Toon posts:

Hoge schutting in voortuin?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:49
Beste tweakers:)

Ik ben woonachtig in een gerenoveerde woning, hiervoor hebben wij alle ingestemd met het plan inclusief de lage erf afscheiding.

maar dit bleek achteraf hopeloos en nu veel stront in de tuin van katten.

Daarop heb ik de woningbouw gemaild wat ik eraan kon doen?
Hierop reactie dat ik een officiële aanvraag ZAV moest doen.

Dit heb ik gedaan met plan van aanpak, en werd ondertekend door opzichter naar mij opgestuurd.

Nu kreeg een medewerkster dit ter oren en die wilt dit tegenhouden, en bood excuses aan dat deze opzichter te weinig van de afspraken wist( waarvoor ze excuses aanbood)

Ik heb alles al besteld en betaald, woningbouw hoopt dat ik kosteloos kan annuleren en anders willen ze de betaling zien, en een vergoeding geven.

Maar volgens mij sta ik hiermee gewoon in mijn recht? ik heb het geantwoord naar hun en dat ze denk ik dit keer moeten slikken?

Wie weet hier meer van? google zegt weinig over achteraf een ondertekend ZAV goedkeuring intrekken.

En het is geen belemmering, het hogere hek.

Op de ring deurbel was ik in gesprek met opzichter en die zei hadden ze maar intern een melding moeten zetten dat het niet mocht.

Wat is jullie advies?

Dit mailde woningbouw mij:
Beste heer

Tijdens het gesprek van maandag 6 februari 2023 gaf u aan dat u van onze opzichter toestemming heeft gekregen om het lage hekwerk in de voortuin te vervangen door een hoog hekwerk met hoge poortdeur. Ik heb u tijdens dit gesprek al direct laten weten dat wij nooit zo’n toestemming zouden afgeven, aangezien er voorafgaand aan het project heldere afspraken waren gemaakt over de inrichting van de tuinen en de erfafscheidingen. Ik heb u vandaag telefonisch laten weten dat deze toestemming helaas op een vergissing berust van onze opzichter. Hij was helaas nog niet goed op de hoogte van de recente historie rond de renovatie en de toen met alle huurders gemaakte afspraken. Wij hebben altijd gecommuniceerd dat de hekwerken in de voortuinen niet hoger mogen zijn dan 75 cm. Dit is ook duidelijk vermeld in het informatieboekje, waarvoor u akkoord hebt getekend.

Wij vragen u dan ook om een eventuele opdracht die u hiervoor al hebt gedaan te annuleren. Mocht u echter al kosten hebben gemaakt, dan zullen wij die aan u vergoeden. Wij vragen u wel een betalingsbewijs daarvan aan ons te leveren. Uiteraard hopen wij dat het u lukt om de opdracht zonder kosten te annuleren.

Onze oprechte excuses voor deze vergissing, dat had niet mogen gebeuren.

[Voor 35% gewijzigd door tattooboy1985 op 08-02-2023 22:36]

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:00
Verhuizen. :P

Probleem is dat je zelf hebt ingestemd met deze afscheiding. Je kunt zelf eventueel aanvullende schuttingen binnen de grenzen plaatsen.

[Voor 84% gewijzigd door TwingyTwingy op 08-02-2023 20:27]

• tattooboy1985
TwingyTwingy schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:26:
Verhuizen. :P

Probleem is dat je zelf hebt ingestemd met deze afscheiding. Je kunt zelf eventueel aanvullende schuttingen binnen de grenzen plaatsen.
Ja in eerste instantie wel ermee ingestemd, daarna wijziging eraan aangevraagd en akkoord gekregen van de opzichter van de woningbouw.

Verhuizen nu geen optie in deze tijd, en heb alles opgeknapt keuken en vloeren wanden etc

[Voor 10% gewijzigd door tattooboy1985 op 08-02-2023 20:30]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:42
Schrale troost: een hoge schutting helpt ook voor geen meter tegen katten.

• tattooboy1985
Achter helpt het,maar buiten de eventuele oplossingen zou ik graag willen weten of woningbouw zoiets zomaar kan intrekken?

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:15
Hoe lang zat er tussen het JA van de opzichter en het mailtje van de woningbouw? Het verhaal klinkt wel plausibel, het feit dat ze aangeven de kosten te willen vergoeden erkent ook wel de fout van hun (opzichter).

Buiten of je gelijk hebt, de woningbouw wilt het zo te lezen echt niet. Is het de moeite waard naar de rechter te gaan hiervoor? Er zijn ook natuurlijke manieren, bepaalde soorten planten, om katten weg te jagen.

• tattooboy1985
Panzer Dean schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:40:
Hoe lang zat er tussen het JA van de opzichter en het mailtje van de woningbouw? Het verhaal klinkt wel plausibel, het feit dat ze aangeven de kosten te willen vergoeden erkent ook wel de fout van hun (opzichter).

Buiten of je gelijk hebt, de woningbouw wilt het zo te lezen echt niet. Is het de moeite waard naar de rechter te gaan hiervoor? Er zijn ook natuurlijke manieren, bepaalde soorten planten, om katten weg te jagen.
akkoord opzichter 9-1
woningbouw ter sprake 28-1
Mail woningbouw vandaag 8-2

En op ring bevestigde opzichter het, van wat is het probleem? ik heb akkoord gegeven en hun hebben intern niks vermeld in het systeem.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
breew schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:30:
Schrale troost: een hoge schutting helpt ook voor geen meter tegen katten.
Dit dus.. ga dus zoeken naar andere dingen waar katten niet zo lekker tegen kunnen. Neem een hond bijvoorbeeld?

• tattooboy1985
mierenfokker schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:03:
[...]

Dit dus.. ga dus zoeken naar andere dingen waar katten niet zo lekker tegen kunnen. Neem een hond bijvoorbeeld?
Nee ik wil wel mijn eigen binnen katten in de tuin laten en dat ze er niet overheen kunnen.

Maar hoef niet de stront en katten uit de buurt in de tuin. Van mensen die dieren nemen en gewoon naar buiten gooien.

Dus heb met redenen het zav hekwerk gevraagd en akkoord gekregen. En hier willen ze op terug komen.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:49
In de meeste gemeente mag een hek/ schutting in de voortuin niet hoger zijn dan 1 meter. Dus kijk ook daar eens naar wat er wel en niet mag.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• tattooboy1985
Erwin_83 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:38:
In de meeste gemeente mag een hek/ schutting in de voortuin niet hoger zijn dan 1 meter. Dus kijk ook daar eens naar wat er wel en niet mag.
Voor de renovatie hadden we het ook hoog, het is nu puur woningbouw die iets wilt intrekken wat een collega van hun eerder goedkeurde.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:49
het maakt niet zoveel uit want je zal een vergunning nodig hebben, dit valt namelijk niet onder vergunningsvrij bouwen in het voorerfgebied. En zelfs als je gelijk krijgt dat het van de woningbouw mag dan doen ze gewoon een verzoek tot handhaving. En moet jij het proberen te legaliseren bij de gemeente , dat wordt waarschijnlijk afgewezen en heb je en geen hoge schutting en geen vergoeding.

Dat er vroeger hoge schuttingen hebben gestaan maakt daarin niet uit.
Jij mag door hun fout geen schade hebben en dat lossen ze prima op.

edit: je naam staat in de TS misschien wil je die eruit halen?

[Voor 39% gewijzigd door twain4me op 08-02-2023 22:42]

• tattooboy1985
twain4me schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:25:
het maakt zoveel uit want je zal een vergunning nodig hebben, dit valt namelijk niet onder vergunningsvrij bouwen in het voorerfgebied. En zelfs als je gelijk krijgt dat het van de woningbouw mag dan doen ze gewoon een verzoek tot handhaving. En moet jij het proberen te legaliseren bij de gemeente , dat wordt waarschijnlijk afgewezen en heb je en geen hoge schutting en geen vergoeding.

Dat er vroeger hoge schuttingen hebben gestaan maakt daarin niet uit.
Jij mag door hun fout geen schade hebben en dat lossen ze prima op.

edit: je naam staat in de TS misschien wil je die eruit halen?
Bedankt voor de opheldering, en naam is weggehaald😎

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

voorafgaand aan het project [waren er] heldere afspraken gemaakt over de inrichting van de tuinen en de erfafscheidingen
Wij hebben altijd gecommuniceerd dat de hekwerken in de voortuinen niet hoger mogen zijn dan 75 cm. Dit is ook duidelijk vermeld in het informatieboekje, waarvoor u akkoord hebt getekend.
Hiermee sta je niet heel sterk, maar goed, je hebt wel een ondertekend akkoord op een officiële aanvraag:
Hierop reactie dat ik een officiële aanvraag ZAV moest doen. Dit heb ik gedaan met plan van aanpak, en werd ondertekend door opzichter naar mij opgestuurd.
In dit topic staat nog onvoldoende informatie om deze tegenstrijdige standpunten tegen elkaar af te wegen. Daarvoor is meer informatie nodig over hoe het hele proces is verlopen, hoe uitgebreid de hoogte van de hekken is besproken, of de opzichter bij het ontwerpproces was betrokken, of er bij de aanvraag iets is besproken over de hoogte van 75 cm, en of je erop mocht vertrouwen dat zo'n opzichter die beslissing kon nemen. Als de opzichter wist van die 75 cm maar je hek toch heeft goedgekeurd sta je een stuk sterker dan wanneer je wist dat de opzichter nieuw en nog niet zo goed op de hoogte was.

beschermheer van het consumentenrecht

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
Schutting met Oscilot

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:49
tattooboy1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:53:
[...]

Voor de renovatie hadden we het ook hoog, het is nu puur woningbouw die iets wilt intrekken wat een collega van hun eerder goedkeurde.
Dat is weg, als je wat nieuws gaat plaatsen heb je weer te maken met de regels van de gemeente. Je kan de strijd met de woningbouw wel aan gaan, maar als de gemeente het beperkt op 100 cm dan heeft de strijd met de woningbouw geen zin. Dus kijk eerst wat er vanuit de gemeente mag.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• tattooboy1985
Erwin_83 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:28:
[...]

Dat is weg, als je wat nieuws gaat plaatsen heb je weer te maken met de regels van de gemeente. Je kan de strijd met de woningbouw wel aan gaan, maar als de gemeente het beperkt op 100 cm dan heeft de strijd met de woningbouw geen zin. Dus kijk eerst wat er vanuit de gemeente mag.
Ga vandaag de gemeente contacten dank je wel
Kijken wat die zeggen als ik de redenen van het hek doorgeef👌🏻

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
tattooboy1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:57:
[...]
Ga vandaag de gemeente contacten dank je wel
Kijken wat die zeggen als ik de redenen van het hek doorgeef👌🏻
Je kunt eventueel ook (eerst) een vergunningcheck doen op:

https://www.omgevingsloket.nl/

Je hoeft voor de check niet per se je adres op te geven. Als je klikt op 'Geef de locatie op een andere manier aan' kun je ook op gemeenteniveau een controle doen. Wellicht dat de website dan toch om een adres vraagt, maar dat zal waarschijnlijk van gemeente tot gemeente verschillen.

Uiteraard is een (schriftelijk) antwoord van de gemeente het meest definitief en de vergunningcheck is niet 100% waterdicht. Je kunt er waarschijnlijk dus geen rechten aan ontlenen.

Maar voor een schutting van meer dan 1 meter hoog die moet worden geplaatst vóór de voorgevelrooilijn is vrijwel altijd een vergunning nodig. Zie de tekening in deze reactie (je kijkt bij naar de achterkant van de woningen):

RaZ in "Erfafscheiding en definitie van "algemeen belang""

De kans dat je een vergunning krijgt als de gemeente dat verplicht heeft gesteld lijkt mij ook niet erg groot. Stel je maar eens voor dat je eerst een paar huizen krijgt met een 2 meter hoge schutting aan de voorkant, dan weer een paar huizen niet, dan weer wel. Dat wordt een heel onrustig straatbeeld en geeft ook geen prettige uitstraling als je door de straat loopt. Je argument (ik heb last van katten) is ook niet erg sterk, want dat hebben meer mensen en katten kunnen over een schutting van twee meter vrij gemakkelijk heen komen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

1) Katten trekken zich weinig aan van hogere schuttingen
2) De erfafscheiding aan de voorzijde mag in de meeste (eigenlijk vrijwel alle) bestemmingsplannen niet hoger zijn dan 1 meter. Grote kans dat de gemeente dus vordert dat je het weghaalt, ook al zou de corporatie wel toestemming hebben verleend. Voorzijde van het huis is vrijwel ook alles vergunningsplichtig.

Toestemming van de corporatie gaat niet boven wetgeving.

Titel wat verduidelijkt

[Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 09-02-2023 15:48]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• tattooboy1985
Woningbouw gaat kosten dekken, annulerings kosten.

Ik laat het gaan, teveel gedoe.

Wel punten gemaakt dat ze dan moeten handhaven want ik doe het legaal en mag niet en illegaal door gewoon neerzetten wordt getolereerd.

Ze gaan brief uitschrijven naar bewoners

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

De handhavende partij is in dit geval de gemeente. Die hebben soms een helder moment dat ze een BOA laten handhaven hierop, maar die kans is niet al te groot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
tattooboy1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:40:

Wel punten gemaakt dat ze dan moeten handhaven want ik doe het legaal en mag niet en illegaal door gewoon neerzetten wordt getolereerd.

Ze gaan brief uitschrijven naar bewoners
Dit vind ik dan weer jammer. Omdat jij je zin niet krijgt, een ander in de problemen brengen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• tattooboy1985
Spasm schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Dit vind ik dan weer jammer. Omdat jij je zin niet krijgt, een ander in de problemen brengen.
heeft daar niks mee te maken woningbouw wilt gegeven akkoord intrekken, maar dan moet je het nergens akkoord vinden gelijke lijn.

als het hun om de eenheid gaat.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
tattooboy1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Nee ik wil wel mijn eigen binnen katten in de tuin laten en dat ze er niet overheen kunnen.
Ter interesse, hoe doe je dat? Kunnen jouw katten niet klimmen en springen?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• tattooboy1985
Señor Sjon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:45:
1) Katten trekken zich weinig aan van hogere schuttingen
2) De erfafscheiding aan de voorzijde mag in de meeste (eigenlijk vrijwel alle) bestemmingsplannen niet hoger zijn dan 1 meter. Grote kans dat de gemeente dus vordert dat je het weghaalt, ook al zou de corporatie wel toestemming hebben verleend. Voorzijde van het huis is vrijwel ook alles vergunningsplichtig.

Toestemming van de corporatie gaat niet boven wetgeving.

[mbr]Titel wat verduidelijkt[/]
Bedankt.

Topic mag een slotje op

• tattooboy1985
hexta schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Heb achter een katrol dat ze er niet uit kunnen springen.
Andere mensen hebben geen last van onze katten.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

[...]

https://www.momanhekwerk.nl/hekwerken/hekwerk-katten

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je kan beter schrikdraad nemen. 1 het geen schutting. 2 het werkt een stuk beter

Usenet handleidingen

• Spasm
tattooboy1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:55:
[...]

heeft daar niks mee te maken woningbouw wilt gegeven akkoord intrekken, maar dan moet je het nergens akkoord vinden gelijke lijn.

als het hun om de eenheid gaat.
Maar dat is niet aan jou om aan te kaarten toch?

• tattooboy1985
Spasm schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Maar dat is niet aan jou om aan te kaarten toch?
Waarom niet ze gaan handhaven op de overige problemen, dus dit is een punt.
Handhaven zou woningbouw op orde al doen in augustus 2022 en later toezegging november 2022 en niet gebeurd

en als het legaal met goedkeuring niet mag, waarom dan wel zonder goedkeuring.

Recht is recht krom is krom.

• Spasm
tattooboy1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:17:
[...]

Waarom niet ze gaan handhaven op de overige problemen, dus dit is een punt.
Handhaven zou woningbouw op orde al doen in augustus 2022 en later toezegging november 2022 en niet gebeurd

en als het legaal met goedkeuring niet mag, waarom dan wel zonder goedkeuring.

Recht is recht krom is krom.
Eens dat de woningbouw dat op orde moet hebben ben ik het mee eens. Maar imho is dat hun taak, niet de jouwe. Dat je buren het risico willen nemen om het illegaal te doen is hun keuze. Maar daarom hoeven ze er toch niet door jou bijgelapt te worden? Ik snap dat gewoon niet.

Het zou mij aan mijn reet roesten als mijn buren bijvoorbeeld een illegale aanbouw zouden plaatsen. Zolang hij niet op mijn grond komt heb ik er geen last van.

• tattooboy1985
Spasm schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:54:
[...]

Eens dat de woningbouw dat op orde moet hebben ben ik het mee eens. Maar imho is dat hun taak, niet de jouwe. Dat je buren het risico willen nemen om het illegaal te doen is hun keuze. Maar daarom hoeven ze er toch niet door jou bijgelapt te worden? Ik snap dat gewoon niet.

Het zou mij aan mijn reet roesten als mijn buren bijvoorbeeld een illegale aanbouw zouden plaatsen. Zolang hij niet op mijn grond komt heb ik er geen last van.
Ik denk dat je dat het beste kan oordelen als je hier zou wonen of je ronde hier zou doen.
Denk dat u dan een geheel andere mening krijgt.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
TheDudez schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:59:
Je kan beter schrikdraad nemen. 1 het geen schutting. 2 het werkt een stuk beter
Dat bovenop een laag hek is wel voldoende om katten af te schrikken op het hek te springen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:49
Señor Sjon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:44:
De handhavende partij is in dit geval de gemeente. Die hebben soms een helder moment dat ze een BOA laten handhaven hierop, maar die kans is niet al te groot.
daarom moet je ze soms op hun handhavende plichten wijzen middels een handhavingsverzoek ;) er hoeft maar 1 buurman (of de woningbouw zelf) een melding te doen, dan komt die "boa" vanzelf langs.

• mcsluis
  • Laatst online: 09:51
Een hoge schutting is ook geen oplossing tegen katten. Acceptatie is de beste oplossing. De reden dat andere katten in jouw voortuin komen, is omdat je zelf katten hebt, territoriaal gedrag. Of zeg ik iets vreemds..

[Voor 58% gewijzigd door mcsluis op 09-02-2023 21:56]

• tattooboy1985
mcsluis schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:54:
Een hoge schutting is ook geen oplossing tegen katten. Acceptatie is de beste oplossing. De reden dat andere katten in jouw voortuin komen, is omdat je zelf katten hebt, territoriaal gedrag. Of zeg ik iets vreemds..
eigen katten komen alleen in de tuin, buren nemen steeds katten en gooien ze buiten en kijken er niet naar om, goedkoop voer want ja stel je voor dat je een goede brok koopt.. ik zie die verpakkingen en daardoor scheiten ze vies.

onze katten zijn buiten als we zelf buiten zijn en anders binnen.

ik blijf erbij je kan katten houden en dat niemand er last van heeft..

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52
[...]

Door ze de vleugels te knippen. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
mcsluis schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:54:
Euhm ja. Verwacht jij dat als TS geen katten had, dat de katten van de buren netjes om zijn tuin heen zouden lopen?

• Lazora
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ter nuance omdat iedereen het heeft over: 'Hoge schuttingen hebben geen zin'. Misschien zijn de katten bij mij hier lui, maar met het plaatsen van een nieuwe hoge schutting merkte ik dat ze alleen eronderdoor probeerden te kruipen om mijn tuin binnen te komen. Door plankjes onderlangs en de schuttingdeur laag genoeg te hangen is dat opgelost en komen ze de tuin niet meer in. Wel moet ik opletten dat de tuindeur goed gesloten blijft.

Wellicht heb ik geluk, maar in dit geval kan het toch schelen.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:20
Panzer Dean schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:40:

Los van gelijk hebben / krijgen. Het ziet natuurlijk ook niet echt uit om een hoge schutting in de voortuin te hebben. Zeker niet als de rest van de huizen gewoon een laag hekje heeft. Niet alleen voor de aanblik van het geheel, maar ook voor je eigen uitzicht. Ga je het leuk / mooi vinden om tegen een schutting aan te kijken aan de voorkant van je huis? Het helpt geen meter tegen katten. Kijk eens naar zogenaamde kattenverjager met irritante geluiden voor katten. Of gebruik andere middeltjes om je voortuin onaantrekkelijk te maken voor katten. En om te gaan verhuizen voor wat katten stront....er zijn echt wel ergere dingen in het leven.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Wij hebben zelf dit soort strips op de schutting in onze tuin gemonteerd, juist om te voorkomen dat onze katten naar de tuin van de buren gaan. Werkt goed en is misschien ook een idee. Nog goedkoper ook dan een hele nieuwe schutting plaatsen.

https://budgetongedierteb...-klim-strips-voor-katten/ (op veel plekken verkrijgbaar, dit is slechts een voorbeeld)

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

BazzH

Kei-goed...

Erwin_83 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:38:
Er zijn nog weleens uitzonderingen voor draadhekken met een minimale afmeting van de mazen. Ik mag rond een groot deel van mijn erf ook geen hoge schutting plaatsen omdat deze aan de openbare weg grenst. Dat hebben ze hier bij ons opgelost met een bamboe haag die - voor we hem snoeiden vorig jaar - rond de 3,5 meter hoog moet zijn geweest. Maarja, die houdt geen katten tegen (daarvoor hebben we nu weer een hond). Maar ik zou dus wel een hoog rasterhek mogen plaatsen. Zolang ik me maar hou aan de maximale hoogte van 2 meter en zorg dat het rasterhek niet te fijnmazig is.

Maar als TS voor de renovatie hoog had, dan had TS gewoon niet akkoord moeten gaan met laag "na renovatie".

Ik denk dat veel mensen overigens een verkeerd beeld hebben van de situatie van TS, omdat de algemene tendens lijkt te zijn dat het "raar" is om voor een hoge erfafscheiding te hebben. Dat is bij het traditionele 144.000 in een dozijn rijtjeshuis inderdaad zo. Maar er zijn ook nog woningen die op een andere manier gebouwd zijn, waarbij het heel gebruikelijk is om voor een hoge afscheiding te hebben. De meeste mensen doen dat met groen, maar om insluiping iets lastiger te maken is soms een hoog rasterhek toegestaan.

Think smart........ Act stupid........

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

BazzH

Kei-goed...

Sparkiee schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Los van gelijk hebben / krijgen. Het ziet natuurlijk ook niet echt uit om een hoge schutting in de voortuin te hebben. Zeker niet als de rest van de huizen gewoon een laag hekje heeft. Niet alleen voor de aanblik van het geheel, maar ook voor je eigen uitzicht. Ga je het leuk / mooi vinden om tegen een schutting aan te kijken aan de voorkant van je huis? Het helpt geen meter tegen katten. Kijk eens naar zogenaamde kattenverjager met irritante geluiden voor katten. Of gebruik andere middeltjes om je voortuin onaantrekkelijk te maken voor katten. En om te gaan verhuizen voor wat katten stront....er zijn echt wel ergere dingen in het leven.
Je had ook begrepen dat TS voorheen een hoge schutting had (en het dus in de situatie daar niet zo raar zal zijn geweest / "ter plaatse gebruikelijk") en dat hij zelf katten heeft, welke hij juist niet wil verjagen of martelen?

Think smart........ Act stupid........

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Sparkiee schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:02:
Kijk eens naar zogenaamde kattenverjager met irritante geluiden voor katten.
Die zooi zou verboden moeten zijn. Ik heb zelf 2 katten welke niet los buiten rondlopen, en een buurman welke zo'n ding in de tuin had gepleurt.

Mag je raden hoe mijn katten en de hond van andere buren reageerden toen hij dat ding elke nacht aanzette. Heeft even geduurd voordat ik de bron vond. Gelukkig was hij het er mee eens dat dat niet de bedoeling mocht zijn en hem sindsdien niet meer aangezet.

Die dingen verstoren meer beestjes welke je niet wil verschrikken, dan die je wel wil verschrikken. Sommige mensen (vooral kinderen) kunnen ze ook gewoon horen.

Houd je katten binnen of laat ze bijv aangelijnd in je tuin rondlopen. Als je je katten echt zo nodig los wil laten lopen moet je ergens buitenaf gaan wonen. Hoeven anderen ook niet over te gaan op soms draconische maatregelen. :F

In ieder geval dat laatste is de TS het gelukkig ook mee eens. :)

[Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2023 09:49]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja veel mensen vergeten wel eens dat dat schattige boerderij katje welke ze gratis konden krijgen, eigenlijk een wilde kat is dit niet binnen te houden zijn. Laat die op een boerderij en neem ze niet mee naar een rijtjeshuis. Het zijn echte muizenvangers etc.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee