ASP biedt geen native interface naar databases, maar gaat altijd via een tussenlaag, meestal ADO, maar DAO (voor bijv. MS Access) is ook mogelijk, maar niet aan te raden.
Je zult voor DBase III een driver moeten vinden. Ik geloof dat MS Database Access Componens (MDAC) wel een driver voor DBase heeft, dus download de laatste versie en installeer die.
Dan is de vraag nog of je ODBC drivers hebt, of een OLEDB provider. De kans op het laatste is klein, aangezien die meestal alleen voor de nieuwere databases en grotere databases beschikbaar zijn. Ik ga er dus maar vanuit dat je een ODBC driver hebt, maar het meeste zal ook gelden voor OLEDB providers.
Met een ODBC driver kan je ofwel kiezen om een DSN (Database System Name) aan te maken via je ODBC settings panel en die te gebruiken om te connecten naar je database, of een DSN-less connectie te maken. Het laatste met web applicaties de meest toegepaste manier, meestal om de gebruikers geen DSN mogen aanmaken. Informatie over het opzetten van een DSN-less connectie is in overvloed te vinden op het net en in dit forum.
Verder snap ik niet precies wta er nou niet lukte. Ik neem aan dat je geprobeert hebt een DSN te maken, maar weet het niet zeker en snap niet wat je bedoelt met dat het niet lukte me de indexes.
HTH