• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-03 10:41
Ik ondervind met iOS 16.x problemen met gezinsdeling. De iCloud wil niet toegankelijk worden voor al mijn gezinsleden. Het zijn er nu 4 waarvan voorheen twee kinderen, nu nog één. Één volwassene krijgt geen toegang tot de shared-space van 200 GB. Apple komt er maar niet uit. Account verwijderen via het gezinshoofd hebben we nu een aantal keren gedaan. Een advies van de helpdesk is om het familiedelen helemaal te stoppen. Laatste redmiddel is om een account om te zetten naar een nieuw account. (Om van de ranzigheid af te komen???)

Best leuk een nieuw iOS maar het werkt nog niet vlekkeloos. Op onze oude iPhone 7 en 6S werkte alles nog normaal. App’s delen lijkt alsmaar moeilijker en ingewikkelder te worden.

Wie heeft soortgelijke ervaringen?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53
De beste hulp die je hiervoor kan krijgen komt van de Apple helpdesk af. Je geeft aan dat zij je wel een optie hebben geboden, maar niet wat je nu hebt gedaan. Wat wil je bereiken met dit topic? Zoek je alleen gelijkgestemden of wil je het ook oplossen? Je geeft aan dat je de oorzaak in de huidige iOS versie verwacht, maar waar baseer je dit op? Wat is er voor jou moeilijker en ingewikkelder geworden?

• DefaultError
Toch een oplossing gevonden. Apple heeft een routine maar die klopt niet helemaal. En de oplossing die ze bieden is rigoureus, te rigoureus.

Met iOS 16 is Apple bezig om gedeelde app’s en abonnementen aan te passen, aan te scherpen.

Op iOS 15 zijn deze zogenaamde restricties eenvoudiger.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53
Het zou fijn zijn als je de oplossing hier kan delen, dat is voor anderen met deze situatie wellicht nuttig. Maar goed om te horen dat je het opgelost hebt.

• DefaultError
Inderdaad, het heeft alleen een paar maanden gekost om dit te achterhalen. Ik heb op het forum van Apple een post geplaatst maar deze werd verwijderd. Verder kan ik onderschrijven dat de huidige producten leuk zijn maar wel wat aan de dure kant.

En het valt me op dat iOS niet perfect is. Waar zit dan die duurzame bijdrage?

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 12:07
Ik ben toch nieuwsgierig of er een oplossing is geweest. We hebben met z'n allen in het gezin een iDevice. Het zou fijn as we iets van cloud-opslag hebben. Nu heb ik wel Dropbox, maar dat is maar een abo voor 1 persoon. iCloud+ leek mij het meest fool-proof en onderhoudsvriendelijk.

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:02
DefaultError schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:45:
Ik ondervind met iOS 16.x problemen met gezinsdeling. De iCloud wil niet toegankelijk worden voor al mijn gezinsleden. Het zijn er nu 4 waarvan voorheen twee kinderen, nu nog één. Één volwassene krijgt geen toegang tot de shared-space van 200 GB. Apple komt er maar niet uit. Account verwijderen via het gezinshoofd hebben we nu een aantal keren gedaan. Een advies van de helpdesk is om het familiedelen helemaal te stoppen. Laatste redmiddel is om een account om te zetten naar een nieuw account. (Om van de ranzigheid af te komen???)

Best leuk een nieuw iOS maar het werkt nog niet vlekkeloos. Op onze oude iPhone 7 en 6S werkte alles nog normaal. App’s delen lijkt alsmaar moeilijker en ingewikkelder te worden.

Wie heeft soortgelijke ervaringen?
Die moet je toch handmatig delen met dat apple id apart, of opt-in via het andere apparaat zelf. Zo kan ik nog steeds zelf mee doen met mijn ouders hun 200GB, maar heb zelf 2TB die ik goed zelf weet te gebruiken.

Want als ik via instellingen -> gezin -> abbonementen -> icloud aan tik en dan kies voor iCloud opslag dat ik kan kiezen voor gebruik opslag.

[Voor 6% gewijzigd door Nicj56 op 29-03-2023 09:24]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• DefaultError
Famieshare is al tijd er in de war, en de helpdesk zit met hun handen in het haar. Valt niet op te lossen. Tijd voor wat meer AI en zelfherstellend vermogen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee