Ik heb sinds vorig jaar bij KPN problemen met mijn data simkaarten op de internet APN waardoor de latency vrij hoog is wanneer en er een actieve datastream is waardoor er een flinke delay ontstaat in de verbinding tussen de 1 à 3 seconden.
Nadat ik dit heb gemeld hebben ze dit probleem kunnen reproduceren. Dit was September vorig jaar.
Na veel zeuren heb ik vandaag een reactie terug gekregen dat ze dit niet gaan oplossen.
Dit probleem is ontstaan bij KPN nadat ze intern systemen hebben verhuisd naar een nieuwe omgeving. En ik ben benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem speelt.
Hieronder aantal voorbeelden van de latency tijdens een data stream op de internet APN van KPN. Gaat om de latency van de download.
:strip_exif()/f/image/8lo4CfgsqpORZfeXIPiXW7dd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a6pQWNDCia0hjNg3qBeuXRl1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1FHXFEd23Bs5GwVYgOSJZ8RI.png?f=fotoalbum_large)
Wanneer de advanced internet APN wordt gebruikt (NAT1:1) speelt dit probleem niet maar je wilt natuurlijk niet op elke device zomaar een public IP gebruiken waarbij alle poorten openstaan. Hieronder een voorbeeld van de advancedinternet APN.
/f/image/CeCRxElqlN3G0VhXf8l6eMe1.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de communicatie met KPN:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mxNM9PcEW7bqbNZOglrzlT9k.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/PZZznVm6zuYScpn7LqH0CocO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jGZVnPBFcJjhJBRMeu6mZw1X.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Xc1CyD0qgunqrFLj9gScSwTH.png?f=user_large)
Nu ben ik benieuwd of jullie dit ook ervaren. Dit kan getest worden met de speedtest.net app.
Nadat ik dit heb gemeld hebben ze dit probleem kunnen reproduceren. Dit was September vorig jaar.
Na veel zeuren heb ik vandaag een reactie terug gekregen dat ze dit niet gaan oplossen.
Dit probleem is ontstaan bij KPN nadat ze intern systemen hebben verhuisd naar een nieuwe omgeving. En ik ben benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem speelt.
Hieronder aantal voorbeelden van de latency tijdens een data stream op de internet APN van KPN. Gaat om de latency van de download.
:strip_exif()/f/image/8lo4CfgsqpORZfeXIPiXW7dd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a6pQWNDCia0hjNg3qBeuXRl1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1FHXFEd23Bs5GwVYgOSJZ8RI.png?f=fotoalbum_large)
Wanneer de advanced internet APN wordt gebruikt (NAT1:1) speelt dit probleem niet maar je wilt natuurlijk niet op elke device zomaar een public IP gebruiken waarbij alle poorten openstaan. Hieronder een voorbeeld van de advancedinternet APN.
/f/image/CeCRxElqlN3G0VhXf8l6eMe1.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de communicatie met KPN:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mxNM9PcEW7bqbNZOglrzlT9k.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/PZZznVm6zuYScpn7LqH0CocO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jGZVnPBFcJjhJBRMeu6mZw1X.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Xc1CyD0qgunqrFLj9gScSwTH.png?f=user_large)
Nu ben ik benieuwd of jullie dit ook ervaren. Dit kan getest worden met de speedtest.net app.
[ Voor 27% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-02-2023 00:38 ]