Toon posts:

Vluchtige organische stoffen (Dyson)

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-03 21:02
Ik heb sinds kort een dyson luchtreiniger, eigenlijk gehaald i.v.m. pollen.

Nu heeft deze ook andere sensoren, waaronder voor Vluchtige organische stoffen (VOS).

Hoewel over het algemeen alle sensoren op goed staan, slaat soms spontaan (bijvoorbeeld ineens om 02:00 uur) de VOS sensor helemaal uit en kan het ook weer enkele uren duren voordat die helemaal terug naar gezond gaat (zonder dat Dyson luchtreiniger aanstaat).

Dan kan het bijvoorbeeld een heel etmaal goed gaan en dan plots midden op de dag, zonder dat er iets merkbaars gebeurt, slaat die weer uit.

Als ik dan opzoek wat deze VOS precies is kom ik onderstaande tegen en begrijp ik dus niet waarom dit plots zou uitslaan en uiteindelijk weer vanzelf terug naar gezond gaat.

"Vluchtige organische stoffen (VOS) komen vrij bij verdamping van aardolieproducten en andere organische stoffen en bij onvolledige verbranding. Voorbeelden zijn benzine, verf, inkten, lijmen, oplos- en schoonmaakmiddelen (reinigingsmiddelen), boenwas, cosmetica en nagellakremover."

Hebben jullie een idee wat dit kan veroorzaken en wat eventueel te doen?

Met vriendelijke groet,
Sjors van Dam

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Staat dat ding in de buurt van een raam of ventilatie oid?
Gebeurt het ook als je dat ding eens compleet ergens anders neer zet?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-03 21:02
D4NG3R schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:05:
Staat dat ding in de buurt van een raam of ventilatie oid?
Gebeurt het ook als je dat ding eens compleet ergens anders neer zet?
Niet in de buurt van een raam of ventilatie, eigenlijk vrij uit de tocht in een hoek. Ik heb hem weleens toen die hoog uitsloeg in het midden van de woning gezet, maar toen bleef de waarde gelijk (hoog).

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-02 20:40
Ik heb zelf een luchtkwaliteitsmeter en een luchtfilter. De luchtkwaliteitsmeter meet ook VOC's. Ik heb welliswaar geen direct antwoord op jouw vraag maar het zijn wel de VOC's waarvan ik totaal niet van begrijp wat ik aan die waarde kan doen. Vaak aan de hoge kant, slechts maar een beetje op te lossen door ventileren en echt de wereld aan dingen geprobeerd om het omlaag te krijgen (in de schuur is ie wel erg laag). Het is een gekke verzamelterm voor van alles en nog wat en de waarde waar ik het minste mee kan en ik vermoed dat dat zo ook maar eens kan gelden voor jouw Dyson.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee