Toon posts:

Goede 4K monitor voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -RdV-
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-02 15:41
Ik zoek een?
4K monitor voor een nieuwe game/werk pc

• 4k
• Hoge variabele refreshrate
• *Sync, meer is beter vermoed ik (FreeSync Premium Pro/G-Sync Compatible)
• Acceptabele HDR
• Rond de 27"
• Goede kleurweergave
• 10 bit

Wat is je budget?
< €1000 per stuk het liefst meer rond de €700

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, het liefst een reputabele

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem is nog in ontwikkeling. Waarschijnlijk gaat een 4080 het aansturen.

Een aantal die ik overweeg.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC Agon Pro AG274UXP Rood, Zwart€ 860,30€ 860,30
1MonitorenASUS TUF Gaming VG28UQL1A Zwart€ 690,99€ 690,99
1MonitorenLG UltraGear 27GP95R-B Zwart€ 674,97€ 674,97
1MonitorenLG UltraGear 27GP950-B Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenSamsung Odyssey G7 G70B 28" Zwart€ 699,48€ 699,48
Totaal€ 2.925,74

De LG's lijken me allround de beste specs hebben maar zijn niet meer verkrijgbaar.

Ik sta natuurlijk open voor andere suggesties en heb geen haast mocht er binnenkort nog iets leuks uitkomen.

Beste antwoord (via -RdV- op 11-02-2023 09:15)

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:26
In grote lijnen heb je 2 opties: de LG 27GP950 (nu 27GP95R) of dat 28'' paneel dat gebruikt wordt door verschillende merken (de Asus en Samsung uit jouw lijstje, maar ook de Gigabyte M28U en MSI bijvoorbeeld).

Akkoord dat het LG paneel allround iets beter is (heb zelf ook de 27GP950).
Grootste voordeel vind ik is dat de max helderheid van dit paneel veel hoger ligt dan die 28'' modellen. 160hz is een leuke bonus.
Die AOC ken ik niet, maar aan de specs (nano IPS) te zien is dat gewoon het LG paneel. Zou dan persoonlijk de bekendere modellen van LG zelf verkiezen boven de AOC.

Bij die 28'' modellen is HDR niet echt bruikbaar, bij de LG wel okay. Goede HDR blijft voorlopig een pijnpunt bij (betaalbare) monitors. Sony heeft nbijvoorbeeld nog de Inzone M9. Die is vergelijkbaar met de 27GP950, maar heeft veel meer dimming zones waardoor HDR beter is. De prijs is echter belachelijk hoog.

Conclusie: de betaalbare Gigabyte M28U of de duurdere LG 27GP95R zijn goede opties.
De prijzen kunnen nogal fluctueren, en ik zie dat de LG momenteel slecht leverbaar is.

Rtings.com of Hardware Unboxed op YT hebben ook veel goede info :)

[Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 10-02-2023 12:47]

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 16:06
Die AOC is de beste hieruit. maar ook de duurste...
Betere HDR. meer pixeldichtheid, wel 144hz i.p.v 160hz.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:08
Eskimoo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:37:
Die AOC is de beste hieruit. maar ook de duurste...
Betere HDR. meer pixeldichtheid, wel 144hz i.p.v 160hz.
Eens.
Bovendien, je hebt best een hele deftige videokaart nodig wil je meer adn 144 fps doen op 4K.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:26
In grote lijnen heb je 2 opties: de LG 27GP950 (nu 27GP95R) of dat 28'' paneel dat gebruikt wordt door verschillende merken (de Asus en Samsung uit jouw lijstje, maar ook de Gigabyte M28U en MSI bijvoorbeeld).

Akkoord dat het LG paneel allround iets beter is (heb zelf ook de 27GP950).
Grootste voordeel vind ik is dat de max helderheid van dit paneel veel hoger ligt dan die 28'' modellen. 160hz is een leuke bonus.
Die AOC ken ik niet, maar aan de specs (nano IPS) te zien is dat gewoon het LG paneel. Zou dan persoonlijk de bekendere modellen van LG zelf verkiezen boven de AOC.

Bij die 28'' modellen is HDR niet echt bruikbaar, bij de LG wel okay. Goede HDR blijft voorlopig een pijnpunt bij (betaalbare) monitors. Sony heeft nbijvoorbeeld nog de Inzone M9. Die is vergelijkbaar met de 27GP950, maar heeft veel meer dimming zones waardoor HDR beter is. De prijs is echter belachelijk hoog.

Conclusie: de betaalbare Gigabyte M28U of de duurdere LG 27GP95R zijn goede opties.
De prijzen kunnen nogal fluctueren, en ik zie dat de LG momenteel slecht leverbaar is.

Rtings.com of Hardware Unboxed op YT hebben ook veel goede info :)

[Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 10-02-2023 12:47]

• -RdV-
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-02 15:41
Bedankt voor de antwoorden iedereen.

Ik kijk even wat de LG's doen de komende tijd qua leverbaarheid.

@Anton.net Je geeft aan dat de 28"s een panel delen, ik zie alleen dat bij de andere monitoren 10bit kleur genoteerd staat en bij de Gigabyte 8bit.

[Voor 42% gewijzigd door -RdV- op 11-02-2023 09:24]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee