Toon posts:

Daisy chainen: vereiste aansluitingen en volgordes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• llo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-03 20:56
Hallo allemaal,

Ik ben een werkplek aan het creëren voor mijn laptop en ik wil hierbij gebruik maken van 3 monitoren en daisy chainen. Ik wil graag weten of mijn set-up aan de juiste vereisten voldoet.

Het 1e scherm met power delivery 90wat naar mijn laptop en 1 displayport naar beeldscherm 2
Het 2e scherm met 2 displayports, 1 voor het eerste scherm en de ander voor de laatste.
Het 3e scherm met 1 displayport, voor verbinding met scherm 2.

Dan heeft alleen het 2e scherm 2 displayports nodig?

Stel nu dat een van deze schermen ook nog een ingebouwde camera heeft.
Kan dit dan ook scherm 2 zijn, of moet de monitor met ingebouwde camera rechtstreeks naar de laptop lopen (scherm 1).

Ik ben benieuwd, erg bedankt!

Groet Lars

[Voor 0% gewijzigd door llo op 09-02-2023 11:38. Reden: spelfout]

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:59
In theorie ondersteunt DisplayPort inderdaad daisychaining, omdat hier MST (Multi-Stream Transport) voor wordt gebruikt.
Echter, je monitoren moeten dit dan wel ondersteunen en beschikken over meerdere DisplayPorts.
Zelf ken ik alleen maar monitoren die 1 DisplayPort hebben. (en dan bijvoorbeeld 1 of 2 HDMI)

Je kan wel een losse "MST Hub" kopen die 1 DisplayPort ingang heeft en 2 of 3 DisplayPort uitgangen heeft.

Edit: maar als je ook Camera en USB-PD zoekt, waarom dan niet een "USB-C Docking Station"?
Bijvoorbeeld deze:
https://www.amazon.nl/Doc...s3&qid=1675941036&sr=8-31

[Voor 24% gewijzigd door GarBaGe op 09-02-2023 12:14]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:28
Daarbij komt nog dat het al eventueel hebben van meerdere displaypoorten, niet automatisch betekend dat je ook kunt daisychainen. Zie ook hierboven.
Tevens, als je dus al monitoren met MST hebt, ben je ook nog afhankelijk van je GPU wat ie maximaal kan aansturen qua aantal displays op basis van resolutie.

Dell heeft wel een mooie uitleg waar, als je om de DELL specifieke dingen heen leest, in grote lijnen wel ziet wat er nodig is.
https://www.dell.com/supp...%20or%20docking%20station.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik zou voor een USB-C docking station gaan. Op die manier kun je met één kabel alles regelen:
- Beeldschermen
- Muis
- Toetsenbord
- Netwerk
- Geluid

zonder dat je met deze puzzel qua beeldschermen te maken krijgt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Paul schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:31:
Ik zou voor een USB-C docking station gaan. Op die manier kun je met één kabel alles regelen:
- Beeldschermen
- Muis
- Toetsenbord
- Netwerk
- Geluid

zonder dat je met deze puzzel qua beeldschermen te maken krijgt :)
Hier sluit ik me bij aan.

Sowieso hebben 2 van de monitoren een Display-out nodig: categorie: Monitoren

2 x een Displayport/USB/c die voor invoer zijn is niet genoeg.

Bovendien kan een USB-C-poort vaak op 2 wijzen video versturen:
1) over alle 4 de kanalen, dan heb je een volledig signaal, maar slechts een langzame usb-connectie
2) over 2 van de kanalen en 2 USB-kanalen, dat betekent dat je snellere USB hebt, maar minder video-capaciteit.

Als je 3 monitoren gaat daisychainen, dan kun je alle videobandbreedte goed gebruiken, maar heb je dus een trage usb-verbinding.

En het is de vraag of dat usb-signaal genoeg is en of dat überhaupt via daisychainen wordt doorgegeven.

Met een dock wordt je veel minder beperkt in welke monitoren je kunt gebruiken.

Is het de bedoeling dit voor Office-werk te gebruiken of ga je er op gamen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee