Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenria
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01:43
Hi, ik weet niet of dit de goede plek is om de vraag te stellen, anders hoor ik het graag. Ook geen antwoord gevonden via zoekfunctie.

Mijn vraag gaat over het afnemen van een telefoonabonnement waarbij een telefoon maandelijks afbetaald wordt.

Mijn vriendin krijgt van werkgever een budget om telefoonkosten te betalen. Dit kan alleen maandelijks gedeclareerd worden. Graag wil ze dus een abonnement met telefoon inbegrepen afnemen. Nu weten we dat dit een BKR registratie opleverd en dus invloed heeft op de maximale hypotheek die we wellicht binnenkort willen gaan nemen.

Nu is mijn vraag, maakt het voor een hypotheek verstrekker uit als die lening door de baas afbetaald wordt? De lening staat natuurlijk op mijn vriendin haar naam maar die betaald hem dus niet 'zelf' af. Als je dat kan aantonen, is het maximale hypotheek bedrag dan alsnog lager?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het zal er vanaf hangen hoe dit budget op de werkgeversverklaring komt te staan.
Als die er als een onvoorwaardelijke vergoeding op staat, compenseert die weer in positieve wijze wat er via de bkr notering (mogelijk) afgaat als het goed is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45

Just_I

What did you just say?

Wie betaalt de rekening?

Een tegemoetkoming voor telefoon kosten word doorgaans bedoeld voor de gebruikskosten, niet voor de telefoon zelf. Indien nodig verstrekt de werkgever de telefoon.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-05 09:32
Een telefoon kost meestal rond de 1000 euro max. Gaat dat het verschil maken voor je hypotheek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 17:31
Omdat de telefoon op naam van je vriendin staat zal de hypotheekverstrekker automatisch het BKR raadplegen en de maandlast in mindering brengen op de maximale hypotheek. Dat komt omdat het bkr puur kredieten registreert en niet bij houd wie het uiteindelijk betaald.

Als er een getekende verklaring komt van werkgever dat werkgever altijd (ongeacht de situatie) de telefoonkosten betaalt en het is te herleiden naar de bkr registratie zal de hypotheekverstrekker daar rekening mee houden. Kortom: met extra bewijslast kom je er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenria
Bedankt voor de antwoorden. Wel zaak om het nog even uit te zoeken wat precies de afspraken erover zijn met werkgever en evt bewijslast vergaren.
chielsen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:17:
Een telefoon kost meestal rond de 1000 euro max. Gaat dat het verschil maken voor je hypotheek?
Heb online wat artikelen gelezen waar gesproken wordt over een hypotheekverschil van richting de 10k. Dat is voor ons significant.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 18:58
Dan koop je de telefoon toch in 1x, in plaats van op afbetaling? Zit je ook niet met een BKR registratie.

Als je het niet in 1x kan ophoesten moet je je afvragen of je zo'n dure telefoon daadwerkelijk nodig hebt. Neem aan dat de WG van je vriendin alleen de abbo kosten vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45

Just_I

What did you just say?

Als het een probleem is dat de telefoon kosten een BKR registratie oplevert, probeer dan de telefoon zelf aan te schaffen of een goedkope telefoon aan te schaffen.
Gezien je vraag verwacht je dus problemen met het verkrijgen van de maximale hypotheek voor jullie beide. Je kan je dus afvragen of het dan wel slim is een dergelijke constructie te kiezen.
Mijn advies zou zijn om de telefoon zelf aan te schaffen, dan heb je ook geen BKR registratie. Wellicht zal het dan een goedkoper model zijn maar dat is ook maar tijdelijk.

Zoek alvast van te voren uit wat een eventueel effect zou zijn op je maximaal te lenen bedrag en bedenk of dit problematisch is.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenria
Ja ik vind het ook een wat vreemde constructie maar de werkgever betaalt ook de telefoon. Zelf telefoon kopen kan uiteraard ook, alleen dat kan je maandelijks dus niet meer declareren. Neem aan dat jullie begrijpen dat als zo'n regeling aangeboden wordt het interessant is om dit te onderzoeken, ook al kan ze de telefoon zelf aftikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 20:15
pfft, wat een werkverschaffing? Als je een dualsim telefoon mag gebruiken voor je baas, dan kan die je toch gewoon een goedkoop bel+data abbonement geven... Hoe ver gaat die controle van telefoonkosten dan? ... Want als de werkgever gewoon zelf de vaste lasten ophoest, hoef je alleen op het matje te komen als je buiten de bundel gaat?... Dit lijkt wel een regeling om elk gebruik van de telefoon te ontmoedigen..

In mijn bedrijf krijgt de medewerker maandelijks een klein bedrag gestort in een klein potje om maximaal 1x per jaar een mobiele telefoon prive te kopen. Langer sparen mag ook, maar een telefoon van 1000 euro kun je daar niet mee financieren, nou okee alleen als je 10 jaar lang heel zuinig bent. De abonnementskosten zijn volledig voor de werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Knul schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:32:
Dan koop je de telefoon toch in 1x, in plaats van op afbetaling? Zit je ook niet met een BKR registratie.

Als je het niet in 1x kan ophoesten moet je je afvragen of je zo'n dure telefoon daadwerkelijk nodig hebt. Neem aan dat de WG van je vriendin alleen de abbo kosten vergoed?
Als je het bedrag van een telefoon niet kunt ophoesten moet je je ook achter je oren krabben of je uberhaupt wel een huis wilt kopen. 1000 euro aan onverwachte kosten is helemaal niets voor als je een eigen woning hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenria
Nogmaals, de telefoon direct zelf aanschaffen is geen probleem.

Alleen bij maandelijkse afbetaling betaalt de werkgever mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:37
Echt, als je er al over na moet denken koop je toch gewoon ene telefoon in 1 keer, en klaar. Dan maar geen bijdrage in de telefoon, gratis bellen is al fijn. Het zou mij de stres niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
janenria schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:29:
Bedankt voor de antwoorden. Wel zaak om het nog even uit te zoeken wat precies de afspraken erover zijn met werkgever en evt bewijslast vergaren.

[...]

Heb online wat artikelen gelezen waar gesproken wordt over een hypotheekverschil van richting de 10k. Dat is voor ons significant.
De reden dat het zo werkt is omdat er niet gekeken wordt naar het geleende bedrag, maar naar je maandlasten. Zo'n telefoontje van 1000 piek met een lening kan je zomaar een maandlast van 40 euro opleveren. Dat die lening na twee jaar afbetaald is, daar mag je hypotheekbank geen rekening mee houden bij de inkomsten- en lastentoets. En 40€ per maand minder draagkracht over de looptijd van een hypotheek scheelt inderdaad nogal wat }:O
Als die 40€ dan vervolgens weer terugkomt op je loonstrook en werkgeversverklaring als een stuk gegarandeerd inkomen, dan valt dat weer redelijk tegen elkaar weg, maar of dat stuk inkomen meegenomen wordt hangt er een beetje vanaf hoe de kredietverstrekker de toetsingsregels interpreteert. Dit zou ik vooral even met je hypotheekadviseur bespreken.
Vergeet ook niet dat je het restant van de telefoonlening gewoon kan afbetalen als dit een lastig punt wordt bij een hypotheek. Dan kan je vriendin voorlopig gewoon gebruik maken van de regeling :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 08:50
janenria schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:31:
Nogmaals, de telefoon direct zelf aanschaffen is geen probleem. Alleen bij maandelijkse afbetaling betaalt de werkgever mee.
Even uitzingen tot je hypotheek rond is, en dan een telefoon op afbetaling nemen. Of het abonnement wel aangaan en de boel afkopen als je voor einde looptijd een hypotheek gaat afsluiten. In het laatste geval moet je dan bij afsluiten goed opletten op de voorwaarden om de overeenkomst te ontbinden / af te kopen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Qwerty-273

Meukposter

Stelt de werkgever nog eisen aan een telefoon? Of kan je daar uit de voeten met een telefoon van een paar tientjes zoals uitvoering: MaxCom Comfort MM426 Zwart (een eerste hit in het zoeken). Nu snap ik de makkelijkheid van deze constructie, werkgever vergoed een bepaald bedrag maandelijks, werknemer heeft alle vrijheid in keuze en de verantwoordelijkheid voor de telefoon ligt compleet bij de werknemer. Die moet zelf maar vervanging (ouderdom of defect) regelen op het moment dat het nodig is.

