Iphone X 512GB Issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik heb een Iphone X 512GB gekocht gisteren, na 7 jaar gebruik van een Iphone 7 plus. Het belangrijkste argument was dat de iphone 7 plus inmiddels van ellende uit elkaar viel, en de data erop ontzettend belangrijk was. Nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij niet gezien de taken die ik deedt, dus een A grade "Refurbished" inclusief 18 maanden garantie aangeschaft hier in Portugal.

Intieel prima toestel, nieuwe batterij en origineel apple scherm. Na een intensieve data overdracht van toestel a naar b ben ik het gaan gebruiken. Toen ik douchen ging en de telefoon als iedere andere telefoon in de wastafel in een kledingstuk werpte (zachtjes) viel het uit, en sprong het weer aan. Ik vondt het raar want zo hard was het niet.

Dus ik ben dat gaan testen, tegen m'n handpalm aan een zachte tik laat het apparaat rebooten. Punt twee is dat sommige key inputs zoals de K niet geregistreerd wordt en ik bijv ook niet het hartje onder IG aan kan tikken. Is dit een scherm probleem of is niet opgelet met (her)installatie van de nieuwe batterij?

Als het voor 25 euro opgelost kan worden doe ik liever dat dan dat ding retour brengen onder garantie. Het probleem is is dat ik zo weer m'n data kwijt ben of raak. Ik heb de Iphone 7 plus volledig geleegd na gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou toch even overwegen, al is het maar tijdelijk, om iCloud te nemen en dan een goede backup te maken van de telefoon. Dat kan ook op een laptop zodat je geen data kwijt bent.

Daarnaast klinkt dit toch wel iets een defect die niet heel eenvoudig te verhelpen is. Elke reparatie waarbij de telefoon open moet en dan zal nu ook zo zijn kost echt al veel meer dan de 25 euro en het zou mij verbazen als je voor minder dan 100 euro klaar bent.

Gezien het moment van kopen zou ik voor backup en retourneren gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nja de data erop, en ruim 500+ contacten en tig zakelijke chats zijn belangrijk. Ik heb gelezen dat met de Iphone X er meerdere gebruikers zijn die last ondervinden met het scherm. En sommige na battery replacement dezelfde kuren hebben. En met het opnieuw clippen van de batterij en connectors het meeste gewoon opgelost is.

Ik vlieg aankomende week naar NL aan; ik neem het anders gewoon even mee naar een oud collega. Die runt een fix-it store. Die moet dat in principe zo kunnen zien en op kunnen lossen. Kut telefoons ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:30
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:05:
Nja de data erop, en ruim 500+ contacten en tig zakelijke chats zijn belangrijk. Ik heb gelezen dat met de Iphone X er meerdere gebruikers zijn die last ondervinden met het scherm. En sommige na battery replacement dezelfde kuren hebben. En met het opnieuw clippen van de batterij en connectors het meeste gewoon opgelost is.

Ik vlieg aankomende week naar NL aan; ik neem het anders gewoon even mee naar een oud collega. Die runt een fix-it store. Die moet dat in principe zo kunnen zien en op kunnen lossen. Kut telefoons ook.
bekend probleem afgelopen 2 weken wel 20 van die dingen binnen gehad met problemen, leuk als stage loper die krengen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat bedoel ik dus. De oplossing lijkt me relatief eenvoudig. Open trekken, alles nalopen en dubbelcheck dat connectoren goed op de plek zitten en weer dicht. Hardware matig functioneert ie meer dan prima. Maar ik ga er niet zelf mee rommelen want straks verlies je de waterdichtheid bijv of iets anders.

Met retour garantie ben je het kwijt voor hoelang en als ik het binnen een uur op kan lossen voor wat geld doe ik dat liever.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 09-02-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:30
milotic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:07:
[...]

bekend probleem afgelopen 2 weken wel 20 van die dingen binnen gehad met problemen, leuk als stage loper die krengen krijgen :)
ps download even het programma 3u tools maak daar een back-up, kan je dan ook meteen even de fout diagnose rapport sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enige melding is "Battery might be changed" .. maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:32
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:00:
Het belangrijkste argument was dat de iphone 7 plus inmiddels van ellende uit elkaar viel, en de data erop ontzettend belangrijk was.
En wat had je dan gedaan als je het toestel was verloren? Of gejat? Of gewoon eerder kapot dan gehoopt?

Als je de instellingen gewoon laat zoals Apple het bedoeld heeft hoef je nooit zorgen te hebben dat je iets kwijt raakt. In ergste geval loop je naar de dichtsbijzijnde winkel voor een iPhone, logt in met je AppleID en je bent weer helemaal up-and-running. Inclusief alle contacten en chats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben geen voorstander van Icloud. Ja het werkt handig maar nee ik vertrouw er niet zo op dat mijn data elders staat en men daar toch ondanks dat ik niks te verbergen heb in kan gaan neuzen (via de officieele wegen).

Ben altijd zuinig op mijn apparatuur geweest; nja wat ik doe aangezien ik aankomende week toch in NL ben is het ding even onderbrengen bij iemand die dat on te spot kan bekijken en desnoods fixen.

Lukt het niet dan gaat het terug voor garantie. Soms werkt het overigens wel en soms weer niet. Dus ik vermoedt en dat had ik ook online terug gelezen dat na vervanging van batterij het e.a niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Denk dat ik het sporadisch uitvallen opgelost heb....

Houder simkaart zat er "net" niet genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ding glijdt uit m'n broekzak en valt op de grond. 10 minuten later "Simkaart niet gevonden". Eruit gehaald, erin geplaatst, schoongemaakt, getest in de iphone 7, sim kapot :') Opzich niet zo vreemd gezien de sim ook 7+ jaar oud was.

Nu was het probleem dat T-mobile niet binnen 5 werkdagen naar Portugal versturen kan, dus maar een adres in Nederland gehanteert. Tot die tijd onbereikbaar, een E-Sim kan je ook niet activeren zonder je SIM te hebben. Afspraak gemaakt bij een oud bekende van mij die intussen nieuwe Iphone 7 onderdelen besteld heeft en de schermissues die de Iphone x had relatief makkelijk op kan lossen.

De letter K en M werken "sporadisch". Jonge wat een gekut. Het is alsof je dit alles moet inplannen of orkestreren wil je dat dit fatsoenlijk verloopt :')

Ik had nog een portugese sim liggen met abo die ik niet gebruikte; reeds in de iphone 7 gestopt en daar moet ik het mee doen tot donderdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 23:51
Interessant, ik heb nog nooit gehoord van een iPhone X met 512GB. Volgens mij waren die dingen alleen in 64 en 256GB beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:10
Volkan1984 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:30:
Interessant, ik heb nog nooit gehoord van een iPhone X met 512GB. Volgens mij waren die dingen alleen in 64 en 256GB beschikbaar.
Xs waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Teringding.

Valt random uit en weer aan. Vraagt niet om de SIM code maar blijkt gewoon door te starten met sim geactiveerd.

Wat is het probleem van deze batch precies geweest? Het scherm? de PCB? De batterij is goed verder; 100% capaciteit en meer dan een dag gebruiken zonder te hoeven laden.

Alleen de laatste tijd begint het sporadisch uit en aan te vallen, en nu doodleuk door gesprekken heen. Soms met dataverlies (een corrupt Rabobank App profiel) of soms sloeg ie de dingen gewoon niet op voor de chrash (een chat bijv).

Chrash logs staat vol, maak er echter niks wegwijs uit wat er precies misgaat. Soms kan de telefoon de batterij niet meer uitlezen, dan staat het op 1%, en na een 10 seconden staat het weer op 79%.

Als ik het framework iets tracht te buigen of met m'n duim goed wrijf over het scherm dan wil het ook nog wel eens random uitvallen. Ik begin bijna te denken dat dit model helaas faulty is.

Denk eraan om m'n Iphone 7 plus ergens te laten fixen en die maar in gebruik te nemen weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 14-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
In plaats van de iPhone 7 Plus (die geen iOS 16 en later krijgt) te fixen, is het niet een beter idee om eventueel om een SE 2020 te halen?

Die zijn vrij goedkoop en gaan qua updates sowieso nog 2+ jaar mee, zo niet langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Los van de 'bekende' problemen met een specifiek type, je moet je ook af gaan vragen of je echt een A-grade refurbished toestel hebt. Komt deze van een Apple store of dealer? Bij dit soort dingen is het soms ook 'you get what you pay for'. Bij een certified refurbished toestel van Apple zou ik dit niet verwachten, maar dan heb je ook gewoon de optie om naar ze terug te gaan en dit te laten oplossen. Houd er ook rekening mee dat met 'een vriend fixt het wel even' je de leverancier ook niet de kans geeft om het op te lossen of het toestel te vervangen. De optie hierboven is ook geen gekke, neem een SE (nieuw!) en ben van de halfzachte oplossingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mizgala28 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:00:
In plaats van de iPhone 7 Plus (die geen iOS 16 en later krijgt) te fixen, is het niet een beter idee om eventueel om een SE 2020 te halen?

Die zijn vrij goedkoop en gaan qua updates sowieso nog 2+ jaar mee, zo niet langer.
Nieuwe updates met smileys of black lives matter toestanden op m'n iphone 7 mag me gestolen worden hoor... Je ontvangt gewoon nog security updates. Ik bedoel, if it aint broke, don't fix it. En qua snelheid liggen die dingen echt aan elkaar gewaagd.

Ik wil het toestel best ter reparatie ergens aanbieden maar ik weet niet wat de exacte fout met deze batches is. Overal staat het vol op internet met zelf herstartende telefoons met dit type model.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 14-04-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:04:
Los van de 'bekende' problemen met een specifiek type, je moet je ook af gaan vragen of je echt een A-grade refurbished toestel hebt. Komt deze van een Apple store of dealer? Bij dit soort dingen is het soms ook 'you get what you pay for'. Bij een certified refurbished toestel van Apple zou ik dit niet verwachten, maar dan heb je ook gewoon de optie om naar ze terug te gaan en dit te laten oplossen. Houd er ook rekening mee dat met 'een vriend fixt het wel even' je de leverancier ook niet de kans geeft om het op te lossen of het toestel te vervangen. De optie hierboven is ook geen gekke, neem een SE (nieuw!) en ben van de halfzachte oplossingen af.
Denk ook dat dit ding visueel mischien werkte, maar als je er wat langer mee omgaat de problemen ineens op komen duiken. Goed zuur van. Ik denk dat probleem scherm of PCB gerelateerd is. Het is zo erratic wanneer en hoe het reboot. Als ik het scherm hier en daar "wrijf" dan lijkt het even goed te gaan, totdat ik 'm aan m'n oor heb of in m'n handen vastheb, dan kan het random gebeuren weer.

Hardware technisch is ie verder stabiel; bedoel als het draait dan draait het.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 14-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:28:
[...]
Hardware technisch is ie verder stabiel; bedoel als het draait dan draait het.
Ik zou zeggen dat hij dat juist niet is. Als je met een beetje schudden of drukken deze symptomen hebt dan is de hardware juist niet in orde. Ik heb al vijf iPhones gehad en dit nooit gehad, dus het hoort echt niet bij dit merk telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daarom zeg ik ook, het lijkt wel op een PCB issue, slecht contact, en juist bij bewegen dat het dan wel random op aan het treden is. Net zoals een notebook, je die na herhaaldelijk optillen op het PCB de geest gaat geven door middel van slechte soldeer, scheurtjes in ontstaan etc.

Ik heb net,
If your iPhone X/XS/XS Max/XR/11/12/13 keeps restarting, try to reset all the settings of your device. Go to Settings -> General -> Reset -> Reset All Settings.8 feb 2023
Dit ff gedaan. ff kijken of het het oplost. Ik heb voorheen een van Iphone 7 Plus migratie naar deze uitgevoerd. Ik liep tegen een ander probleem aan en dat is dat mijn bankieren app hier in portugal niet meer werkte, dikke hardware mismatch dus. Enige wat kon was deinstallatie > opnieuw installeren en alles aanmaken en daarna werkte het weer.

Edit; settings hersteld; alles back 2 basic weer. Nu lijkt het wel te werken. Scherm geprobeerd te fiddlen, behuizing proberen te "buigen" hij reboot niet.... Zo maf.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 14-04-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eureka... Reset middels bovenstaande lijkt te hebben gewerkt. Toestel nu veel responsiever, chrashed of reboot niet meer. Kan weer bellen. Denk dat settings van de Iphone 7 plus meegekomen zijn die averechts werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er zijn natuurlijk geen settings die dit “in de weg” zitten, dingen die je omschrijft zijn hardware gerelateerd.
Goedkoop is duurkoop situatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het reboot niet meer random, het chrashed niet meer. Ik kan het gewoon gebruiken. De batterij read-out is gewoon goed.

Verklaar het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Is het toestel wat je hebt gekocht nieuw of refurbished?
Als het een refurbished model is kan het ook zomaar zijn dat hij niet weer goed in elkaar is gezet.
Ik heb een Xs 512gb gehad en herken deze problemen niet.

Voor m’n eigen gemoedsrust zou ik toch echt ook een backup van je telefoon ergens anders neerzetten. Je kunt met een iPhone ook offline een backup met iTunes op je Mac of pc maken. Telefoon kan altijd wat mee gebeuren en als je dan geen backup hebt is weg ook echt weg.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enig idee hoe ik hier uit ga komen?

De telefoon is gestopt met laden - ineens de batterij blijkbaar stuk terwijl die easy een 36 uur lasting time had. Hij herkent de connector die erin gaat gewoon en voor echt een microseconde laadt het en dan stopt het. Met 3 U tools kan ik er gewoon in / bij, dus er zit verder een verbinding. Ik kan ook alles uitlezen, dat is het probleem niet. Maar de "CPU" chrashed constant. Het gaat dan aan voor 1 minuut, 3 minuten, en schakelt weer uit (soft reboot). Het is rete irritant want nu kan ik niet laden en geen gesprekken meer voeren.

Ik ben nu met 3U tools een firmware update aan het doen; ik weet dat bij sommige chrashes dingen verloren konden gaan zoals een profiel in de rabobank app of die van m'n bank hier in Zuid-europa. Wellicht dat bij zo'n chrash er iets met het OS misgegaan is. Ik kom wel de service mode in en kan daar een volledige firmware in plaatsen.

Kut toestel ook. De hele Iphone X reeks heeft overal van dit soort problemen. Ik laat eerdaags mijn Iphone 7 plus weer fixen; en gebruik die wel weer. Dat werkte teminste wel en qua hardware deedt het niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De tievus met apple. Reboot loop op poging tot recovery van gegegens... wat halverwege chrashed.

Laatste keer dat ik een Iphone X in huis haal. Kut toestellen. Data kwijt alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:38
Misschien een nieuwe kopen?

Het was direct na aankoop al een drama en je valt van de regen in de drup. Het zal ongetwijfeld dat de iPhone X reeks zijn kuren heeft, maar dat valt nu niet helemaal uit te sluiten vanwege de refurbished status.

Je problemen blijven onverklaarbaar.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 14:24
Ben altijd zuinig op mijn apparatuur geweest; nja wat ik doe aangezien ik aankomende week toch in NL ben is het ding even onderbrengen bij iemand die dat on te spot kan bekijken en desnoods fixen.
Oke, ding glijdt uit m'n broekzak en valt op de grond. 10 minuten later "Simkaart niet gevonden". Eruit gehaald, erin geplaatst, schoongemaakt, getest in de iPhone 7, sim kapot :') Opzicht niet zo vreemd gezien de sim ook 7+ jaar oud was.
Daarnaast had ik met jou genoemde problemen hem meteen terug gestuurd onder garantie. Waarom anders refurbished met 18 maanden garantie?

En als je geen fan bent van Apple, waarom koop je hun apparatuur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Normaal behoort er niet wat mis te zijn met een refurbished mits deze gewoon goed getest is en proper werkt. Ik gebruik m'n toestel niet prive maar zakelijk, en hoef niet het nieuwste te hebben. De dingen die ik ermee doe volstaat telefonie, surfen en email kijken al, af en toe een foto.

Bedoel verschil tussen 400 en 1400 voor een toestel vindt ik groot voor de dingen die ik ermee doe. Ik heb veel moeite erin gestoken om de gegevens over te zetten, nam het e.a voor lief (de problemen stopte) en zo onverklaarbaar stopt het met laden, en chrashed het iedere 3 minuten (Een soort "Soft" reboot).

Ik kwam erachter dat in 3u tools er meer dan 100 chrash logs in stonden in tussen, allemaal CPU / kernel panic s - een timeout ergens vindt plaats en het hele ding chrashed maar. Nu dacht ik, soms bij een chrash verloor ik wel eens een profiel van o.a de rabobank app, dus het kwam in me op op een nieuwe firmware met behoudt van gegevens erin te plaatsen. Ik kom geen backup maken want het viel eruit iedere 2 a 3 minuten.

Gekgenoeg lukte de gehele flash wel, maar bij opstarten / "Poging tot herstel gegevens" is het dan even bezig en erna chrashed het. Ik zou zeggen gewoon een faulty board op dit punt. Als ik dan rondrijk de "problemen" en "recalls" die apple heeft gemaakt voor dit type toestel, jezus dan is het gewoon een slecht product / slechte batch / useless toestel met zulke kuren. Had ik het maar eerder geweten ....

Dus ik ben behoorlijk gefrustreerd na vannacht geraakt... Ik heb de Iphone 7 reeds naar een telefoon winkel gebracht met het verzoek een nieuw scherm, batterij en mogelijk oplaadconnector erin te stampen. De kosten bedragen ongeveer 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:38
Refurbished zou in principe net zo goed moeten zijn als nieuw. Er wordt door telefoonboeren nog wel eens een loopje genomen met die definitie.

Is het dan niet een beter idee om naar de iPhone SE 2022 te kijken als je niet het nieuwste wil hebben? Dan heb je een toestel uit de doos. Geen fratsen en garantie bij Apple als er wat is. Vanaf 470 euro voor 64GB.

De iPhone 7 (waar je nu 150 euro aan uitgeeft) krijgt de nieuwe iOS 17 in september niet meer. Sterker nog, de iPhone SE 2022 is praktisch een iPhone 7, maar dan met nieuwere hardware.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Security patches worden voorlopig toch nog gedaan toch?
The iPhone 7 will be supported until 2024, and get security updates until 2025

The reason behind it…. simple: The iPad 10.2, or budget iPad launched in September 2019.

Apple is committed to giving this device 5 years worth of updates as that is what they have promised the students who are on a budget and bought this device. This device uses an A10 fusion chip, the same chip found in the iPhone 7 and 7 plus, meaning that it would only make sense for them to give the iPhone 7 generation updates until 2024, and security updates in to late 2025 (June-September), but it could be even more….
Ik heb geen hoge eisen aan een tel, mits ik mijn relatief kleine dingen er maar op kan doen. En een bankieren app is meestal backwards compatible als ik me niet vergis.

Iphone 7 plus is wat anders dan de gewone Iphone 7 volgens mij. En aan 64GB opslag heb ik echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:35:
Normaal behoort er niet wat mis te zijn met een refurbished mits deze gewoon goed getest is en proper werkt. Ik gebruik m'n toestel niet prive maar zakelijk, en hoef niet het nieuwste te hebben. De dingen die ik ermee doe volstaat telefonie, surfen en email kijken al, af en toe een foto.

Bedoel verschil tussen 400 en 1400 voor een toestel vindt ik groot voor de dingen die ik ermee doe. Ik heb veel moeite erin gestoken om de gegevens over te zetten, nam het e.a voor lief (de problemen stopte) en zo onverklaarbaar stopt het met laden, en chrashed het iedere 3 minuten (Een soort "Soft" reboot).

Ik kwam erachter dat in 3u tools er meer dan 100 chrash logs in stonden in tussen, allemaal CPU / kernel panic s - een timeout ergens vindt plaats en het hele ding chrashed maar. Nu dacht ik, soms bij een chrash verloor ik wel eens een profiel van o.a de rabobank app, dus het kwam in me op op een nieuwe firmware met behoudt van gegevens erin te plaatsen. Ik kom geen backup maken want het viel eruit iedere 2 a 3 minuten.

Gekgenoeg lukte de gehele flash wel, maar bij opstarten / "Poging tot herstel gegevens" is het dan even bezig en erna chrashed het. Ik zou zeggen gewoon een faulty board op dit punt. Als ik dan rondrijk de "problemen" en "recalls" die apple heeft gemaakt voor dit type toestel, jezus dan is het gewoon een slecht product / slechte batch / useless toestel met zulke kuren. Had ik het maar eerder geweten ....

Dus ik ben behoorlijk gefrustreerd na vannacht geraakt... Ik heb de Iphone 7 reeds naar een telefoon winkel gebracht met het verzoek een nieuw scherm, batterij en mogelijk oplaadconnector erin te stampen. De kosten bedragen ongeveer 150 euro.
Tja, een hoop zinloze frustratie ... Maar zodra je iPhone XS kuren begon te vertonen, had je hem terug moeten sturen (je had garantie). Je had ook bv een maandagmorgen telefoon kunnen hebben. Problemen met telefoons gebeuren soms gewoon, dus backups e.d. maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:35:
Security patches worden voorlopig toch nog gedaan toch?

[...]

Ik heb geen hoge eisen aan een tel, mits ik mijn relatief kleine dingen er maar op kan doen. En een bankieren app is meestal backwards compatible als ik me niet vergis.

Iphone 7 plus is wat anders dan de gewone Iphone 7 volgens mij. En aan 64GB opslag heb ik echt te weinig.
Klik even wat door :+ een iPhone 2022 is er tot 256GB, dus zou redelijk voldoende moeten zijn. Ook is een iPhone 7 of iPhone 7 Plus software hetzelfde.
Ook zal ik het zakelijk zou kopen, dan zou ik altijd voor nieuw gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door UTMachine op 10-06-2023 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:30:

De iPhone 7 (waar je nu 150 euro aan uitgeeft) krijgt de nieuwe iOS 17 in september niet meer. Sterker nog, de iPhone SE 2022 is praktisch een iPhone 7, maar dan met nieuwere hardware.
Sterker nog een iPhone 7 heeft geen iOS 16. Nu nog een 7 kopen is in geen opzicht een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Noem eens een app dat niet meer met IOS16 werkt. Daarnaast, die beveiligingsupdates blijven nog wel even doorlopen. Daar zit het probleem niet in.

Ik zeg al ik heb niet veel "eisen" en de paar apps die ik gebruik zou IOS16 allang al voldoende voor moeten zijn (3D Secure Credit card etc).

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 10-06-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:50:
Noem eens een app dat niet meer met IOS16 werkt.
iOS16 is de huidige versie, daar zullen alle recente apps op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:50:
Ik zeg al ik heb niet veel "eisen" en de paar apps die ik gebruik zou IOS16 allang al voldoende voor moeten zijn (3D Secure Credit card etc).
Maar een iPhone 7 heeft dus juist geen iOS16 dat was mijn aanvulling. De iPhone 7 is blijven hangen op 15.7 en met wat security updates is dat nu 15.7.6 geworden.

Zodra dat toestel ook geen security updates meer krijgt moet je jezelf juist goed afvragen of je dat nog wel moet willen gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 10-06-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat die support nog wel even doorloopt....
De iPhones die nu buiten de boot vallen hoef je niet meteen bij het grofvuil te zetten, want Apple blijft oudere modellen voorzien van belangrijke veiligheidsupdates. Je iPhone blijft werken zoals hij ook nu al werkt. Wel mis je de nieuwste iOS-functies en kan het op termijn voorkomen dat sommige apps niet (goed) meer werken.
Ik verwacht ook niet jaaaaren met de iphone 7 plus te blijven doen. Mischien koop ik gewoon een nieuw toestel straks. Ik zeg al de paar apps die ik gebruik blijven het nog wel even doen. En er is altijd een alternatief als een app niet meer werkt (in mjn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:49
Met android was dat niet zo’n groot probleem geweest, daar werken apps vaak prima op een oudere Android versie.

