Dbase III in ASP?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Is het mogelijk om een Dbase III database via ASP te openen? (zonder ODBC als het kan)

ik heb al veel sites afgezocht, maar ik kon nergens wat over dbase vinden... alleen maar access... :'(

kan iemand mij hier een voorbeeldje van geven?

alvast bedankt,
RB

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zonder ODBC gaat dit je waarschijnlijk niet lukken, maar wat is mis met odbc?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik heb ODBC geprobeerd, ik kreeg de database niet goed geconfigureerd in ODBC (met de indexes), maar als ik via delphi (dus niet web-based) hem wil aanspreken, lukt dat wel!

en ODBC is volgens mij een stuk trager, omdat ie dus eerst ODBC aanspreekt, en dan pas de database...

en hoe zou ik hem dan in ODBC aan moeten spreken?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 20:54
Kijk eens hier:

http://www.able-consulting.com/ado_conn.htm?f=ado_conn.htm

staat een stukje over ODBC en dBase tussen en nog een extra link voor info

Verwijderd

ASP biedt geen native interface naar databases, maar gaat altijd via een tussenlaag, meestal ADO, maar DAO (voor bijv. MS Access) is ook mogelijk, maar niet aan te raden.

Je zult voor DBase III een driver moeten vinden. Ik geloof dat MS Database Access Componens (MDAC) wel een driver voor DBase heeft, dus download de laatste versie en installeer die.

Dan is de vraag nog of je ODBC drivers hebt, of een OLEDB provider. De kans op het laatste is klein, aangezien die meestal alleen voor de nieuwere databases en grotere databases beschikbaar zijn. Ik ga er dus maar vanuit dat je een ODBC driver hebt, maar het meeste zal ook gelden voor OLEDB providers.

Met een ODBC driver kan je ofwel kiezen om een DSN (Database System Name) aan te maken via je ODBC settings panel en die te gebruiken om te connecten naar je database, of een DSN-less connectie te maken. Het laatste met web applicaties de meest toegepaste manier, meestal om de gebruikers geen DSN mogen aanmaken. Informatie over het opzetten van een DSN-less connectie is in overvloed te vinden op het net en in dit forum.

Verder snap ik niet precies wta er nou niet lukte. Ik neem aan dat je geprobeert hebt een DSN te maken, maar weet het niet zeker en snap niet wat je bedoelt met dat het niet lukte me de indexes.

HTH :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ok, dit is het probleem:

als ik via ODBC een verbinding probeer te maken, en ik klik op "select indexes..." zie ik wel de tabel, maar geen indexes...

de map heb ik wel correct aangegeven, want de tabel ziet ie wel...

heel erg vaag...

ook als ik via dreamweaver ultradev een connectie maak krijg ik de fout: ODBC dbase error: index file not found.

iemand een idee???
Pagina: 1