• peer1979
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Vroeg me een paar zaken af:

1) Stel dat je aandeel XYZ hebt waarvan ik 10 stuks koop voor 100 euro. Ik verwacht dat dit aandeel stijgt tot 120 euro (en wellicht meer). Welk ordertype gebruik ik dan vandaag om op een toekomstige waarde van 120 euro te reageren én dan als een trailing stop loss order mee te bewegen met extra koerswinst en een verkooporder te activeren als de koers onder de 120 euro komt?

Als hier geen ordertype voor is, hoe zou je zoiets dan inkleden?

2) Waar vind je duiding voor plotselinge koersbewegingen? (Ik verbaasde me bijvoorbeeld vorige week over de enorme rally van Adyen. 31 januari € 1377,- en op 2 januari € 1625,- ).

3) Beleg nu bij deGiro. Waarom zit daar een 20% maximum op de huidige waarde limit orders?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:36

msteggink

2 tflops@home

1) Kopen voor 100 en dan een good-till-cancel LIMIT order van 120 euro opgeven

2) Nieuwsbronnen, twitter.. iex.nl is een redelijk goed startpunt voor NL

3) Geen idee. 20% verschil voor een normaal aandeel (niet meme) is al redelijk veel. Ik denk dat ze willen voorkomen dat mensen idiote niet-uitvoerbare order invullen zoals aankoop/verkoop van 999999.99 euro per aandeel.

Webstek

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44

Lordy79

Fundamentalist

2) als aanvulling op @msteggink wil ik investing.com aanbevelen en dan (ook) de app. Dmv een widget kun je een flink aantal fondsen volgen en kun je limieten per fonds instellen waarna je een melding op telefoon en een email krijgt. Dus stel shell is nu 28.70 en je wilt een melding als ie boven de 29.00 euro wil dan kan dat.

Overigens werkt melding via telefoon niet vlekkeloos maar de email ontvang je wel vrijwel meteen na het raken van een ingesteld limiet.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee