Toon posts:

KPN wil persé monteur sturen?

Pagina: 1
Acties:

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-03 22:11
Sinds enkele dagen geen internet verbinding thuis, adsl van kpn. Ben van tiscali naar Telfort naar kpn verhuisd vanwege overnames en meestal werkt de verbinding prima.
Paar dagen geleden geen internet meer. Modem brandde alleen de power led, verder niks. Kwam ook niet goed na herstart en reset. Had nog een identieke experiabox v10 liggen, die aangesloten. internet lampje gaat op rood, zelfs als het modem rechtstreeks op het isra punt wordt aangesloten. Ook 2 verschillende kabels daarvoor gebruikt zonder succes.
Probleem moet dus bij kpn liggen....monteur kijkt vandaag boeltje na. Inderdaad geen data vanuit de centrale. Poortswap uitgevoerd, nog steeds geen verbinding. Dan is het klaar voor de monteur want hij kan niet verder gaan, zit iets hogerop scheef en hij kan maximaal tot in de wijkcentrale gaan.
Nu wil kpn wéér een monteur sturen....die van vandaag zegt al dat het geen probleem in huis of met centrale of kabels is. Er zou zoiets als bijvoorbeeld dubbele ip adres toewijzing kunnen zijn, maar dat is een gok en kan hij niks mee.
Zaterdag komt er dan weer een monteur, die kan niks doen, speelt het verder en kan ik weer wachten. KPN wil het niet anders doen want "er komt een ándere monteur, daar zit verschil in".
Leg dan even uit want, het ligt niet aan kabels of modem of zelfs maar in huis.

Wat kan ik nog doen om dit snel opgelost te krijgen?

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 23:58
Ik zou een melding maken op het KPN forum dan wordt je een stuk beter geholpen. Hier hetzelfde meegemaakt door van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden. Na contact met het forum stuurde ze een monteur die daadwerkelijk dingen in de wijkcentrale kon en mocht doen.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:23
ja er zijn meerdere type monteurs,
dus ja er wordt weer een monteur aangestuurd de monteur is de enige op dat moment die zo bon na afdeling kan zetten voor herstel werkzaamheden.

ligt er aan hoe lang je die andere v10 hebt liggen als dat nog uit tijdperk telfort is kan zijn dat die op rood gaat staan omdat er verkeerde software in zit.

inloggen in de v10 en kijk dan is welke versie software er in zit ?

• Ramon 73
jopoh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:41:
.

inloggen in de v10 en kijk dan is welke versie software er in zit ?
V1.01.01T01.4v3 zit erin, maar die V10 is niet uit het Telfort tijdperk.
Dit modem ontving ik ná degene die ik in gebruik had en nu overleden is, de kapotte is ouder dan het modem dat nu aangesloten is.

Edit:
Dus toch outdated firmware.....
Ik heb een monteurs update gedaan. Herstelknop en resetknop tegelijkertijd ingedrukt houden, vasthouden. Modem herstart en haalt de meest recente firmware binnen. Zonde, had de monteur vanmiddag ook kunnen doen. Hadden zelfs de drie! medewerkers van de klantenservice kunnen vertellen.

[Voor 49% gewijzigd door Ramon 73 op 09-02-2023 21:04]

• jopoh
Ramon 73 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:49:
[...]

V1.01.01T01.4v3 zit erin, maar die V10 is niet uit het Telfort tijdperk.
Dit modem ontving ik ná degene die ik in gebruik had en nu overleden is, de kapotte is ouder dan het modem dat nu aangesloten is.
wat je even proberen herstel en reset tegelijk in gedrukt houden tot de lampjes uitgaan

• Ramon 73
jopoh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:02:
[...]

wat je even proberen herstel en reset tegelijk in gedrukt houden tot de lampjes uitgaan
Dat was ook de truc!
En dan is er een monteur van kpn bij geweest :(

• jopoh
Ramon 73 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:05:
[...]

Dat was ook de truc!
En dan is er een monteur van kpn bij geweest :(
Top opgelost :) er stond dus wel verkeerde software ingeladen, nu met de reset heeft die de juiste software geladen.
bij deze heb je weer internet

• Ramon 73
jopoh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Top opgelost :) er stond dus wel verkeerde software ingeladen, nu met de reset heeft die de juiste software geladen.
bij deze heb je weer internet
Klopt!
Staat nu V1.01.00T03.8V4 firmware op. Morgen dan toch maar een gloednieuw modem bestellen, ik heb 2x experiabox liggen en 1 is kapot. De andere was nieuw maar outdated firmware dus. Voor dit moment opgelost weliswaar.

Wel ernstig mis dat dit een monteurs reset is, en er vanmiddag een monteur geweest is. Als het zó basaal is dat ik het kan, moet toch elke monteur dit grapje beheersen? Schijnbaar niet dus.

[Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 09-02-2023 21:15]

• jopoh
Ramon 73 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:12:
[...]

Klopt!
Staat nu V1.01.00T03.8V4 firmware op. Morgen dan toch maar een gloednieuw modem bestellen, ik heb 2x experiabox liggen en 1 is kapot. De andere was nieuw maar outdated firmware dus. Voor dit moment opgelost weliswaar.
Klopt dat is de juiste versie firmware binnenkort wordt die gepusht na versie V1.01.00T04.0
v10 is wel meest stabiele modem in de kpn reeks :) zou me daar niet gelijk druk om maken.
en werkt dat is belangrijkste :)

[Voor 8% gewijzigd door jopoh op 09-02-2023 21:16]

• Ramon 73
jopoh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Klopt dat is de juiste versie firmware binnenkort wordt die gepusht na versie V1.01.00T04.0
v10 is wel meest stabiele modem in de kpn reeks :) zou me daar niet gelijk druk om maken.
en werkt dat is belangrijkste :)
Enig idee wanneer die nieuwe firmware komt? Houd ik het in de gaten.
En ik heb 2 stuks V10 liggen, de defecte wil ik dan ruilen tegen een nieuwe Box 12.

• jopoh
Ramon 73 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:26:
[...]

Enig idee wanneer die nieuwe firmware komt? Houd ik het in de gaten.
En ik heb 2 stuks V10 liggen, de defecte wil ik dan ruilen tegen een nieuwe Box 12.
Ja de uitrol loopt je krijgt hem vanzelf binnen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee