Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zoek een nieuwe pc om mijne huidige bijna 10jaar oude systeem te vervangen (r9 290 blower (10 jaar aan jet noises
) + AMD fx-8350). Systeem heeft me altijd goed geholpen zelfs nu nog is die voor de meeste games en werk goed. Ik begin enkel problemen te krijgen met de drivers die niet meer ondersteund worden. Ik zoek dus een nieuw systeem die liefst zo klein mogelijk is mitx of mini atx. Ik ben zelf een grote fan van de torrent Nano case maar gelijkaardige formaat cases zijn ook welkom. Mijn bureau staat in de woonkamer dus een clean en stil systeem is wat ik zoek.
Gamen doe ik al lang maar de laatste jaren is het wel wat minder, nu ik weet niet dat dit komt door het ouder worden of doordat mijn pc steeds minder goed presteert. De games waar ik me vooral me bezig hou zijn colony builder achtige dingen; oxygen not included, timber born, factorio,.... Ik zou ook wel terug wat nieuwere open world games willen spelen zoals, games zoals rdr2. Hier en daar speel ik ook wel een competitieve shooter. Wat hij vooral heel goed moet kunnen is modded minecraft. Hele grote zware modpacks aan een goede fps met goede graphics, dit is iets waar ik steeds terug naar toe kom maar mijn modpacks moeten steeds kleiner en mijn graphics steeds minder om aan een speelbare fps te blijven.
De pc moet naast gamen ook een wat grafisch ontwerp achtige programma's vlot kunnen draaien en af en toe eens wat fusion 360.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik dacht aan 1800 maar ik vermoed dat het eerder richting de 2200 zal zijn. 2500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alle randapparatuur reeds aanwezig, geen andere componenten worden overgenomen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat uit naar AMD + Radeon, prijs kwaliteit lijkt met dat toch beter. Maar ik vermoed dat voor minecraft nvidia beter gaat zijn. Ik sta in iedergeval open om mijn mening te laten veranderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
klein en stil systeem dat netjes in de woonkamer past.
Ga je overklokken?
kans is klein
Wat verwacht je van ons?
Componenten samenstellen die gaan kunnen doen wat ik er van verwacht. Ik heb zelf al veel zitten prutsen in pc partspicker maar ik ken er net niet genoeg van om ook Intel of nvidia te bekijken. Ook weet ik niet of het een meerwaarde is om al voor Am5 te gaan of nog bij am4 te blijven wegens de gunstigere prijzen. Wachten om de nieuwe x3d cache cpus, wachten op de nieuwe gpus,...
hier onder mijn lijst, al vind ik het wat aan de dure kant.
ik zoek een nieuwe pc om mijne huidige bijna 10jaar oude systeem te vervangen (r9 290 blower (10 jaar aan jet noises

Gamen doe ik al lang maar de laatste jaren is het wel wat minder, nu ik weet niet dat dit komt door het ouder worden of doordat mijn pc steeds minder goed presteert. De games waar ik me vooral me bezig hou zijn colony builder achtige dingen; oxygen not included, timber born, factorio,.... Ik zou ook wel terug wat nieuwere open world games willen spelen zoals, games zoals rdr2. Hier en daar speel ik ook wel een competitieve shooter. Wat hij vooral heel goed moet kunnen is modded minecraft. Hele grote zware modpacks aan een goede fps met goede graphics, dit is iets waar ik steeds terug naar toe kom maar mijn modpacks moeten steeds kleiner en mijn graphics steeds minder om aan een speelbare fps te blijven.
De pc moet naast gamen ook een wat grafisch ontwerp achtige programma's vlot kunnen draaien en af en toe eens wat fusion 360.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik dacht aan 1800 maar ik vermoed dat het eerder richting de 2200 zal zijn. 2500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alle randapparatuur reeds aanwezig, geen andere componenten worden overgenomen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat uit naar AMD + Radeon, prijs kwaliteit lijkt met dat toch beter. Maar ik vermoed dat voor minecraft nvidia beter gaat zijn. Ik sta in iedergeval open om mijn mening te laten veranderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
klein en stil systeem dat netjes in de woonkamer past.
Ga je overklokken?
kans is klein
Wat verwacht je van ons?
Componenten samenstellen die gaan kunnen doen wat ik er van verwacht. Ik heb zelf al veel zitten prutsen in pc partspicker maar ik ken er net niet genoeg van om ook Intel of nvidia te bekijken. Ook weet ik niet of het een meerwaarde is om al voor Am5 te gaan of nog bij am4 te blijven wegens de gunstigere prijzen. Wachten om de nieuwe x3d cache cpus, wachten op de nieuwe gpus,...
hier onder mijn lijst, al vind ik het wat aan de dure kant.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 365,35 | € 365,35 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 329,- | € 329,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G | € 949,- | € 949,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Q58X4 Zwart | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C40BBAK2-32 | € 155,- | € 155,- |
1 | Voedingen | Lian Li SP750 Zwart | € 149,27 | € 149,27 |
1 | Solid state drives | Crucial P5 Plus 2TB | € 184,90 | € 184,90 |
Totaal | € 2.357,31 |
[Voor 31% gewijzigd door FullyVacinated op 11-02-2023 09:11]