Over de impact: https://www.hypotheker.nl...nabonnement-en-hypotheek/
Hoe lang geldt de BKR-registratie op een telefoonabonnement?
Zo lang je een toestelkrediet hebt, is dat bekend bij het BKR. Zodra het krediet is afbetaald, laat de telecomaanbieder dit aan het BKR weten. De registratie is dan nog vijf jaar zichtbaar bij het BKR, maar is niet meer van invloed op een eventuele hypotheekaanvraag.
Aflossen van het toestelkrediet en de verwerkende bureaucratie afwachten zou voldoende moeten zijn om geen impact meer te hebben (uitgaande dat je natuurlijk nooit achterstanden hebt opgelopen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Heel simpel gezegd, als je van plan bent om binnenkort een hypotheek af te sluiten, zou ik niet vlak voor die tijd nog langer lopende financiële verplichtingen aangaan, die een negatieve invloed hebben op je hypotheekbedrag. Het is bijvoorbeeld ook niet zo handig om vlak voor het afsluiten van de hypotheek een private autoleasecontract aan te gaan. De telefoon kun je ook zo zien, maar dan met een wat lager maandbedrag.

Dat ze iets via declaraties vergoed kan krijgen is leuk, maar zal geen positieve invloed hebben op de maximale hypotheek. Het is immers geen onvoorwaardelijk looncomponent, maar afhankelijk van haar declaratie. Als ze die niet indient, krijgt ze dat geld immers ook niet.

Ergo, laat je vriendin nog even geduld oefenen met het aangaan van die maandelijkse extra verplichtingen, want dat is nu gewoon niet het juiste moment. In de tussentijd kan ze misschien even een goedkope Sim-only afsluiten (bij voorkeur maandelijks opzegbaar) en die declareren bij haar werkgever. Zodra de hypotheek rond is, kan ze dan alsnog een duurder abonnement afsluiten inclusief een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
Zoals @Sdreeg al zegt.

En al die vreemde voorstellen hierboven slaan nergens op. Ik heb hetzelfde dat ik een groot bedrag per maand voor internet en mobiel mag declareren en daarbij dus een KBR krijg. Als je hypotheek in gevaar komt moet je dus een goedkope telefoon (onder de 250euro of eventueel erboven bijbetalen) of wachten totdat de hypotheek rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-05 15:17

-CJ

Not remastered

Weet je wanneer jullie eventueel een huis willen kopen? Je zou ook een 1-jarig abonnement kunnen nemen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Toestel gewoon kopen en ergens een goedkope SIM only nemen. Koop een simpel toestel in de aanbieding ergens, dan hou je er aan het eind nog aan over ook.

Mocht die vergoeding dan op je werkgeversverklaring staan als vaste component, dan krijg je zelfs een hogere hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

chielsen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:17:
Ik hoop toch dat als de werknemer hier verantwoordelijk voor is die werknemer geen telefoon van 1000 euro gaat kopen..

Als mijn werkgever mij geen telefoon zou geven maar wel zou eisen dat ik er een kocht (en kon declareren) zou ik een telefoon kopen die in één declaratie past, dus dan wordt het een tweedehands feature phone van 10 jaar oud als dat nodig is. Zakelijk hoef je alleen te bellen op je telefoon, de rest kan via je zakelijke laptop.

@janenria sluit alsjeblieft niet voor een werkgever een abonnement af. Laat de werkgever dat lekker zelf regelen, die kunnen gewoon zo'n zakelijk abonnement nemen waarbij ze maandelijks mensen kunnen toevoegen of verwijderen. Als je vriendin ergens anders zou gaan werken dan zou ze nu volledig verantwoordelijk zijn voor de kosten.

Voor je hypotheek zal het weinig uitmaken, maar je wil dat gewoon niet. Als werkgever een telefoon eist mogen ze die zelf verzorgen, en anders gewoon het allergoedkoopste abonnement bij een partij waar die maandelijks opzegbaar is met een telefoon van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:29
Zit er een limiet aan hoeveel je per maand kunt declareren? Bedoelen ze niet gewoon dat je elke maand kunt declareren? Dan kun je toch ook gewoon elke maand de abbonementskosten declareren, en die eerste maand daar extra daarbij de eenmalige kosten van het toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:39
Als je toestelbundel onder de € 20,- blijft, dan heb je geen BKR registratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfjH3F2O_Cx01HLGvhUgUZY5r-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyTL3JAfOFzJnrC80qvuMrF5.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een telefoonabo is toch niet zo duur dat het grote effecten heeft op je hypotheek? Ander koop je die telefoon zelf.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:55
Spasm schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:01:
Als je toestelbundel onder de € 20,- blijft, dan heb je geen BKR registratie:

[Afbeelding]
Eerder "wanneer je onder de €250 blijft aan krediet voor de telefoon, dan wordt dat niet BKR-geregistreerd". Dat vertaalt zich bij een tweejarig abo naar een toestelbundel van €10/maand en bij een eenjarig abo naar een toestelbundel van €20/maand.
TS heeft het over een 4x zo hoog bedrag.

@TS: Vreemde constructie van de werkgever. Ik snap dat het nu financieel aantrekkelijk lijkt, maar als het zoveel vraagtekens oplevert qua hypotheekmogelijkheden (gezien jullie blijkbaar tegen de max willen zitten), dan zou ik 'm zelf aftikken. Kost wat tientjes per maand, maar scheelt hoofdpijn. Ook als je partner tussentijds wil wisselen van baan (gezien de vraagtekens dan voor niets waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kan TS (Janenria) misschien de exacte voorwaarden delen van deze constructie? Hij komt mij ook wat vreemd/onhandig over. Ik ken het vooral in de vorm: "gebruik je eigen apparatuur en abonnement en je krijgt van ons een maandelijkse vergoeding". In dat laatste geval kun je dus zelf ineens de telefoon kopen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:39
Mijre schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Eerder "wanneer je onder de €250 blijft aan krediet voor de telefoon, dan wordt dat niet BKR-geregistreerd". Dat vertaalt zich bij een tweejarig abo naar een toestelbundel van €10/maand en bij een eenjarig abo naar een toestelbundel van €20/maand.
TS heeft het over een 4x zo hoog bedrag.

@TS: Vreemde constructie van de werkgever. Ik snap dat het nu financieel aantrekkelijk lijkt, maar als het zoveel vraagtekens oplevert qua hypotheekmogelijkheden (gezien jullie blijkbaar tegen de max willen zitten), dan zou ik 'm zelf aftikken. Kost wat tientjes per maand, maar scheelt hoofdpijn. Ook als je partner tussentijds wil wisselen van baan (gezien de vraagtekens dan voor niets waren).
Op de één of andere manier lijkt dit ook niet helemaal te kloppen. Ik heb twee abo's op mijn naam, één voor mijn dochter van € 17,00 p/m voor 24 maanden en één voor mijzelf van € 17,50 p/m voor 24 maanden.

Net even online gecheckt, maar ik heb geen BKR registratie. Er is mij ook niet om extra gegevens gevraagd tijdens het afsluiten van beide abo's. Is dit provider afhankelijk of zo ? 8)7

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Spasm schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Op de één of andere manier lijkt dit ook niet helemaal te kloppen. Ik heb twee abo's op mijn naam, één voor mijn dochter van € 17,00 p/m voor 24 maanden en één voor mijzelf van € 17,50 p/m voor 24 maanden.

Net even online gecheckt, maar ik heb geen BKR registratie. Er is mij ook niet om extra gegevens gevraagd tijdens het afsluiten van beide abo's. Is dit provider afhankelijk of zo ? 8)7
Het gaat om de lening voor het toestel, niet om het abonnement. Als die lening meer dan 250€ is, dan wordt die geregistreerd. Twee leningen van 249 elk dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:06:
Een telefoonabo is toch niet zo duur dat het grote effecten heeft op je hypotheek? Ander koop je die telefoon zelf.
Zoals ik hierboven ook al schreef: het gaat om de maandlasten van de toestellening die in mindering worden gebracht op je draagkracht. En die draagkrachtberekening is leidend voor de maximale hoogte van je hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50
Het is waarschijnlijk simpeler en TS zoekt gewoon financieel de beste optie.

Waarschijnlijk geeft de werkgever budget x ongeacht of er gebeld of ook een telefoon van is geleased.

Gebruik je niet het hele budget dan heb je pech. Dan snap ik TS wel dat het interessant kan zijn om zoveel mogelijk van het budget te gebruiken. Nadeel is dat je ergens anders weer te maken met andere regels die voor jou nu een nadeel zijn. Misschien wachten totdat je een huis hebt? Dan maakt een BKR ook niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

janenria schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:05:

Nu is mijn vraag, maakt het voor een hypotheek verstrekker uit als die lening door de baas afbetaald wordt? De lening staat natuurlijk op mijn vriendin haar naam maar die betaald hem dus niet 'zelf' af. Als je dat kan aantonen, is het maximale hypotheek bedrag dan alsnog lager?
Ga er maar vanuit dat het inderdaad invloed heeft op je hypotheekbedrag.

1. Omdat het (waarschijnlijk) geen deel van het "vaste" salaris is maar een extra vergoeding, die de baas in theorie kan intrekken. (Zelfde verhaal als het gezeur met hypotheekverstrekkers en mobiliteitsbudgetten)

2. Wat gebeurt er als je vriendin vertrekt, grote kans dat ze wel een telefoonabbo heeft op dat moment maar geen vergoeding.

Dit zijn al 2 zaken waarom hypotheekverstrekkers niet zo happig zijn op dit soort constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenria
Freezerator schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:23:

Waarschijnlijk geeft de werkgever budget x ongeacht of er gebeld of ook een telefoon van is geleased.

Gebruik je niet het hele budget dan heb je pech. Dan snap ik TS wel dat het interessant kan zijn om zoveel mogelijk van het budget te gebruiken. Nadeel is dat je ergens anders weer te maken met andere regels die voor jou nu een nadeel zijn. Misschien wachten totdat je een huis hebt? Dan maakt een BKR ook niet meer uit.
Dit is inderdaad de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

janenria schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:53:
[...]
Dit is inderdaad de situatie.
Ok, dus eigenlijk was het antwoord al duidelijk na de allereerste reactie. :)

De werkgever zet het niet als onvoorwaardelijk bedrag op de werkgeversverklaring >> Ja dit is van invloed op je max hypotheek op basis van het maandbedrag van de afbetaling van lening voor de telefoon.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Freezerator schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:23:

Als je een huis hebt met een maximale hypotheek, dan krijg je volgens dezelfde regels die telefoonlening weer niet, tenzij je daar bij de toetsing liegt over je inkomen of lasten. Want je hypotheek wordt dan weer niet bij BKR geregistreerd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
Oon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:24:
[...]

Als mijn werkgever mij geen telefoon zou geven maar wel zou eisen dat ik er een kocht (en kon declareren) zou ik een telefoon kopen die in één declaratie past, dus dan wordt het een tweedehands feature phone van 10 jaar oud als dat nodig is. Zakelijk hoef je alleen te bellen op je telefoon, de rest kan via je zakelijke laptop.
Hangt een beetje van de context af. Als ik reis doe ik meer op m’n telefoon dan op m’n laptop, en ongeveer iedere dag gebruik ik de telefoon voor werk wel een paar uur, even voordat ik m’n laptop opstart de belangrijkste mails bekijken, nog even een meeting vanuit de tuin, paar mailtjes onderweg, etc.

Ik bel geloof ik ook wel eens, maar kan me de laatste keer eigenlijk niet herinneren.

Dus een beetje een jaren 90 uitspraak dat je alleen maar hoeft te kunnen bellen met een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

overhyped schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:03:
[...]

Hangt een beetje van de context af. Als ik reis doe ik meer op m’n telefoon dan op m’n laptop, en ongeveer iedere dag gebruik ik de telefoon voor werk wel een paar uur, even voordat ik m’n laptop opstart de belangrijkste mails bekijken, nog even een meeting vanuit de tuin, paar mailtjes onderweg, etc.

Ik bel geloof ik ook wel eens, maar kan me de laatste keer eigenlijk niet herinneren.

Dus een beetje een jaren 90 uitspraak dat je alleen maar hoeft te kunnen bellen met een telefoon.
Ik vraag me ook af hoe werkgever dat gaat doen als werknemer vertrekt. Die neemt op deze manier het nummer waarmee de klanten bellen en gebeld worden ook mee, alsook de hele inhoud van de mobiel. Hopen dat de zakelijke spullen netjes in een gecontroleerde sandbox draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken de constructie, zelf ook mee te maken gehad. Die 50 euro is de hoeveelheid die de werkgever maximaal belastingvrij mag vergoeden voor een zakelijke telefoon. Netjes van hem dat je die gewoon tot de max kunt vullen, verder zoals je al weet een kwestie van declareren.

Qua abo met afbetaling: gewoon zorgen dat je onder de BKR grens blijft. Dat is 250 euro, dus per maand ca 22 euro (afbetaling in 1 jaar) of 11 euro (2 jaar) wat je als toestellening kunt doen. Voor de rest kun je daar redelijk flexibel mee omgaan, beetje afhankelijk van wat je provider toestaat.

Ik was destijds bij de Mediamarkt, die hadden er gewoon een rekentool voor. Verwacht dat die bij de meeste providers of webshop ook wel te vinden zal zijn.

Wat ik zou doen: abo dat bij verwacht belgedrag past met toestel van je keuze en dan in een jaar aflossen. Daarna hoef je alleen minder te declareren, maar die kosten maak je dan ook niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 10-02-2023 20:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:06:
[...]

Ik vraag me ook af hoe werkgever dat gaat doen als werknemer vertrekt. Die neemt op deze manier het nummer waarmee de klanten bellen en gebeld worden ook mee, alsook de hele inhoud van de mobiel. Hopen dat de zakelijke spullen netjes in een gecontroleerde sandbox draaien.
Het is bij ons al jaren gebruikelijk dat je gewoon je nummer mee neemt als weg gaat. De tijd dat een telefoonnummer relevant is voor business ligt toch wel achter ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

overhyped schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:17:
[...]

Het is bij ons al jaren gebruikelijk dat je gewoon je nummer mee neemt als weg gaat. De tijd dat een telefoonnummer relevant is voor business ligt toch wel achter ons?
Ik wordt zo nu en dan toch nog gebeld door klanten waar ik al 1,5 jaar niet meer voor werk. Dat het 06 nummer steeds vaker helemaal losgetrokken wordt van de business, dat is zeker waar hoor. Maar lang nog niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meestal kun je op elk gewenst moment de telefoon alsnog afbetalen.
Dus als je later een huis wilt kopen, en je de BKR registratie wilt verwijderen, kun je tzt even de telefoon aflossen.

Zelfde verhaal als mogelijkheid tot rood staan opheffen, creditcard met gespreid betalen opzeggen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

overhyped schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:03:
[...]

Ik zeg ook zeker niet dat ik nooit even voor het gemak Outlook op m'n zakelijke telefoon check, maar dat is absoluut niet onderdeel van wat ik nodig heb om m'n werk te kunnen doen.

Misschien dat het in sommige werkgebieden anders is, maar daar is het dan ook weer keihard gewoon aan de werkgever om te zorgen voor de juiste apparatuur. De werkgever is nou eenmaal verantwoordelijk voor je werkplek, niet jijzelf.

Dus als je werkgever eist dat je een telefoon beschikbaar hebt om meer te doen dan bellen dan mogen ze of daar flink budget voor beschikbaar stellen dat in één keer te declareren is, of ze mogen het lekker zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Oon schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Ik zeg ook zeker niet dat ik nooit even voor het gemak Outlook op m'n zakelijke telefoon check, maar dat is absoluut niet onderdeel van wat ik nodig heb om m'n werk te kunnen doen.

Misschien dat het in sommige werkgebieden anders is, maar daar is het dan ook weer keihard gewoon aan de werkgever om te zorgen voor de juiste apparatuur. De werkgever is nou eenmaal verantwoordelijk voor je werkplek, niet jijzelf.

Dus als je werkgever eist dat je een telefoon beschikbaar hebt om meer te doen dan bellen dan mogen ze of daar flink budget voor beschikbaar stellen dat in één keer te declareren is, of ze mogen het lekker zelf regelen.
Ik ben meer van een wat gelijkwaardigere, volwassen manier van omgaan met m’n werk. Verantwoordelijk en vrijheid gaan twee kanten op. M’n werkgever ‘eist’ dat ik m’n werk doe, heb gelukkig de vrijheid, en neem de verantwoordelijkheid om dat zo optimaal mogelijk te doen. Als ik productief ben door zelf een andere telefoon te kopen ga ik m’n productiviteit niet tegen houden omdat iemand ergens bij m’n werkgever bedacht heeft dat het ook wel Met een budget model kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
Wat een enorm geneuzel hier. Als iemand een telefoon van duizend euro met een 2 jarig abonnement in de vergoeding krijgt dan snap ik prima dat je geen nokia 3310 koopt. Zeker als je werkgever het dan betaald. Ik heb ook een dergelijke regeling en mag er ook mijn vaste internet in stoppen.

Volgens mij is het antwoord op de echte graag al een aantal keer gegeven. Het enige wat ik wil toevoegen is dat bij mij de abonnementen op mijn naam moeten staan. Als dat hier mag kun je allebei jullie abonnementen op haar naam zetten en zo toch gebruik maken van de vergoeding zonder dat je met een registratie zit. Ik zelf heb daarom 1 jarige abonnementen omdat dat onderaan de streep voordeliger is. En mocht ik weggaan heb ik niet een lang abonnement lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jongetje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:04:
Wat een enorm geneuzel hier. Als iemand een telefoon van duizend euro met een 2 jarig abonnement in de vergoeding krijgt dan snap ik prima dat je geen nokia 3310 koopt. Zeker als je werkgever het dan betaald. Ik heb ook een dergelijke regeling en mag er ook mijn vaste internet in stoppen.

Volgens mij is het antwoord op de echte graag al een aantal keer gegeven. Het enige wat ik wil toevoegen is dat bij mij de abonnementen op mijn naam moeten staan. Als dat hier mag kun je allebei jullie abonnementen op haar naam zetten en zo toch gebruik maken van de vergoeding zonder dat je met een registratie zit. Ik zelf heb daarom 1 jarige abonnementen omdat dat onderaan de streep voordeliger is. En mocht ik weggaan heb ik niet een lang abonnement lopen.
Ik stuur gewoon een linkje naar een nieuwe mobiel, met het verzoek die thuis af te laten leveren. Heb niet eens een abonnement, dat is van werkgever.

Maandelijks declareren zie ik het nut niet zo van in. Dat is werkverschaffing en inderdaad geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:13

igmar

ISO20022

janenria schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:05:
Nee, dat maakt niet uit. Het is en blijft een lening, en je vriendin is en blijft aansprakelijk, ook al betaald de baas.
Pagina: 1