Toon posts:

Hoe komen jullie aan je warmtepomp installatie offertes?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• GATver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-02 09:49
Ik probeer al enige tijd een offerte te krijgen voor levering en installatie van een warmtepomp.
Specifiek; een all-electric oplossing met boiler en PV-T panelen met liefst nog een stukje advies en inventarisatie vooraf :) .

Tot nu toe krijg ik letterlijk overal nul op het request, vanwege drukte of leveringsproblemen.
Toch zie ik hier regelmatig mensen een bericht posten over offertes. Wat doe ik niet goed?

Ik heb vooral geprobeerd regionale (West-Brabant) installateurs aan te schrijven die ook genoemd zijn op de websites van bijvoorbeeld een Triple Solar of Nibe.

[Voor 0% gewijzigd door GATver op 09-02-2023 17:01. Reden: typo]

Alle reacties

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:24
Tsja, de installateurs hebben het voor het kiezen, nu de vraag zo hoog is. En dan kies je denk ik voor een wat onbekendere en daarom onbeminde oplossing met de WPT-panelen. Je kans wordt groter als je full-electric bij de ene partij, en dan reguliere zonnepanelen bij een andere partij, aanvraagt. Maar dat zal niet je insteek zijn ;)

OhSunnyDay

• bartdb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:48
Helaas herkenbaar, zodra ik begin over een warmtepomp met bron/brine dan haken veel al af, of roepen zoiets van kom volgend jaar maar terug.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:00
WPT panelen?
PV-T panelen bedoel je?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 08:09
Er was natuurlijk al een flink tekort aan technisch personeel echter nu komt er ook nog eens een energiecrisis overheen. Daarnaast is er een aardig tekort aan materiaal/elektronica. Dus goed zoeken :)

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou toch eens serieus gaan rekenen aan de PV-T. Ze marketen mooi met een SCOP van 5.6*, maar die * is nogal dubieus. De pomp die ze gebruiken haalt volgens Nibe in ideale omstandigheden een COP van 4.63. Ik vermoed dat ze de opbrengst van de panelen meerekenen, een pv-t paneel is verre van een optimale bron vergeleken met de bodemboring waar die warmtepomp goed op gaat.

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:59
Momenteel is het gewoon zelf de spullen in huis halen en zelf te installeren. Dan loop je al tegen levertijden van een half jaar aan....

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit de ervaring lees je ook dat hij bij vorst elektrisch moet gaan bijverwarmen. Op vorstdagen trek je dus zo 6kWh voor de verwarming...

Reviews zijn ook niet bijster positief (en sowieso is er bizar weinig te vinden). Alles wat te vinden valt is reclamemateriaal door Triple Solar zelf geproduceerd.

[Voor 38% gewijzigd door pagani op 09-02-2023 13:46]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb diverse offertes ontvangen , maar allemaal zijn ze slecht of in ieder geval geen goede prijs/kwaliteit als je je inleest. Vaak willen ze een buffervat plaatsen en of is de prijs simpelweg te hoog. Ook een offerte voor full electric gehad van iemand die zelf hybride had .. Geeft ook niet echt vertouwen.

Heb nu een offerte van een lokale installateur met goede kennis (bron LinkedIn van de adviseur) waar ik een jaar mee bezig ben geweest, steeds gehoord dat ze geen tijd hebben dus heb regelmatig gemaild voor een update en toen had ie ineens weer ruimte.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• GATver
pagani schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:44:
Uit de ervaring lees je ook dat hij bij vorst elektrisch moet gaan bijverwarmen. Op vorstdagen trek je dus zo 6kWh voor de verwarming...

Reviews zijn ook niet bijster positief (en sowieso is er bizar weinig te vinden). Alles wat te vinden valt is reclamemateriaal door Triple Solar zelf geproduceerd.
Bedankt voor je input.

Ik heb zelf natuurlijk de ballen verstand van deze materie; maar mijn energie coach kwam hiermee op de proppen. :') Er valt nog heel veel bij te leren en in te lezen, als ik nou eens de tijd daarvoor had.....

In ieder geval interessant om dit soort kritische geluiden ook te horen, kan ik mooi terugkoppelen.

• GATver
Bedankt voor de reacties allen tot zover, ik begrijp dat het nu niet het juiste moment is om klantgerichte offertes te krijgen, maar mocht je erg handig zijn en zeer bekend bent in de materie is zelf aanschaffen een alternatief.

Misschien voor mij toch maar even afwachten dan; het is ook best een dure grap natuurlijk :-)

Nu maar hopen dat de gouwe ouwe CV ketel nog wat jaartjes mee gaat dan....... ;w

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:59
Het was anderhalf jaar geleden al een drama. Ben zelf maar gaan installeren....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee