Hallo, Ik wil graag een pc bouwen. Dit wordt de eerste build die ik zelf in elkaar zet (Tot nu toe altijd prebuilt gekocht). Ik hoopte wat tips te krijgen voor de components die ik kan gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een pc waar ik gemakkelijk nieuwere consoles kan emuleren (PS3, Switch, Wii U) en moderne games kan spelen in 1080p en 144Hz. Ik werk ook regelmatig met 3D software zoals blender en UE5, en video's editen doe ik ook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum bedrag voor de pc is €1700, maar minder zou altijd mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
NVT
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan. Een vriend heeft voor mij een lijstje samengesteld die ik als startpunt kan gebruiken. Ik heb ook een pre-built gezien die ongeveer de specs heeft waar ik naar op zoek ben, maar ik hoop dat het goedkoper kan. Link naar de pre-built https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1812532
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst met een nvidia videokaart. Deze werken tot nu toe beter met emulatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een krachtige maar stille pc willen bouwen. Een beetje ruis is niet erg, maar ik heb liever geen windturbine in mijn setup.
Ga je overklokken?
Nee, dat verwacht ik van niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of het het waard is voor mij om zelf een pc te bouwen of de eerder genoemde pre-built aan te schaffen. Mocht zelf bouwen een betere oplossing zijn, dan zou ik graag feedback willen krijgen op de samenstelling die hieronder staat; Of ze goed samenwerken en of er componenten zijn die ik beter kan vervangen voor andere (goedkopere of snellere) opties. Als jullie nog tips hebben voor iemand die voor de eerste keer een pc bouwt dan hoor ik die ook graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een pc waar ik gemakkelijk nieuwere consoles kan emuleren (PS3, Switch, Wii U) en moderne games kan spelen in 1080p en 144Hz. Ik werk ook regelmatig met 3D software zoals blender en UE5, en video's editen doe ik ook.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum bedrag voor de pc is €1700, maar minder zou altijd mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
NVT
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan. Een vriend heeft voor mij een lijstje samengesteld die ik als startpunt kan gebruiken. Ik heb ook een pre-built gezien die ongeveer de specs heeft waar ik naar op zoek ben, maar ik hoop dat het goedkoper kan. Link naar de pre-built https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1812532
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst met een nvidia videokaart. Deze werken tot nu toe beter met emulatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een krachtige maar stille pc willen bouwen. Een beetje ruis is niet erg, maar ik heb liever geen windturbine in mijn setup.
Ga je overklokken?
Nee, dat verwacht ik van niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of het het waard is voor mij om zelf een pc te bouwen of de eerder genoemde pre-built aan te schaffen. Mocht zelf bouwen een betere oplossing zijn, dan zou ik graag feedback willen krijgen op de samenstelling die hieronder staat; Of ze goed samenwerken en of er componenten zijn die ik beter kan vervangen voor andere (goedkopere of snellere) opties. Als jullie nog tips hebben voor iemand die voor de eerste keer een pc bouwt dan hoor ik die ook graag.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 355,51 | € 355,51 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B660-I Gaming WiFi | € 219,91 | € 219,91 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 599,- | € 599,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 88,35 | € 88,35 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 53,84 | € 53,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.681,31 |