sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Vraag

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 23:40
Sorry er ging net iets fout met plaatsen topic geen idee wat.

Ik wilde WhatApp ook op mijn Tablet hebben.

Ik heb vanmorgen Whatsapp op mijn Tablet geïnstalleerd.

Tijdens het installeren op de Tablet is er iets mis gegaan.

De oude situatie was, WhatsApp op mijn Smartphone en WhatsApp op mijn Windows 10 computer. Dat werkte heel goed.

Mijn WhatsApp op de Windows computer was helemaal leeg.

Op de smartphone zag ik nog even al mijn contacten staan waarna er menu kwam die om mijn telefoonnummer vroeg.

Als ik hier mijn telefoonnummer invoer heb ik dan al mijn contacten en geschiedenis weer terug of begin ik helemaal van voor af aan met een kale WhatsApp?

Welke stappen moet ik ondernemen om het te herstellen.

Ik weet niet of WhatsApp standaard een backup maakt.

[Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 09-02-2023 11:42]

Beste antwoord (via LEX63 op 13-02-2023 23:33)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
LEX63 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:59:
die staan los van WhatsApp en opgeslagen op je telefoon of in je Google Account?

Mijn Tablet heeft geen telefoon ingebouwd alleen Wifi en bluetooth.

Ik wouw dat ik het nooit had gedaan.

Ik laat het even zo en ga eerst even goed informeren.

Alvast bedankt.
Je moet gewoon op je telefoon weer Whatsapp openen en dan daar je 06 nummer weer invullen. Dan krijg je een 6 cijferige code, die vul je in in je telefoon en dan werkt alles weer op je telefoon. Je kunt je tablet niet gebruiken voor Whatsapp met de Whatsapp app.

De enige manier om Whatsapp op je tablet te gebruiken, is op je tablet naar de volgende webpagina gaan: web.whatsapp.com. Vervolgens scan je met je telefoon de code die op je tabletscherm verschijnt. Dan kun je Whatsapp via de browser gebruiken.

Alle reacties

• LEX63
Ik hoop dat ik al mijn contacten nog kan terug halen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LEX63 wat voor tablet heb je? Ik vermoed namelijk dat je een Android tablet hebt en je kan WhatsApp maar gebruiken op één Android apparaat tegelijk. Door het de installeren op je tablet heb je de installatie op je telefoon ongedaan gemaakt. Aangezien je telefoon ook vraagt om je telefoonnummer is de kans behoorlijk groot.

Backup van WhatsApp staat volgens mij standaard aan en wordt elke nacht gedaan. Overigens is dit wel lokaal, backups naar Google Drive staat standaard volgens mij niet aan. In theorie zou je dus WhatsApp kunnen activeren op je telefoon en dan zal hij vragen om een backup terug te zetten. Dat zal je wellicht wel wat kwijt zijn maar niet alles.

Betreft je contacten, die staan los van WhatsApp en opgeslagen op je telefoon of in je Google Account.

• LEX63
Bedankt voor de reactie.

Mijn Tablet heeft geen telefoon ingebouwd dus geen nummer.

Als ik nu WhatsApp aan klik word er om een telefoon nummer gevraagd.

Wat gebeurt er als ik daar mijn telefoonnummer in voer? Een kale WhatsApp of heb ik alles weer terug?

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-03 08:43
LEX63 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:51:
Bedankt voor de reactie.

Mijn Tablet heeft geen telefoon ingebouwd dus geen nummer.

Als ik nu WhatsApp aan klik word er om een telefoon nummer gevraagd.

Wat gebeurt er als ik daar mijn telefoonnummer in voer? Een kale WhatsApp of heb ik alles weer terug?
Je kan Whatsapp niet op je Tablet & op je telefoon tegelijk hebben, met hetzelfde nummer.

Als je het nummer van je telefoon in de Tablet invoert, dan zal hij uitloggen op je telefoon en verdwijnt daar alles.

Als je weer inlogged is het weer terug (maar weg van je tablet)

Of je al je contacten & berichten ook weer over krijgt is afhankelijk van je backup instellingen in Whatsapp.

[Voor 13% gewijzigd door XelaRetak op 09-02-2023 12:56]

• LEX63
die staan los van WhatsApp en opgeslagen op je telefoon of in je Google Account?

Alvast bedankt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
LEX63 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:59:

Alvast bedankt.
Je moet gewoon op je telefoon weer Whatsapp openen en dan daar je 06 nummer weer invullen. Dan krijg je een 6 cijferige code, die vul je in in je telefoon en dan werkt alles weer op je telefoon. Je kunt je tablet niet gebruiken voor Whatsapp met de Whatsapp app.

De enige manier om Whatsapp op je tablet te gebruiken, is op je tablet naar de volgende webpagina gaan: web.whatsapp.com. Vervolgens scan je met je telefoon de code die op je tabletscherm verschijnt. Dan kun je Whatsapp via de browser gebruiken.

• LEX63
Ik heb het probleem opgelost.

Ik had WhatsApp verwijderd van mijn Tablet en kreeg alles weer terug na het invoeren van mijn Telefoonnummer op mijn Smartphone.

Daarna het weer opnieuw geïnstalleerd op mijn computer.

Dus deze informatie bewaren als er ooit iemand hetzelfde probleem heeft.

Ik wil iedereen bedanken.

[Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 09-02-2023 14:26]

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 22:22
Je kunt ook zoiets als dit op je tablet installeren. Dan maakt hij gebruik van de web versie van WhatsApp net als op je pc.

https://play.google.com/s...softinit.iquitos.whatsweb
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee