GamiQ, de game notes app met game maps!
Als er een Apple Store binnen je bereik ligt dan is dat de beste optie. Je kunt online een afspraak maken en de details van je probleem alvast vermelden.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:42:
Wat zijn jullie ervaringen met reparatie? Direct bij Apple aanmelden of bij Belsimpel?
Eenmaal in de winkel gaat een Apple Genius je verder helpen.
Je kunt het eerste jaar altijd bij Apple terecht voor garantie. Het tweede jaar claim je garantie bij de verkopende partij (Belsimpel gok ik zo).
Als het geen defect is door jouw toedoen dan loop je als het goed is weg met een omgeruilde iPhone.
Succes!
Have you tried turning it off and on again?
Thanks!Gr4mpyC3t schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:48:
[...]
Als er een Apple Store binnen je bereik ligt dan is dat de beste optie. Je kunt online een afspraak maken en de details van je probleem alvast vermelden.
Eenmaal in de winkel gaat een Apple Genius je verder helpen.
Je kunt het eerste jaar altijd bij Apple terecht voor garantie. Het tweede jaar claim je garantie bij de verkopende partij (Belsimpel gok ik zo).
Als het geen defect is door jouw toedoen dan loop je als het goed is weg met een omgeruilde iPhone.
Succes!
Er is een Amac hier, dat is de apple store hier in Tilburg? Kan ik daar met garantie terecht (gekocht bij Belsimpel inderdaad icm abonnement)
Ik heb niks geks gedaan met het toestel. Sterk hoesje, screen protector. Woensdag naar bed gegaan en alarm gezet en donderdagochtend reageerde het scherm niet meer. Hij lag niet aan de lader, dus ook geen mislukte update ofzo. Mag toch hopen dat dat een garantie gevalletje is ...
Morgen dus maar ff op pad ...
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 09-02-2023 22:55 ]
Amac zal je denk ik niet verder kunnen helpen, zij zijn officiële resellers.(ik weet dit niet 100% zeker misschien heb ik het mis)-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:50:
[...]
Er is een Amac hier, dat is de apple store hier in Tilburg? Kan ik daar met garantie terecht (gekocht bij Belsimpel inderdaad icm abonnement)
voor een Apple store zul je naar Amsterdam, Den Haag of Haarlem moeten.
Zelf heb ik goede ervaringen met geautoriseerde reparateurs, deze wisselen ook je producten om.
deze kun je hier vinden. https://getsupport.apple.com/locations
als ik op Tilburg zoek, vind ik dit.
:strip_exif()/f/image/nfCu3hIBfyTOHFfPkOgl5vuP.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit een verschil tussen de Apple Store en een Apple Certified Repair store. Een Amac is het laatste, de winkel van Apple is de eerste.-SaveMe- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:50:
[...]
Thanks!
Ik heb niks geks gedaan met het toestel. Sterk hoesje, screen protector. Woensdag naar bed gegaan en alarm gezet en donderdagochtend reageerde het scherm niet meer. Hij lag niet aan de lader, dus ook geen mislukte update ofzo. Mag toch hopen dat dat een garantie gevalletje is ...
Vanuit mijn ervaring als consument word ik bij de Apple Store (meestal) direct geholpen. Dat heeft er mee te maken dat het Apple zelf is. Een Apple Certified Repair store heeft ook nooit voorraad liggen voor het afhandelen van garantiekwestie voor zo ver ik weet. Dat mag pas besteld worden nadat het defect is geconstateerd.
Dat kan dus betekenen dat je 'm even kwijt bent of later terug moet komen. Ik kan me ook voorstellen dat Haarlem/Den Haag/Amsterdam niet om de hoek is, dus dan lijkt Amac inderdaad je beste optie.
Maar nogmaals, dit is vanuit mijn ervaring en heb geen uitgebreide details over hoe dit opgepakt gaat worden door Amac/Apple.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
zelf vorig jaar gedaan maar duurde 3 tot 4 weken voor ik een nieuwe telefoon kreeg onder garantie.
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Je kunt ook even contact opnemen/langsgaan bij Amac en vragen naar de mogelijkheden. Dan kan je altijd nog besluiten om het wel of niet via Amac af te handelen.-SaveMe- schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:06:
Als ik jullie zo lees, kan ik dus beter of direct naar Apple sturen, of reparatie aanmelden via Belsimpel ...
Je kan verder ook bij Apple zelf in het tweede jaar terecht, mits je je factuur hebt. In dat geval beroep je je op je consumentenrecht dat je minimaal 2 jaar garantie hebt. Bij Apple vul je dan een extra formulier in en kunnen ze hem gewoon verwerken.
Krijg je je toestel uberhaupt in recovery trouwens?

De volgorde vanuit een iPhone die aan is belangrijk en je mag relatief vlot doorklikken. Dus:
1. iPhone ingeplugd met lightning
2. Volume omhoog
3. Voume omlaag
4. Sleep/wake vasthouden en blijven vasthouden tot je bovenstaande ziet.
Dan zou Finder hem moeten herkennen, en kan je als eerste een update proberen en anders herstel (let op, data gaat er af).
pfttt, dat is wel lang, dan ga ik eerst de Apple weg proberen ...Bjjorntjje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:10:
Bij Belsimpel zal je hem ook een tijdje moeten missen.
zelf vorig jaar gedaan maar duurde 3 tot 4 weken voor ik een nieuwe telefoon kreeg onder garantie.
Dat ga ik dus doen inderdaadGr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:16:
[...]
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Je kunt ook even contact opnemen/langsgaan bij Amac en vragen naar de mogelijkheden. Dan kan je altijd nog besluiten om het wel of niet via Amac af te handelen.

Ik probeer dat uit te vinden, er is hier ook een cool blue. Maar waar vind ik dat. Ik zit nu op https://support.apple.com/nl-nl/repair en kan daar kiezen voor start reparatie ...sigmundfreund schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:26:
Er zijn meer reparatiecentra dan alleen een Amac of Apple store. Amac kan je niet altijd in-store helpen. Kijk eens naar Coolbue of alle opties die je krijgt als je een afspraak maakt via de Apple website. Er is vast wel iets in de buurt wat je same-day kan helpen (mits voorraad).
Wil niet een afwijkende discussie starten, maar ongeveer twee weken geleden is mij nog door Apple Store Haarlem verteld dat ze alleen het eerste jaar meewerken aan garantiekwesties en je daarna mag aankloppen bij de verkopende partij. Ik heb niet doorgevraagd naar verdere details en aangenomen als waarheid.sigmundfreund schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:26:
Je kan verder ook bij Apple zelf in het tweede jaar terecht, mits je je factuur hebt. In dat geval beroep je je op je consumentenrecht dat je minimaal 2 jaar garantie hebt. Bij Apple vul je dan een extra formulier in en kunnen ze hem gewoon verwerken.
Toen ik nog voor een AASP werkte was het in elk geval nog wel de gang van zaken. Ongeacht of het toestel bij ons, een derde (bijv. een MediaMarkt of Belsimpel idd), of Apple gekocht is. CLC-form invullen, voorzien van bewijs van aanschaf en aanmelden in het systeem. Wellicht dat dat ondertussen verandert is. Enige waar we afkeur op kregen waren toestellen die direct van mobiele providers afkwamen. De reden daarvan was onduidelijk voor mij.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:37:
[...]
Wil niet een afwijkende discussie starten, maar ongeveer twee weken geleden is mij nog door Apple Store Haarlem verteld dat ze alleen het eerste jaar meewerken aan garantiekwesties en je daarna mag aankloppen bij de verkopende partij. Ik heb niet doorgevraagd naar verdere details en aangenomen als waarheid.
Telefoon is 3 maanden oudGr4mpyC3t schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:37:
[...]
Wil niet een afwijkende discussie starten, maar ongeveer twee weken geleden is mij nog door Apple Store Haarlem verteld dat ze alleen het eerste jaar meewerken aan garantiekwesties en je daarna mag aankloppen bij de verkopende partij. Ik heb niet doorgevraagd naar verdere details en aangenomen als waarheid.

Zowel Cool Blue Tilburg als Amac Tilburg staan niet in de lijst als ik reparaties opstart ....
Als je op de Coolblue website kijkt staat de iPhone 14 (Pro) ook niet in het overzicht. Misschien zijn daar nog geen reparatieprogramma's door Apple opgestart voor Apple Certified Repair stores.. Amac heb ik niet gecheckt.-SaveMe- schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:41:
[...]
Telefoon is 3 maanden oud![]()
Zowel Cool Blue Tilburg als Amac Tilburg staan niet in de lijst als ik reparaties opstart ....
Neem anders even contact op met Apple om te vragen naar de mogelijkheden. Je kunt met ze chatten als je het supportformulier invult (onderaan de pagina na het kiezen van je defect)
Dank allen voor het meedenken. Nu maar hopen dat het soepel en binnen garantie wordt opgelost...