Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-04 00:16
Hoi,

Mijn ma heeft haar A50 laten vallen(val van slechts 30cm) en nu blijft het scherm zwart. Ik zie geen beschadigingen aan het scherm/telefoon. Zelf heb ik wel het idee dat het scherm het probleem is aangezien de telefoon wel trilt als ik de oplader aansluit/de aan/uit-knop ingedrukt houd. Nu is het toestel redelijk oud, dus heeft het de voorkeur om een nieuw toestel te kopen, alleen jullie raden het al...ze heeft nooit een back-up gemaakt van haar bestanden. Nu heb ik geprobeerd te telefoon aan de pc te hangen, alleen wordt de a50 niet herkend. Wie heeft tips als nog bij deze bestanden te komen of om het scherm weer werkende te krijgen?
Zelf heb ik onderstaande dingen al geprobeerd:
- Een nacht aan de oplader(zeker te zijn dat de batterij toch niet leeg is)
- Verschillende data kabeltjes gebruikt op twee verschillende pc
- De aan/uit knop langer tijd ingedrukt te houden
- Geprobeerd om de telefoon in veilige modus te krijgen, alleen gebeurd er niets.

Groet,

Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
Telefoon open maken om te kijken of het beeldscherm nog met de printplaat verbonden is, mogelijk is die connector losgeschoten met de val?

Zonder beeldscherm kun je geen backup maken, dus je moet de telefoon daarvoor repareren, lukt het niet met bovenstaande optie kun je nog de investering overwegen met een tweedehands als donor voor onderdelen.

Alternatief, accepteer het verlies en begin schoon op een nieuwe telefoon en richt die gelijk in met een werkende backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-04 00:16
Dank voor je reactie. Oke, heb even snel op yt gekeken maar het ziet er niet heel eenvoudig uit om die achter er af te krijgen, denk dat ik hem hiervoor toch maar even naar een telefoonreparatiepunt moet brengen. Of zeg jij dat dit zelf op zich te doen moet zijn?(Het is ook weer zo, een nieuwe telefoon heeft ze toch nodig :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Jeroenww schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Dank voor je reactie. Oke, heb even snel op yt gekeken maar het ziet er niet heel eenvoudig uit om die achter er af te krijgen, denk dat ik hem hiervoor toch maar even naar een telefoonreparatiepunt moet brengen. Of zeg jij dat dit zelf op zich te doen moet zijn?(Het is ook weer zo, een nieuwe telefoon heeft ze toch nodig :P )
Het is te doen, mits je het juiste gereedschap hebt: https://www.ifixit.com/Gu...+Cover+Replacement/132028