Toon posts:

Upgrade beneden kantoor pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:18
Voor een upgrade van een oude pc (in een kleine kast, met nog een 3570k erin) zoek ik een upgrade.
Doel pc:
- Staat beneden, altijd aan of op standbye. Spotify, browsen, office applicaties. Voor het geluid is niks extras nodig (er hangt een xone db4 mixer aan, via usb dus). Het spul is aangelosten op een 1440p scherm.

Upgrade nodig:
- een mobo-cpu-memory-ssd
- kleine formfactor (mini itx)
- zuiniger dan wat er nu inzit (zeker idle)
- Extra HHDs aansluiten (die heb ik al), voedig en kast is ook aanwezig.

Wat is je budget?
250-500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet perse, al hou ik niet van echt budget merken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B550M-ITX/ac€ 129,90€ 129,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 39,86€ 39,86
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 250GB€ 40,44€ 40,44
Totaal€ 345,25

Kunnen jullie meekijken? :-)

mixing a drink and music

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:04

Thomg

Aww yiss

Ik zou wel even kijken welke kast je precies hebt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
En welke voeding.

• Boefmans
Ja goed punt, checken of mobo er wel in past. En wat voor cpu koeler, of zijn de standaard and koelers wel goed tegenwoordig?!

Qua voeding maak ik me niet echt zorgen, ik neem altijd goed spul en deze stuurt een 3570k aan en had nog vermogen over voor een graka.

mixing a drink and music

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
3570K is van 2012/2013. Als de voeding net zo oud is dan is die vrijwel zeker aan vervanging toe. Er zijn er maar weinig uit die tijd die nog mee kunnen met recente hardware door leeftijd en/of intern design.

• Boefmans
Uszka schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:24:
3570K is van 2012/2013. Als de voeding net zo oud is dan is die vrijwel zeker aan vervanging toe. Er zijn er maar weinig uit die tijd die nog mee kunnen met recente hardware door leeftijd en/of intern design.
Serieus? Ik heb in mijn main pc nog een Corsair voeding uit 2014/15 schat ik.. Wel hun topmodel dus dat loopt wel los denk ik.
Er zit in de kast waar we het nu over hebben zon kleine voeding, dus dan moet ik ff zoeken inderdaad, of een hele nieuwe kast. Ik schat uit 2016 ongeveer. Dat wordt wel hoop gedoe. Wellicht wacht ik dan gewoon tot dat ding echt de geest geeft :-)

[Voor 6% gewijzigd door Boefmans op 11-02-2023 17:55]

mixing a drink and music

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als het 500 euro mag kosten en zuinig moet zijn, waarom geen laptop? Je hebt voor dat bedrag al een hp met 8gb ram en een Ryzen 5 met 500gb opslag.

• Boefmans
SVMartin schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:28:
Als het 500 euro mag kosten en zuinig moet zijn, waarom geen laptop? Je hebt voor dat bedrag al een hp met 8gb ram en een Ryzen 5 met 500gb opslag.
Goed punt. Heeft vooral met de plek te maken (kast staat op plankje onder een bureautje in de woonkamer, met een strak scherm etc.). Een laptop gaat het nogal ugly maken.

mixing a drink and music

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee