Uitvallende AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
Ik heb een tweetal Ubiquity access points en een Foscam camera op een POE switch zitten van Netgear (de GS108LP). Nu heb ik geregeld dat de wifi wegvalt. Als dat gebeurt zie ik vervolgens de ring op het access point knipperen alsof hij aan het opstarten is.

In de UniFi controller zie ik ook op die tijdstippen tegelijkertijd de access points wegvallen.

Ik kan er niet helemaal mijn vinger opleggen, maar het gebeurt bijvoorbeeld als ik de lader van een elektrische fiets in het stopcontact prik (hoewel het soms ook willekeurig lijkt te gebeuren als ik zelf geen stekkers verwissel).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

👨‍🚒 spuitgast â˜€ī¸ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | đŸ”Ĩ Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01
Mijn eerste gok zou zijn: heeft de Netgear wel genoeg vermogen voor de APs? Probeer de APs eens aan een eigen voeding te hangen (via POE injector) en kijk of hiermee het gedrag verandert.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Eerste gedachte was dat je misschien over je PoE budget gaat, maar twee AP's en ÊÊn camera zou wel moeten willen binnen 60W, tenzij die camera iets als verwarming oid heeft. Anders misschien een andere voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
Ik zal eerst eens proberen een van de access points aan een dedicated POE injector te hangen. Kijken of dat verschil maakt.

👨‍🚒 spuitgast â˜€ī¸ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | đŸ”Ĩ Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je noemt hier merken AP en camera, maar voor deze vraag is exacte types relevant (zodat we idd hun PoE spec kunnen achterhalen).

Volgens spec can de GS108LP 60W leveren, wat genoeg zou moeten zijn voor een gemiddelde UAP en camera.

Misschien minstens even relevant: hoe zit het met de switch zelf? Houden andere bedrade apparaten erop connectiviteit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:29
60 W Poe is niet de enige beperking.
Per poort kan die switch maar 25W aan Poe leveren.
Afhankelijk van welk type accesspoint je hebt kan dat zomaar op het randje zitten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:53:
Je noemt hier merken AP en camera, maar voor deze vraag is exacte types relevant (zodat we idd hun PoE spec kunnen achterhalen).

Volgens spec can de GS108LP 60W leveren, wat genoeg zou moeten zijn voor een gemiddelde UAP en camera.

Misschien minstens even relevant: hoe zit het met de switch zelf? Houden andere bedrade apparaten erop connectiviteit.
Het betreft het access point UAP-AC-Pro, volgens de site van Ubiquity hebben die max power consumption van 9W.
De camera is een Foscam D2EP. Daar kan ik zo snel het verbruik niet van vinden.

Op mijn werk heb ik dat de monitor even uitvalt als ik de voeding van mijn laptop in prik. Kan het iets dergelijks zijn? Dat er storing veroorzaakt wordt waar de switch van uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
leejoow schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:44:
<4.5W volgens onderstaande site:

https://www.foscam.nl/d2ep-wb.html

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 10-02-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:49:
[...]
<4.5W volgens onderstaande site, en voeding via een 12V adapter en dus niet via PoE:

https://www.foscam.nl/d2ep-wb.html
Ik ben er vrij zeker van dat het wel via PoE gaat, aangezien er geen 12V adapter naar toe gaat ;)

De pagina die je linkt zegt zelfs in de titel "Foscam D2EP FHD PoE buiten IP camera"
Snap alleen niet hoe ik over het verbruik heb kunnen lezen, deze pagina had ik hier net ook open staan :o

[ Voor 11% gewijzigd door leejoow op 10-02-2023 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
leejoow schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:53:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat het wel via PoE gaat, aangezien er geen 12V adapter naar toe gaat ;)

De pagina die je linkt zegt zelfs in de titel "Foscam D2EP FHD PoE buiten IP camera"
Ja klopt, zag ik later ook, je was me alleen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

leejoow schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:44:
[...]

Het betreft het access point UAP-AC-Pro, volgens de site van Ubiquity hebben die max power consumption van 9W.
OK, als ik hierboven zie dat de camera slechts 4.5W verbruikt is totaal is zeer ruim onder de 60W totaal, en eveneens ruim onder de 12W max per PD. Indien deze switch goed werkt, kan het deze apparaten makkelijk aan.
Op mijn werk heb ik dat de monitor even uitvalt als ik de voeding van mijn laptop in prik. Kan het iets dergelijks zijn? Dat er storing veroorzaakt wordt waar de switch van uitvalt?
Wat bedoel je exact met "de monitor even uitvalt"? Het komt vaak voor dat een laptop omschakelt van low-power naar high-power modus bij inprikken van voeding. Dat kan gepaard gaan met kortstondig zwart scherm. Dat is geen reden tot zorgen.

Als je het daarentegen hebt over een monitor die niet met laptop in kwestie maar met een andere PC verbonden is die uitvalt als je je laptopvoeding inprikt, dan klinkt het als een ernstig gebrek in de elektriciteitsvoorziening op het werk, mogelijk een los draadje in stopcontact wat brandgevaar kan leveren.

Maar werderom de vraag: valt de verbinding ook weg op andere apparaten die bedraad op dezelfde switch aangesloten zijn op moment dat "de WiFi" uitvalt?

Als je geen andere bedrade apparaten erop aangesloten hebt, doe dat even om te testen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@leejoow heb je hier nog vooruitgang in geboekt? Hier vergelijkbaar met 3 Foscam T8EP en een paar UniFi AP's, alleen bij mij vallen de Foscams uit. Ze starten ook echt opnieuw op.
Volgens de switch-documentatie geeft hij voorrang aan de laagste poorten maar daar zitten mijn camera's op.
Totaal budget is 55W max volgens de specs, de PoE max-LED brandt niet.

In de documentatie lees ik wel:
GS108LP does have a max PoE Budget of 60W - this translates to max. two PoE+ devices (2 * 30W) or three PoE Class 0 or 3 devices (3 * 15.4W). Be aware the power budget depends on the PoE class/type requested by the PD (powered device), not on the effective used power.

[ Voor 29% gewijzigd door Octopuz op 17-07-2024 11:05 ]

Pagina: 1