• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 05:09
beste allen,
Ik heb (vanuit mijn DJI mavic drone) een serie MOV bestanden die for some reason (ws onbetrouwbare SD kaart) corrupt zijn geraakt. Het zijn 20 MOV bestanden, gezamenlijk zo'n 30 GB groot. De files zijn nog wel te zien, ook met de, zover ik kan zien, juiste bestandsgrootte. Ik heb al een hele trits aan repair software geprobeerd maar nog niet echt succes geboekt. Ze 'recoveren' allemaal wel, maar enige dat er gebeurt, is dat ze de files gewoon opnieuw ergens wegschrijven maar die files zijn alsnog niet te openen.

Enige tool die wel wat resultaat geeft is een online tool: https://fix.video
Alleen, gezien de bestandsgrootte is dat ook niet heel praktisch. Van de 3 files die ik daar als test heb geupload, geeft er 1 soort van positief resultaat, ik kon een preview downloaden met wel wat artefacten erin maar ik denk voor de rest wel redelijk bruikbaar. Bij de andere 2 files kreeg ik te horen: upload - ter referentie - een andere file met dezelfde camera geschoten. Doe ik dat, zelfs de file die dus ervoor wel een goed fixresultaat gaf, dan blijkt dat toch niet te werken als referentie-file.

Ik zou het toch liever met een offline tool doen, omdat ik daarmee een stuk sneller schakel. Die lui van https://fix.video hebben ook wel een offline tool maar die geeft bij mij nog slechter resultaat.
Wie heeft de gouden tip van een goede videobestand fixer (uiteraard liefste graaties...) die écht doet wat ie belooft?

(for the record: ik heb al geprobeerd: EaseUS Data Recovery, Disk Drill, VLC, Adobe Media Encoder, Ontrack Easy Recovery, Stellar Repair, Sandisk RescuePro DeLuxe)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je bijvoorbeeld dit soort stappen gerbuikt voor het repareren met VLC?

https://www.stellarinfo.c...-mov-files-vlc-player.php

Als dat niet werkt zou je kunnen kijken of ffmpeg er nog iets mee kan of wellicht Handbrake.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee