Septillion schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:21:
[...]
Dan was je huidige installatie dus al niet correct want dat mag dus alleen als je een 4 polige automaat had. Losse nul blijft anders volledig onopgemerkt.
[...]
Nu heb je nog de situatie dat 2x N onder zelfde klem niet mag en dat alleen je kookplaat al meer dan 25A kunt trekken. Laatste is tijdelijk nog wel even aan te zien maar let op met koken dan nu
Op zich mag het wel om een kookplaat vanaf twee aardlekschakelaars te voeden maar moet dit wel volledig als 2L + 2N uitgevoerd zijn. Anders gaat je aardlek gewoon afslaan. Enige correcte oplossing hier is dus gewoon het plaatsen van een 3-fase groep (alamat of automaat + aardlek).
Let ff niet op de kroonsteentjes en HW spul, gaat eruit...
- hoezo niet correct? ik de meterkast had ik een aardlek en hierop een fornuisgroep( 2x 2P+2N) rechtsboven naast de beltrafo. Hieruit gingen dus 2 setjes van bruin+blauw naar de perilex in de keuken. De kabel is aarde+ 2 bruin + 2 blauw. In de kookplaat dan de 2 blauwe onder contactje 4. Zo is het toch wel correct?
- kookplaat kan 7.2kw trekken dus dan zet ik neit alle pitten aan ja anders gaat de 25A HZ eruit. Ik kan voor de kookplaat als ik3fase nu eens wil aansluiten:
1. 1P+1N aardlek erbij zetten en klaar
2. de huidige aardlek en fornuisgroep eruit trekken en het geheel vervangen door een "3f kookgroep". Maar ik heb maar 2 van de 3 fases nodig, maakt dat wat uit? + ik heb 1x blauw dan teveel liggen tussen MK-perilex-kookplaat, kan dat blijven zitten?
Besides moet ik hele mk gaan herstructureren, groepen verdelen over 3 fases, de aardleks, omvormer, etc etc... wanneer heb ik tijd
[
Voor 11% gewijzigd door
PCJR op 10-02-2023 15:00
]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||