolgens zo moeilijk ingevuld worden dat over de hele wereld geworven moet worden.

Een geschikte gemotiveerde lokale kandidaat heeft een meer dan uitstekende kans. Zeker als je beschouwt dat je lokaal ruim van tevoren kunt beginnen met contacten leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:17
Rukapul schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:03:
[...]

Die vervolgens zo moeilijk ingevuld worden dat over de hele wereld geworven moet worden.

Een geschikte gemotiveerde lokale kandidaat heeft een meer dan uitstekende kans. Zeker als je beschouwt dat je lokaal ruim van tevoren kunt beginnen met contacten leggen.
Mwoah, dat valt mee, in mijn vakgebied (theoretische scheikunde) is het vooral netwerken. Dat is dé manier om er tussen te komen, het gros van de posities is geeneens een vacature voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-04 21:24
Bedenk je wel dat je 2600 euro bruto gaat verdienen als PhDer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zullen her en der vast wel een paar snobs zijn die vinden dat stapelen niet 'echt' is, maar mijn ervaring (levenswetenschappen 2003 :P) is dat het echt geen enkel probleem hoeft te zijn om een mooie wetenschappelijke carrière te hebben na een hbo laborantschoolopleiding :).

Netwerken is wel ook erg belangrijk. Kies de juiste vakken, kies het juiste afstudeeronderzoek, praat met de juiste mensen, probeer de juiste (als het goed is zijn dat ook de leuke voor jou) student-assistentbanen te krijgen. Dat maakt je kansen (veel) groter. Want dan kennen de mensen je al, of kan je netwerk je kruiwagen zijn ("een vriendje van me zoekt een promovendus, is dat niets voor jou?")

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Allemaal leuk enzo, maar nu heb ik zo het idee dat überhaupt ergens hbo op je cv hebben staan soms al genoeg reden is om eventuele verdere wo-diploma's niet "voor vol" aan te zien.
Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Wel het vooroordeel dat doorstroom-HBO-ers het op de Uni soms / vaak uitermate lastig hebben. Maar niet dat een HBO + uni diploma minder wordt gezien dan een uni-diploma alleen. Ik heb op de uni ook meerdere PhD-collega's gehad die de HBO-route hadden genomen en/of zelfs ooit op de mavo begonnen waren, waarvan eentje had het zelfs tot UD geschopt :P . Dus nee, een HBO-diploma is an sich geen reden om je niet serieus te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 11-02-2023 08:42 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand een Master niet "voor vol" aan zou zien omdat het vooraf gegaan is door een HBO. :? En dan heb ik aardig wat jaren op de universiteit rondgelopen.. het gaat er vooral om hoe je je master doet, vooral hoe je de vakken doet van de professor waar je stage bij wilt lopen en hoe je motivatie is. Heb nog nooit gehoord dat ze überhaupt naar je vooropleiding hebben gevraagd. Volgens mij maak je een probleem wat er niet is..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:57
Ook nog nooit gehoord. Wel dat het voor minderwaardig wordt aangezien. Onterecht en je moet er geen snars om geven.

Qua wetenschappelijke baan; zeker kan dit! Er zijn best wat mensen die van hbo naar een PhD gaan en dit toont alleen maar je motivatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Om te zeggen wat de rest ook al heeft geschreven: Echt geen enkel probleem. Ik kan natuurlijk niet uitsluiten is dat er mensen zijn die er problemen mee hebben of het minder vinden, maar dat zullen echt uitzonderingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:26

Managelorian

“This is the workflow.”

Als er 1 plek is waar je vooral op je kwaliteiten wordt afgerekend dan is het wel de academische wereld. Zeker in de beta hoek wordt eigenlijk alleen maar naar inhoud gekeken. En blaaskaken worden daarin regelmatig afgebrand.

Dus nee, ik denk niet dat je angst terecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:49
Als je meer wilt weten over de M Information Master in Tilburg stuur gerust even een bericht of stel je vragen hier als ze nog redelijk algemeen zijn en je denkt dat andere Tweakers er ook iets aan hebben. Inmiddels ben ik ongeveer een jaar onderweg en volg deze master naast mijn werk. Heb hiervoor een jaar of 6 voltijd gewerkt als IT consultant.

Edit: Zelf deze master gekozen om juist wél een voordeel te behalen in de praktijkkant, als aanvulling/verdieping op mijn bescheiden werkervaring. Ik denk dat dit doel voor het meerendeel van de studenten geldt (binnen IM, maar ook de andere economische/business georienteerde masters). Het één sluit het ander gelukkig niet uit. Ik ken voorbeelden van medestudenten die wel de onderzoekerskant opgegaan zijn en die mogelijkheden zijn er en worden door een deel van de docenten ook toegejuicht. Dit is afhankelijk van hoe je er als student in staat en schuurt m.i. ook niet met de meerderheid met commerciele ambities.

De pre-master is pittig overigens. Zeker de helft valt af. Als je zekerheid wilt zou ik in de zomervakantie maar vast beginnen met Statistiek leren (voor PM-IM niet ook wiskunde gelukkig).

@Cranzai Ben jij nog verder gegaan na je master?

[ Voor 57% gewijzigd door Ypuh op 11-02-2023 17:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:03
Bij ons werd er juist positief gekeken naar stapelaars en zelf heb ik ook groot respect voor mensen die zich zo hebben "opgewerkt" (niet denigrerend bedoeld). Ik heb zelf ervaring met begeleiding op een HBO en het viel me op dat de MBOers die HBO waren gaan doen een stuk gemotiveerder waren en het traject makkelijker doorkwamen. Wellicht ook vanwege een iets oudere leeftijd, maar het viel echt op. Dus als je dat wilt, er gewoon voor gaan. En als je je papiertje hebt en je plannen veranderen of het lukt niet, genoeg wetenschappelijke banen ook in de industrie. Zelf zou ik zo iemand gelijk aannemen. Doorzettingsvermogen en de wil om door te leren vind ik erg belangrijk in kandidaten.

Edit: mijn zwager is begonnen met HBO en doet nu een postdoc. De wereld is echt hard maar heb niet het idee dat er bij hem negatief naar HBO werd gekeken. Industrie/ Biofarma tak.

[ Voor 11% gewijzigd door FitTiv op 11-02-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 22:41

SPT

Ik heb zelf lang in academia gewerkt, en mijn ervaring is dat het vrijwel niet uitmaakt via welke weg je een diploma hebt gehaald. Zelf ben ik er wel kritisch op (mijn ervaring is dat stapelaars niet altijd over dezelfde cognitieve vermogens beschikken, zeker wanneer ze bijvoorbeeld via vmbo zijn doorgestroomd helemaal naar een WO-diploma), maar zoals @FitTiv aangeeft zijn er ook heel wat mensen die het juist als een pré zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:49
@SPT Heb de hele route van VWO naar VMBO-TL naar MBO > HBO > WO doorlopen en ben het op zich wel met je eens. Had een huisgenoot die op z'n 22/23e z'n tweede master afrondde en die dronk nog meer dan ik wat best knap was, maar ondertussen wel negens haalde. Dat staat in schril contrast met de uren die ik in mijn studie gestopt heb. Met name tijdens de master, al is het de combinatie met werk die het lastig maakte.

Het gevraagde niveau was niet de grootste uitdaging, maar de hoeveelheid (zowel binnen een vak als meerdere vakken tegelijk). Anderzijds; onderzoek doen is logische stappen volgen en informatie op waarde weten te schatten binnen jouw context. Je hoeft er niet bijzonder slim voor te zijn om een goed resultaat te bereiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Ypuh op 11-02-2023 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:36
Als je de skills hebt, zou ik mij er niet door laten tegenhouden.
ik ben zelf gestart met vmbo, en via havo>hbo>wo afgestudeerd en ben er blij toe! mijn partner is HBO>WO>PhD zit nu in het traject voor Universitair Docent. Maar weet dat het PhD landschap in nederland best karig is, dus sta open voor verhuizen en een redelijk onzekere start.

Mijn advies zou zijn, op basis van mijn ervaring en die van mijn partner: wil je het echt? doen!
Staar je niet blind op de "postjes" en titels, want dan wordt het denk ik wel zwaar. want het pad ernaartoe is soms wat rommelig en teleurstellend (publicaties die her-her-herschreven moeten worden, veel mede kandidaten voor dezelfde post etc.).

Pak een onderwerp wat je interessant vind. Bijt je vast in de dingen die je interessant vind en laat je niet te veel afleiden door wat anderen van je verwachten, want dan wordt het zwaar.
En vooral: Spreek je ambitie uit aan je docenten, en later collega's. Dingen rollen zelden vanzelf in zijn plek.

[ Voor 16% gewijzigd door rutgerdrum123 op 11-02-2023 11:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EwieM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 18:05
Zowel mijn broer als ik zijn begonnen op het MBO, via HBO naar een WO master en zijn beide gepromoveerd. Er zijn zeker academici die het liefst iemand aannemen die alleen maar WO heeft gedaan, maar deze zijn zwaar in de minderheid. ik zou er wel op focussen dat je genoeg researchervaring opdoet tijdens je master, want dit mis je bij het doen van een HBO bachelor ten opzichte van studenten met een WO bachelor (ik heb zelf uiteindelijk farmacie gestudeerd, ik weet niet hoe dit precies zit bij informatiewetenschappen).

erg veel succes met je vervolgopleiding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polycombGC
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:39
Ik ben ook van HBO naar WO naar PhD gegaan. Een kennis van mij is van het MBO naar PhD opgeklommen. Ik heb nooit ervaren dat er iemand was die in negatieve zin iets van deze routes vond. De overgang van HBO naar master was wat zwaarder omdat er in dezelfde tijd naast het normale curriculum meer vakken gehaald moesten worden, maar dat is mij toen wel gewoon zonder vertraging gelukt. Het grote voordeel was dat ik door het HBO veel meer praktijkervaring had dan jaargenoten. De cijfers van de master (die overigens prima waren) leken totaal niet belangrijk bij het vinden van een promotie plek, dat is echt puur netwerk en onderwerp scriptie / evt publicatie. Wat een professor zoekt is iemand die helpt een goede publicatie te produceren, als je een manier hebt om te laten zien dat je daar aan kan bijdragen, dan zit je goed. Mensen die door luiheid of andere omstandigheden HBO/MBO hebben gedaan maar eigenlijk beter hadden kunnen presteren zijn denk ik ideale kandidaten om te stapelen. Als je al daar onder goede omstandigheden al keihard je best deed en het daardoor nipt haalde dan gaat het waarschijnlijk erg lastig worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:12
De pre-master is natuurlijk de selectie aan de poort, om te kijken (ook voor jouzelf) of je geschikt bent voor de master. Als je die doorstaat, is dat het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
polycombGC schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:48:
De cijfers van de master (die overigens prima waren) leken totaal niet belangrijk bij het vinden van een promotie plek, dat is echt puur netwerk en onderwerp scriptie / evt publicatie. Wat een professor zoekt is iemand die helpt een goede publicatie te produceren, als je een manier hebt om te laten zien dat je daar aan kan bijdragen, dan zit je goed.
Met het risico een beetje offtopic te gaan, al is het wel gerelateerd aan TS zijn vraag dus:
Bij ons was dat toch anders. De cijfers deden er wel degelijk toe. En dan was dat niet dat je boven cijfer X had moeten hebben voor je overwogen werd, en natuurlijk speelde er meer zaken een rol, maar het was wel voor laten we zeggen de betere helft studenten. Als je met hakken over de sloot met zesjes het haalde, dan was dat niet goed voor je kansen een PhD te kunnen doen.

Daarnaast maak je zelf de publicaties, waarbij mogelijk de professor nog wat kan helpen (al meer je dagelijks begeleider), maar niet dat je de professor helpt publicaties te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb ook de route HBO (3.5jr) >PhD (4 jr) gevolgd. Misschien zelfs zelfde als @JvS ?? (HU Lifesciences ev)

Vanuit HBO stage in laatste jaar direct doorgestroomd in AOI traject. Moet eerlijk bekennen dat er mensen met twijfels waren die vonden dat die route niet kon (al was dat al wel 28jr geleden... ). Uiteraard is de route via een master weer net iets beter voor de hand liggender, en daar zal niemand van wakker liggen.

Het is wel een belangrijk besluit want je geeft een bepalende draai aan je carriere, dus denk heel goed na of de route PostDocken (x N), PI (geld binnenhalen etc), Prof echt bij je past. Je zal namelijk heel moeilijk als Dr. worden aangenomen op een HBO plek als het namelijk niet zo loopt als je dacht.

Uiteindelijk heb ik zelf deze route niet zo doorlopen. Het vormen van mijn eigen onderzoekslijn, beurzen binnen halen vond ik niks en ik zit nu op een heerlijke practische plaats als manager/director van een aantal innovatieve faciliteiten waar we heel veel experimenten doen voor allerlei onderzoekers intern/extern/internationaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
nubis99 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 02:03:
Hallo iedereen!

Alvast excuus voor de lange post.

Ik zou graag wat meningen en ervaringen horen over het volgende:

Ik heb een tijd terug een topic gemaakt met wat vragen rondom een specifieke wo-master volgen na hbo-ict. Ik ben in de tussentijd geslaagd en ben door wat gesprekken met docenten en klasgenoten uitgekomen bij een totaal andere optie: In september begin ik aan de (pre-)master information management bij de universiteit van Tilburg. (Wat minder techniek en iets meer bedrijfskunde)

Allemaal leuk enzo, maar nu heb ik zo het idee dat überhaupt ergens hbo op je cv hebben staan soms al genoeg reden is om eventuele verdere wo-diploma's niet "voor vol" aan te zien. (Maar dat is volgens mij ook een breder sociaal/cultureel ding)

Vandaar dan ook het volgende:
Ik heb namelijk zo'n "als ik later groot ben" moment gehad tijdens m'n afstudeerstage.

Zo ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik niet heel erg veel motivatie heb voor de praktijkkant, maar dat ik vooral het meer onderzoekende aspect interessant vind.

Dat klinkt als ik de beschrijvingen online mag geloven al redelijk in het goeie straatje voor een wo-master. ("Waarom doen we x" ipv "Hoe doen we x?")

Maar hier komt de echte (lees: zwaar ambitieuze) "als ik later groot ben": Het lijkt het me namelijk een mooi streven om uiteindelijk professor (of in ieder geval onderzoeker) te worden. En dat zou betekenen dat er waarschijnlijk een promotietraject nodig is.

Mijn grootste twijfel hier zit erin of dit überhaupt zou kunnen als "stapelaar".
Zijn er hier misschien mensen die als stapelaar een vergelijkbaar traject hebben doorlopen en hier iets over willen delen?

Het is op dit moment natuurlijk allemaal nog wel érg veel luchtfietsen, maar ik ben vooral even benieuwd naar óf het überhaupt zou kunnen of dat ik toch echt effe wat realistischer mag zijn.
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Ik heb zelf mavo, mbo, hbo, master, phd gedaan. Dit werd door de commissie alleen maar gewaardeerd. Maar je moet nog wel een traject door. Succes ermee!

Als je een wetenschappelijke loopbaan wilt boeit maar 1 ding: kun je publiceren. Als je een vast contract wilt hebben, kun je ook zelf onderzoekslijnen funden etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 11-02-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:11:

Het is wel een belangrijk besluit want je geeft een bepalende draai aan je carriere, dus denk heel goed na of de route PostDocken (x N), PI (geld binnenhalen etc), Prof echt bij je past. Je zal namelijk heel moeilijk als Dr. worden aangenomen op een HBO plek als het namelijk niet zo loopt als je dacht.
Maar dat hoeft toch ook helemaal niet als je een PhD hebt? Sowieso laat TS eerst maar eens zijn master halen :P , maar als hij dat allemaal heeft zou het natuurlijk apart zijn te solliciteren op HBO functies. Niet dat het onmogelijk is, maar ze zullen wel bang zijn dat hij zich daar gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sissors schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:41:
[...]

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet als je een PhD hebt? Sowieso laat TS eerst maar eens zijn master halen :P , maar als hij dat allemaal heeft zou het natuurlijk apart zijn te solliciteren op HBO functies. Niet dat het onmogelijk is, maar ze zullen wel bang zijn dat hij zich daar gaat vervelen.
Precies. Ik heb dat een aantal keer gezien bij collegas die door omstandigheden liever wat vastigheid zochten in een senior analisten post, maar niet werden aangenomen (over gekwalificeerd, bang voor verveling, frustratie in het team etc) en nu zou ik er zelf ook wel 10 keer over nadenken voor ik zoiemand aan zou nemen in iets anders dan PhD niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 15:20

Neophyte808

Gadget inspector

nubis99 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 02:03:
Ik moest laatst denken aan dit topic en ik zou nog één tip willen geven: de persoon die TS wijs heeft gemaakt dat een HBO bachelor + een WO master niet "voor vol" wordt aangezien is waarschijnlijk een narcist. Helaas bestaan die mensen ook in de wetenschappelijke wereld. Mocht je er inderdaad voor kiezen om na je master nog een PhD te gaan doen, let dan goed op wie je wordt toegewezen als begeleider. Met deze persoon moet je de volgende 4 jaar door één deur kunnen omdat hij/zij vrij letterlijk jouw toekomst in handen geeft. Sommige begeleiders maken gretig misbruik van deze afhankelijkheid en veel PhDs kampen daardoor met mentale problemen. Mocht je na de eerste paar maanden merken dat je niet eerlijk behandeld wordt, stop er dan gewoon mee: liever ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Bovendien heb je ook als je je PhD niet afrondt met een HBO bachelor + WO master een hele mooie opleiding op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
*knip* dat is wel een beste kick, ik doe em dus op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.