Ik heb een Bosch PKP 18E lijmpistool en ben er erg tevreden mee. Nu blijkt dat er veel prijsverschil zit in navulpatronen van Bosch en navulpatronen van andere merken. Ik heb wat navulpatronen van Big Bazar geprobeerd, maar die werken niet erg consistent. Soms spuit de lijm heel soepel en soms moet je heel hard knijpen. Mijn vraag is: kan ik het beste de navulpatronen van Bosch kopen of zijn er goedkopere merken die ook nog redelijk goed zijn? Ik heb geen topkwaliteit nodig qua kracht. Laat ik zeggen 80% van de kracht van Bosch navulpatronen is ruim voldoende.
Waar ik het voor gebruik is heel divers. Mijn laatste projecten: het vastlijmen van een voedingsadapter achterop een apparaat, het vastlijmen van magnetische gereedschapshouders op een Ikea kastdeur en het vastzetten van electronica-onderdelen in een luidspreker om trillingen tegen te gaan.
Goed om te weten is dat er twee soorten lijmpistolen zijn qua temperatuur:
Waar ik het voor gebruik is heel divers. Mijn laatste projecten: het vastlijmen van een voedingsadapter achterop een apparaat, het vastlijmen van magnetische gereedschapshouders op een Ikea kastdeur en het vastzetten van electronica-onderdelen in een luidspreker om trillingen tegen te gaan.
Goed om te weten is dat er twee soorten lijmpistolen zijn qua temperatuur:
- Low temperature glue guns werken op 121 graden C. Deze zijn geschikt voor meer delicate materialen zoals foam.
- High temperature glue guns werken op 193 graden C. Deze zijn beter geschikt voor metaal, hout, plastic en steen.
- Bosch 25 stuks van 11mm dik en 200mm lang: 21,49 euro.
- Workpro 100 stuks van 11mm dik en 200mm lang: 21,99 euro. Hier staat bij dat het voor lage en hoge temperatuur guns geschikt is. Maar zijn die 'dual-temp' glue sticks wel net zo stevig op hoge temperatuur als de specifieke high temp glue sticks?