Toon posts:

Afdrukken, landscape, linker 2 cm van pdf niet afgedrukt

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Dag. Vreemd fenomeen. Ik heb een PDF. Ziet er perfect uit. Ik print die af op mijn nieuwe HP Deskjet, op Windows 11, landscape document, en blijkt dat de linker 2 cm van de PDF niet afgedrukt worden.

Zowel portrait als landscape hetzelfde probleem. Paar centimeter "vallen er af"... Scannen verloopt wel perfect, volledige document komt door.

Scaling probleem bij afdrukken? Kan echter geen enkele setting vinden die hiermee te maken heeft.

Weet iemand raad? Dank!

[Voor 21% gewijzigd door demichel op 10-02-2023 18:27]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Als je print vanuit een tekstverwerker, heb je dan ook marges van 2 centimeter?

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Alles ingesteld op A4 in plaats van letter? Hoe heb je scaling ingesteld?

En sowieso moet je rekening houden met printmarges; je kunt een PDF wel zo maken dat er op 1 mm van de rand tekst staat, je printer gaat dat niet afdrukken.

• demichel
  • Nu online
Djordo. Staat op A4. Een setting voor scaling in Windows 11 heb ik niet gevonden.

In mijn ervaring wordt een pdf volledig afgedrukt, wat er ook waar staat. Da's toch de bedoeling van afdrukken?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• demichel
  • Nu online
President schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:29:
Als je print vanuit een tekstverwerker, heb je dan ook marges van 2 centimeter?
Goed idee. Probeer ik straks eens.

• President
  • Nu online
demichel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:41:
Djordo. Staat op A4. Een setting voor scaling in Windows 11 heb ik niet gevonden.

In mijn ervaring wordt een pdf volledig afgedrukt, wat er ook waar staat. Da's toch de bedoeling van afdrukken?
In de basis wordt een pdf afgedrukt, maar printers hebben altijd aan de randen van een blad bepaalde marges waarop ze niet printen.

Als er iets in deze marges valt dan wordt dat niet uitgeprint, omdat het pdf bestand het document niet gaat verkleinen qua formaat

• demichel
  • Nu online
President schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:12:
[...]
Als er iets in deze marges valt dan wordt dat niet uitgeprint, omdat het pdf bestand het document niet gaat verkleinen qua formaat
Daar is toch scaling voor? Kan echter deze setting nergens vinden in Windows 11.

• President
  • Nu online
demichel schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Daar is toch scaling voor? Kan echter deze setting nergens vinden in Windows 11.
Klopt, maar dan moet je die optie wel kiezen in je pdf programma. Dit gebeurt niet automatisch. Je kan gewoon op Google zoeken naar scaling Adobe bijvoorbeeld

• demichel
  • Nu online
President schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Klopt, maar dan moet je die optie wel kiezen in je pdf programma. Dit gebeurt niet automatisch. Je kan gewoon op Google zoeken naar scaling Adobe bijvoorbeeld
Tot op heden drukte ik altijd af vanuit Google Drive (op Linux werkte dat altijd prima); ik probeer het eens vanuit een pdf viewer.

• demichel
  • Nu online
President schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Probeerde het met Foxit en nog steeds hetzelfde resultaat :|

Kies de optie "Fit to printer margins" of "Reduce to printer margins", nog steeds 2 cm die verdwijnen. Dit kan toch niet? Op deze manier kan men toch niet werken?

Als je een pdf printje al niet meer kunt vertrouwen :| Frustrerend op zijn minst, da's nu iets waar ik al 25 jaar lang nog nooit tegenaan gelopen ben en plots nu wel. Als ik mijn prints niet kan vertrouwen, zit ik in de penarie.

UPDATE... EUREKA!!! I've got you, bastard.

Blijkt dat het probleem niet bij de PRINTER lag maar wel bij de SCANNER... Die stond ingesteld op scannen op US letter formaat...

Opgelost. Kan ik rustig gaan slapen nu :) ...of nee, ik drink er eerst nog een biertje op :) ...

[Voor 29% gewijzigd door demichel op 12-02-2023 22:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee