Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonsky
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-04 14:19
Bij aanschaf van een Whirlpool Q2160 staat in de handleiding dat je maar 2 van de 3 fases gebruikt. De twee blauwe draden worden naar de N geleid. Moet je die twee N draden samen voegen in de stekkerkop?

Volgens het plaatje op de draad is het de bedoeling, maar daar ben ik niet zeker van.

De handleiding noemt dit ook, maar ik kan geen voorbeelden vinden op het internet waar men de twee N draden samenvoegt binnen de stekkerkop.

Als bijlage, de instructies op de draad en in de handleiding.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 55martin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:34
Welke aansluiting heb je? Enkelfasig of driefasig?

Is de aanschaf een vervanging? Wat zit er nu?

Geef wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

Wuursj

want worst is al bezet

Ja dat is de bedoeling als je echt gaat werken met een 3 fase aansluiting (niet met een kookgroep). Het ding is in feite niks anders dan twee 1-fase kookplaatjes in 1 behuizing. En beide hebben een N nodig. Doe moeten beide aan de N van de 3 fase aansluiting.

Andere merken lossen dat netter op met een kammetje oid bij de kookplaat zelf. Maar in feite gebeurt hetzelfde.

[ Voor 34% gewijzigd door Wuursj op 09-02-2023 16:10 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 09:29
Here we go again.

Er zijn alleen twee nuldraden als je een 'kookgroep' hebt (en dus een 1-fase aansluiting thuis).
Die twee nuldraden lopen dan vanaf je kookplaat totaan de groepenkast.

Als je een 3-fase aansluiting hebt dan is er maar 1 nuldraad, vanaf je groepenkast totaan je kookplaat.

Twee nuldraden samenvoegen binnen de stekker lijkt me...niet netjes.
Lijkt me netter om de "N" aansluiting te bruggen binnen in de kookplaat.

[ Voor 4% gewijzigd door S0epkip op 09-02-2023 16:02 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperR1902
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-04 10:44
Aldus de manual
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsiXloF7ISmSnVnOeGU1CW62UcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dcd7YXw5OqPXA5zdaK2yCMHZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonsky
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-04 14:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24HN1IBQqqgMjyonCwTGeCZcZyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qlr9RXt19K9Jiju6JeCZbqEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq4cuigdldbT6BJiTBym9gXxNZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7Yq6kJJ1vTHvPGd3hdPdwVP.jpg?f=fotoalbum_large

Aha, de fotos zijn niet goed mee gegaan in de post. Maar ik zie niet of er een brug binnenin de kookplaat zit waarmee de twee N draden zijn verbonden.

@55martin Er stond voorheen een oude keramische kookplaat van de vorige bewoners, de wcd is een 3-fase.

@S0epkip @Wuursj Ik dacht het ook dat die twee draden binnen de kop aansluiten niet heel netjes. Maar ik geloof dat er van die connecties bestaan waarmee je twee draden kunt samenvoegen tot 1 contact punt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dragonsky op 09-02-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 55martin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:34
Ervan uitgaande dat er een driefasenautomaat in de groepenkast is voor de kookplaat, sluit je de aansluiting aan conform het schema linksonder.

De kookplaat maakt gebruik van twee fasen. Vandaar dat de beide blauwe draden moeten worden aangesloten op klem "N".
Pagina: 1