Is met iOS wel anders, nu 17 om de hoek staat is de kans groter dat app devs 15 droppen, en dan zit je vrij snel met een probleem, security patches lossen dat niet op.

Een oud toestel als 7 Plus kopen/repareren anno 2023 is sowieso niet zo slim, zeker aangezien SE 2020 vaak vrij goedkoop te vinden is, en die krijgt voorlopig nog updates (sowieso iOS 18)

En anders lekker naar Android gaan, genoeg goedkopere telefoons daar en hoewel iOS een mooi systeem is, zonder verse iOS updates zou ik niet op een oudere iPhone blijven zitten, maar of een iPhone halen die nieuwe updates krijgt, of over stappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 11-06-2023 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:14:
Ik denk dat die support nog wel even doorloopt....
Meestal krijgen iPhones 7 jaar support en je toestel is over een paar maand 7 jaar oud. Dus wellicht is het volgend jaar al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
8)7

Ding heeft, 2 dagen aan de prik gehangen om tot 10% op te kunnen laden. En wat blijkt? De batterij laadt nu wel weer op.

Iphone 7 Plus verwacht ik vrijdag retour, gefixed en wel. Nieuw scherm, accu, laadpoortje. Alles bij elkaar 150€ - Ik dacht er nog aan een nieuw toestel te kopen van 1300€ maar eerlijk gezegd is een gloednieuw toestel het ook niet waard waar ik het voor gebruik.

Bedoel zie het dan wel als de support van apps die ik gebruik stopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 17:21
Je zegt dat die data op je iPhone zo belangrijk voor je is, maar je handelt daar helemaal niet naar. Je 'origineel' is een iPhone 7 die van ellende uit elkaar valt, je hebt het nu overgezet op een iPhone X die ook niet helemaal lekker werkt.

Als die data zo belangrijk voor je is, stel dat dan veilig. Of je dat nu doet via iCloud, via een laptop of op een andere manier. Je _kunt_ met iTunes gewoon een lokale volledige backup maken van een iPhone. Anders durf ik te wedden dat we volgende week een nieuw topic van jou zien 'iPhone X dood, hoe krijg ik mijn data terug?'.

[ Voor 7% gewijzigd door PhilipsFan op 15-06-2023 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is al gelukt, echter 2 maanden terug.

Nu moet ik wel zeggen dat ik zaken zoals Mail enzo toch via IMAP verwerk, data is wel out of sync met bijv. whatsapp. Gezien dat een zakelijk ding is is het wel een issue.

Maar ik wacht het gewoon even af en in hoeverre ik zaken na kan bootsen nog.

Snap er alleen niets van. Die IphoneX lijkt echt ook kuren te hebben qua weer. Is het te koud, spelen de problemen op. Zijn het warme dagen zoals nu ~ 30 graden dan speelt er niets op. De conditie van de batterij is gewoon "uitstekend" en staat op 100% ook. Echter soms kan de telefoon dat niet uitlezen en schiet in een soort panic mode en weigert te laden.

Wat ik wel weet is dat de Iphone X gewoon niet meer te vertrouwen is. Hij heeft aan de prik gehangen omdat ik zo wel nog voor absolute spoed gevallen bereikbaar zou zijn.

Whatsapp web verliep wel nog. Zodra de 7 retour is herstel ik de backup, sync ik met Icloud en hope for the best in het geval van data retentie. Om de Iphone x eventueel te laten fixen zou ik eerst een diagnose moeten maken qua hardware, want het reboot spontaan, het scherm registreert niet helemaal lekker (de letter K of M etc werkt niet) en vermodelijk is er gewoon wat met het printplaatje.

Maar de gehele iphone X is gewoon klote. Er zijn veels te veel problemen met die toestellen, gewoon een flawed generatie als je de callbacks ook gewoon kijkt.

Update: telefoon werkt gewoon weer, geen chrashes niks, batterij 100%; heb reeds ingelogd op icloud en alles kunnen syncen, dus ook de oude backups. Op whatsapp alleen al meer dan 120k berichten hersteld. Meteen een icloud subscription van 50 cent in de maand afgesloten.

Onder 1 account gooi ik straks ook de 7. Zo blijft alles in sync met elkaar en als ik het dan kwijtraak heb ik teminste een volledige backup retour. Vervelende is wel het opnieuw instellen van de apps die ik gebruikte.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 15-06-2023 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 07:30
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 02:33:
Dat is al gelukt, echter 2 maanden terug.

Nu moet ik wel zeggen dat ik zaken zoals Mail enzo toch via IMAP verwerk, data is wel out of sync met bijv. whatsapp. Gezien dat een zakelijk ding is is het wel een issue.

Maar ik wacht het gewoon even af en in hoeverre ik zaken na kan bootsen nog.

Snap er alleen niets van. Die IphoneX lijkt echt ook kuren te hebben qua weer. Is het te koud, spelen de problemen op. Zijn het warme dagen zoals nu ~ 30 graden dan speelt er niets op. De conditie van de batterij is gewoon "uitstekend" en staat op 100% ook. Echter soms kan de telefoon dat niet uitlezen en schiet in een soort panic mode en weigert te laden.

Wat ik wel weet is dat de Iphone X gewoon niet meer te vertrouwen is. Hij heeft aan de prik gehangen omdat ik zo wel nog voor absolute spoed gevallen bereikbaar zou zijn.

Whatsapp web verliep wel nog. Zodra de 7 retour is herstel ik de backup, sync ik met Icloud en hope for the best in het geval van data retentie. Om de Iphone x eventueel te laten fixen zou ik eerst een diagnose moeten maken qua hardware, want het reboot spontaan, het scherm registreert niet helemaal lekker (de letter K of M etc werkt niet) en vermodelijk is er gewoon wat met het printplaatje.

Maar de gehele iphone X is gewoon klote. Er zijn veels te veel problemen met die toestellen, gewoon een flawed generatie als je de callbacks ook gewoon kijkt.

Update: telefoon werkt gewoon weer, geen chrashes niks, batterij 100%; heb reeds ingelogd op icloud en alles kunnen syncen, dus ook de oude backups. Op whatsapp alleen al meer dan 120k berichten hersteld. Meteen een icloud subscription van 50 cent in de maand afgesloten.

Onder 1 account gooi ik straks ook de 7. Zo blijft alles in sync met elkaar en als ik het dan kwijtraak heb ik teminste een volledige backup retour. Vervelende is wel het opnieuw instellen van de apps die ik gebruikte.
Enige juiste wat je nu kunt doen is, stoppen met eigenwijs zijn, een goede backup maken en dit toestel opsturen ter reparatie (als jij hem intussen al niet open hebt laten maken.)

Je loopt al maanden te klagen dat de telefoon kut is, en telkens als je denkt dat het weer werkt neem je hem in volle vertrouwen weer in gebruik en komt er weer iets nieuws aan het licht.
Waarschijnlijk hebben ze hem gewoon opgeknapt met b-spec onderdelen, en daar heb je nu de gevolgen van.
Maar goed, dit zal ook wel weggewuifd worden net zoals alle andere goede adviezen in dit topic

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is intussen gelukt....

Alles over weten te zetten op de Iphone. Het was ff rommelen want IOS16 gaat natuurlijk niet op een Iphone 7 Plus; dus met wat omwegen de bestanden er toch op weten te krijgen. De iphone 7 is volledig gefixed, nieuw laadpoortje, nieuwe batterij en een nieuw scherm. Alles bij elkaar 150 en apple origineel.

Denk niet dat ik met een gebarsten scherm de X nog retour kan brengen voor garantie. :') Die zullen stellen ja de hardware defecten zijn veroorzaakt door het gebroken scherm. Ik zou 'm nog kunnen laten fixen maar dat ding heeft een propere diagnose nodig. En die hele batch Iphone X's zijn problematisch als ik google zo bekijk.

Nou ja een spare toestel kan nooit kwaad. als het dan een keer gestolen, kwijt, defect raakt dan kan ik altijd middels icloud reservekopie gewoon weer terug.
Pagina: 1