Toon posts:

Iphone X 512GB Issues

Pagina: 1
Acties:
Ik heb een Iphone X 512GB gekocht gisteren, na 7 jaar gebruik van een Iphone 7 plus. Het belangrijkste argument was dat de iphone 7 plus inmiddels van ellende uit elkaar viel, en de data erop ontzettend belangrijk was. Nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij niet gezien de taken die ik deedt, dus een A grade "Refurbished" inclusief 18 maanden garantie aangeschaft hier in Portugal.

Intieel prima toestel, nieuwe batterij en origineel apple scherm. Na een intensieve data overdracht van toestel a naar b ben ik het gaan gebruiken. Toen ik douchen ging en de telefoon als iedere andere telefoon in de wastafel in een kledingstuk werpte (zachtjes) viel het uit, en sprong het weer aan. Ik vondt het raar want zo hard was het niet.

Dus ik ben dat gaan testen, tegen m'n handpalm aan een zachte tik laat het apparaat rebooten. Punt twee is dat sommige key inputs zoals de K niet geregistreerd wordt en ik bijv ook niet het hartje onder IG aan kan tikken. Is dit een scherm probleem of is niet opgelet met (her)installatie van de nieuwe batterij?

Als het voor 25 euro opgelost kan worden doe ik liever dat dan dat ding retour brengen onder garantie. Het probleem is is dat ik zo weer m'n data kwijt ben of raak. Ik heb de Iphone 7 plus volledig geleegd na gebruik.

M'n magische bol werken.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou toch even overwegen, al is het maar tijdelijk, om iCloud te nemen en dan een goede backup te maken van de telefoon. Dat kan ook op een laptop zodat je geen data kwijt bent.

Daarnaast klinkt dit toch wel iets een defect die niet heel eenvoudig te verhelpen is. Elke reparatie waarbij de telefoon open moet en dan zal nu ook zo zijn kost echt al veel meer dan de 25 euro en het zou mij verbazen als je voor minder dan 100 euro klaar bent.

Gezien het moment van kopen zou ik voor backup en retourneren gaan
Nja de data erop, en ruim 500+ contacten en tig zakelijke chats zijn belangrijk. Ik heb gelezen dat met de Iphone X er meerdere gebruikers zijn die last ondervinden met het scherm. En sommige na battery replacement dezelfde kuren hebben. En met het opnieuw clippen van de batterij en connectors het meeste gewoon opgelost is.

Ik vlieg aankomende week naar NL aan; ik neem het anders gewoon even mee naar een oud collega. Die runt een fix-it store. Die moet dat in principe zo kunnen zien en op kunnen lossen. Kut telefoons ook.

M'n magische bol werken.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:57
Jism schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:05:
Nja de data erop, en ruim 500+ contacten en tig zakelijke chats zijn belangrijk. Ik heb gelezen dat met de Iphone X er meerdere gebruikers zijn die last ondervinden met het scherm. En sommige na battery replacement dezelfde kuren hebben. En met het opnieuw clippen van de batterij en connectors het meeste gewoon opgelost is.

Ik vlieg aankomende week naar NL aan; ik neem het anders gewoon even mee naar een oud collega. Die runt een fix-it store. Die moet dat in principe zo kunnen zien en op kunnen lossen. Kut telefoons ook.
bekend probleem afgelopen 2 weken wel 20 van die dingen binnen gehad met problemen, leuk als stage loper die krengen krijgen :)
Ja dat bedoel ik dus. De oplossing lijkt me relatief eenvoudig. Open trekken, alles nalopen en dubbelcheck dat connectoren goed op de plek zitten en weer dicht. Hardware matig functioneert ie meer dan prima. Maar ik ga er niet zelf mee rommelen want straks verlies je de waterdichtheid bijv of iets anders.

Met retour garantie ben je het kwijt voor hoelang en als ik het binnen een uur op kan lossen voor wat geld doe ik dat liever.

[Voor 5% gewijzigd door Jism op 09-02-2023 20:09]

M'n magische bol werken.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:57
milotic schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:07:
[...]

bekend probleem afgelopen 2 weken wel 20 van die dingen binnen gehad met problemen, leuk als stage loper die krengen krijgen :)
ps download even het programma 3u tools maak daar een back-up, kan je dan ook meteen even de fout diagnose rapport sharen?
Enige melding is "Battery might be changed" .. maar dat lijkt me logisch.

M'n magische bol werken.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:06
Jism schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:00:
Het belangrijkste argument was dat de iphone 7 plus inmiddels van ellende uit elkaar viel, en de data erop ontzettend belangrijk was.
En wat had je dan gedaan als je het toestel was verloren? Of gejat? Of gewoon eerder kapot dan gehoopt?

Als je de instellingen gewoon laat zoals Apple het bedoeld heeft hoef je nooit zorgen te hebben dat je iets kwijt raakt. In ergste geval loop je naar de dichtsbijzijnde winkel voor een iPhone, logt in met je AppleID en je bent weer helemaal up-and-running. Inclusief alle contacten en chats.
Ben geen voorstander van Icloud. Ja het werkt handig maar nee ik vertrouw er niet zo op dat mijn data elders staat en men daar toch ondanks dat ik niks te verbergen heb in kan gaan neuzen (via de officieele wegen).

Ben altijd zuinig op mijn apparatuur geweest; nja wat ik doe aangezien ik aankomende week toch in NL ben is het ding even onderbrengen bij iemand die dat on te spot kan bekijken en desnoods fixen.

Lukt het niet dan gaat het terug voor garantie. Soms werkt het overigens wel en soms weer niet. Dus ik vermoedt en dat had ik ook online terug gelezen dat na vervanging van batterij het e.a niet goed zit.

M'n magische bol werken.

Denk dat ik het sporadisch uitvallen opgelost heb....

Houder simkaart zat er "net" niet genoeg in.

M'n magische bol werken.

Oke, ding glijdt uit m'n broekzak en valt op de grond. 10 minuten later "Simkaart niet gevonden". Eruit gehaald, erin geplaatst, schoongemaakt, getest in de iphone 7, sim kapot :') Opzich niet zo vreemd gezien de sim ook 7+ jaar oud was.

Nu was het probleem dat T-mobile niet binnen 5 werkdagen naar Portugal versturen kan, dus maar een adres in Nederland gehanteert. Tot die tijd onbereikbaar, een E-Sim kan je ook niet activeren zonder je SIM te hebben. Afspraak gemaakt bij een oud bekende van mij die intussen nieuwe Iphone 7 onderdelen besteld heeft en de schermissues die de Iphone x had relatief makkelijk op kan lossen.

De letter K en M werken "sporadisch". Jonge wat een gekut. Het is alsof je dit alles moet inplannen of orkestreren wil je dat dit fatsoenlijk verloopt :')

Ik had nog een portugese sim liggen met abo die ik niet gebruikte; reeds in de iphone 7 gestopt en daar moet ik het mee doen tot donderdag.

M'n magische bol werken.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 07:19
Interessant, ik heb nog nooit gehoord van een iPhone X met 512GB. Volgens mij waren die dingen alleen in 64 en 256GB beschikbaar.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
Volkan1984 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:30:
Interessant, ik heb nog nooit gehoord van een iPhone X met 512GB. Volgens mij waren die dingen alleen in 64 en 256GB beschikbaar.
Xs waarschijnlijk. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee