Realtek ALC1220 Chipset | Missend Audio Panel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hi all,

Vorige week nieuwe build gerealiseerd, deze specifeke vraag rondom (onboard) audio de volgende specs :

Systemboard is een NZXT N7 B550 met een Realtek ALC1220 Chipset. Fresh install W11 Pro, waarna ik oa. de drivers voor Audio vanaf de NZXT supportsite heb binnengehaald as usual bij een nieuwe build. Geluid is er, echter mis het zogenaamde Audio Panel waarin je bv equalizer-parameters etc. kunt configureren.

Na zeker grondige (en bewaarde) research de afgelopen dagen kom ik op diverse mogelijke (soms vage) workarounds welke zelfs tot aan registry-editing reiken (deze workarounds niet uitgevoerd). Ik heb echter nog geen enkele (recente) oplossing kunnen achterhalen.

Inmiddels ook een supportcase bij NZXT aangemaakt. Heeft mogelijk hier iemand een idee waarom het Audio Panel niet meekomt ?

Dank alvast 👍

New Build in Progress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Deze komt in W11 via de Windows store.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

De oude Realtek panel win32 applicatie is dood, hij behoort er een modern app via de store op te halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ECP0WERS schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:07:
Deze komt in W11 via de Windows store.
nelizmastr schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:44:
De oude Realtek panel win32 applicatie is dood, hij behoort er een modern app via de store op te halen.
Helder, hier zag ik ook al iets in mijn zoektocht van voorbij komen. Daar ik net vers van W10 afkom, dit toch gemist. Via de Store niet beschikbaar. Uiteindelijk via een offline bundle kunnen vinden :

https://www.reddit.com/r/...sole_is_missing_from_the/

https://github.com/pal100...trol_1.41.289-offline.zip

Het werkt inmiddels perfect. In hoeverre de mogelijkheid bestaat om voor dit Audio Panel updates te verkrijgen is me een raadsel.

Op dit moment in gebruik met ALC1220 Driver Release 6.0.9075.1 en Audiopanel Release 1.41.289.0

Dank !!

[ Voor 14% gewijzigd door Viper72 op 09-02-2023 22:26 ]

New Build in Progress