Silver grease als alternatief voor Arctic Silver 2

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Gister even op jacht gegaan naar Arctic Silver II. Ik heb een AMD 1.4@1.6 die verkoeling zoekt. Er zit een ThermalRight SK-6 high-speed combo op.

Helaas kon ik het in Hilversum niet vinden. Wat ik wel heb gekocht is een goedkopere variant. Op het kleine spuitje staat:

"Heatsink compound
For CPU Cooler used
25% silver included
Thermal conductivity:> 0.06 C-in2/W"

Zal ik deze gebruiken of kan ik toch beter AS2 kopen? Dit spulletje kostte maar een rijksdaalder voor een mini-spuitje.

All that you know, is at an end

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Tja, zelf geloof ik niet zo dat dat arctic spul VEEL beter is dan andere koelpasta's, ik heb hier ook een tube liggen, en andere soorten koelpasta, maar ik merk er eerlijk gezegd helemaal geen verschil tussen, misschien 1 of 2 graden? en dat ligt dan ook maar net aan de omstandigheden.

Verwijderd

[topic=194204/1/25]

:)

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
"Don't be fooled, insist on genuine Arctic Silver II Premium Thermal Compound"
Ja, dat zou ik als fabrikant ook van de daken schreeuwen. :) Maar ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in ervaringen van tweakers.

All that you know, is at an end

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
[b]Op vrijdag 31 augustus 2001 12:22 schreef

"Heatsink compound
For CPU Cooler used
25% silver included
Thermal conductivity:> 0.06 C-in2/W"
HAHA, ik heb ook zo'n tubetje gekocht van Silver Grease en er staat op "25% Sliver included" en niet "25% Silver included" dus het is maar de vraag of er uberhaupt wel zilver in zit :)

(is maar bedoeld als grapje hoor)

iRacing Profiel

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
25% zilver is wel erg weinig. Ik ben zelfs benieuwd of dit spul het beter doet dan die 'gewone' siliconenprut (I love Silicon :9~)

Neem gewoon AS2, of Arctic Alumina. Da's goedkoper en ook goed.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Volgens mij was er een tijd terug een item op tweakers over een test van verschillende koelpastas, en ik geloof dat het grootste verschil tussen de verschillende producten de prijs was :)

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 22:38
Weet er iemand waar AS2 te koop is in de buurt van Utrecht of Amersfoort? Op de pricewatch staat nl niet echt een zaak die in de buurt komt.

PVOutput: VO18

Verwijderd

Je kan eigenlijk beter AS III nu kopen , tot 4.5 graden koeler full load gemeten dan AS II . In stock bij www.wallabie.com als ik me niet vergis
Pagina: 1