Toon posts:

Advies offertes zonnepanelen, schuin dak zuiden

Pagina: 1
Acties:

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Hi allemaal,

Naar aanleiding van mijn eerdere topic heb ik verder uitgezocht wat wij willen en heb ik een aantal offertes verzameld die ik graag kort aan jullie wil voorleggen. Eerder werd door jullie geadviseerd om de huidige set compleet te vervangen, dus dit advies heb ik dan ook meegenomen.

Ik heb ook gevraagd aan de aanbieders om de complete set die er nu op ligt er af te halen, dit is ook meegenomen in de offerte. De set wil ik daarna zelf verkopen.

Situatie

Nieuwe woning, waarvan we op 10 maart de sleutel krijgen. Op dit moment liggen er 4 zonnepanelen en een single omvormer uit 2017 op. Dak ligt op het zuiden.

Wij verwachten er tussen de 5-10 jaar te willen wonen en na het plaatsen van deze zonnepanelen, zal de zuidkant van het dak in ieder geval vol liggen. Dan zouden we in de toekomst nog eventueel een optie hebben om de noordkant ook te leggen, maar dat zie ik niet heel snel gebeuren.

Foto's

Jaarverbruik
3000-3500 kwh verwacht. Op dit moment geen plannen voor warmtepomp oid. Koken gewoon op gas

Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase

Schaduw
Minimaal tot geen

Budget en doel
+/- 7k
Kortste terugverdientijd

Wie gaat het project uitvoeren
Installateur

Reeds verkregen offertes
Meerdere offertes gekregen, maar twee die het meest interessant zijn door de prijs en levertijd.

Aanbieder 1:Prijs: €5600,-

Verder belangrijk:
  • 12j garantie op de panelen
  • 10j garantie op omvormer
  • vermogensgarantie niet genoemd
  • 10j installatiegarantie
Aanbieder 2:
  1. 11x Canadian Solar HiKu6 400wp
  2. 11x Enphase IQ7 plus
  3. Montage
  4. Demonteren 4 panelen
Prijs: €7036,-

Verder belangrijk:
  • 25j garantie op de panelen & omvormers
  • 25j vermogensgarantie
  • 5j installatiegarantie
Regio
Tilburg

Wat denken jullie? Kan ik beter voor een systeem gaan met micro omvormers, of toch voor de goedkope optie met een single omvormer?

[Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 10-02-2023 19:57]

Im notorious

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:21
Geen schaduw = geen micro omvormers doorgaans.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 10:55
PatrickH89 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:55:
Geen schaduw = geen micro omvormers doorgaans.
Hier biedt Enphase geen enkele meerwaarde, de enige reden dat het geoffreerd wordt is gemakzucht van de installateur die maar met 1 type omvormer wilt werken.

Bij beide offertes vraag ik mij af waarom maar 11 panelen en niet 14 net als de buren? Heb je er een legplan bij gekregen?

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Oilman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Hier biedt Enphase geen enkele meerwaarde, de enige reden dat het geoffreerd wordt is gemakzucht van de installateur die maar met 1 type omvormer wilt werken.

Bij beide offertes vraag ik mij af waarom maar 11 panelen en niet 14 net als de buren? Heb je er een legplan bij gekregen?
Geen gedetailleerd legplan, maar volgens de verkopers kwam dat omdat de panelen van nu iets groter zijn dan de panelen van de buren uit 2017, maar dat werd nog later bevestigd en anders pakken we inderdaad meer panelen als dat past.

Im notorious

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee