Onze Bosch "Exclusiv Silence Plus" inbouwvaatwasser (geërfd met het huis) zegt "E-15". Hij begon gisteravond gewoon als een brave vaatwasser aan zijn (of haar, geen idee eigenlijk) opgedragen klusje, maar na een uurtje was het over met de pret. Een zuigend geluid en wat error 'piepjes'. Het display zegt E-15.
Een korte ronde langs enkele vaatwassersites leert mij dat dit een 'lekkage in de bodemplaat' zou aangeven. Het zou misschien zelf eenvoudig op te lossen zijn, men zegt, 'maak eerst het filter eens schoon'. Dat heb ik gedaan (het was eigenlijk niet zo vies) maar dat hielp niet. Ze zeggen ook het programma af te breken maar dat wilde al niet: zowel de uitknop als reset (startknop +3sec indrukken) sorteerde nul effect.
Ik heb dus (voornamelijk uit veiligheid) de stekker er maar uitgehaald.
Welnu, ik kan geen exact typenummer ontwaren. De stickers zijn al verweerd of verdwenen maar hij lijkt qua bediening 100% op deze:
uitvoering: Bosch Exclusiv SilencePlus SMV84L00EU
iemand die mij iets dichterbij de oplossing of storing kan helpen? Wat kan ik allemaal veilig verwijderen, kan ik het type betrouwbaar vaststellen, en wat bedoelen ze precies als er gezegd word 'afdichting bodemplaat'? Voordat ik á een rib-per-uur een monteur naar deze uithoek laat komen
. Het ding is op zijn minst 5 jaar oud (we wonen hier sowieso al bijna 3 jaar) maar reparatie lijkt mij nog prima mogelijk te moeten zijn.
Van de handleiding word ik niet veel wijzer:
https://www.bosch-home.nl...ls/Togglebox=accessories/
Foutcode E15: bel de klantenservice
.
Een korte ronde langs enkele vaatwassersites leert mij dat dit een 'lekkage in de bodemplaat' zou aangeven. Het zou misschien zelf eenvoudig op te lossen zijn, men zegt, 'maak eerst het filter eens schoon'. Dat heb ik gedaan (het was eigenlijk niet zo vies) maar dat hielp niet. Ze zeggen ook het programma af te breken maar dat wilde al niet: zowel de uitknop als reset (startknop +3sec indrukken) sorteerde nul effect.
Ik heb dus (voornamelijk uit veiligheid) de stekker er maar uitgehaald.
Welnu, ik kan geen exact typenummer ontwaren. De stickers zijn al verweerd of verdwenen maar hij lijkt qua bediening 100% op deze:
uitvoering: Bosch Exclusiv SilencePlus SMV84L00EU
iemand die mij iets dichterbij de oplossing of storing kan helpen? Wat kan ik allemaal veilig verwijderen, kan ik het type betrouwbaar vaststellen, en wat bedoelen ze precies als er gezegd word 'afdichting bodemplaat'? Voordat ik á een rib-per-uur een monteur naar deze uithoek laat komen

Van de handleiding word ik niet veel wijzer:
https://www.bosch-home.nl...ls/Togglebox=accessories/
Foutcode E15: bel de klantenservice

[Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-02-2023 07:40]