Ik heb een oplaadbaar lijmpistooltje. Ik merkte dat deze tijdens het opladen soms erg warm wordt vlak bij de oplaadaansluiting/schakelaar. Omdat ik het toch niet helemaal vertrouw heb ik hem eens open geschroefd. Bijgevoegd is een foto van het printplaatje (de achterzijde is gespiegeld)
H+ en H- gaan direct naar het verwarmingselementje, B+ en B- gaan naar de 18650 batterij.
Met de oplader aangesloten is duidelijk te zien dat SS24F wel erg warm wordt:
Volgens de datasheet betreft het een 2,0A Schottky Barrier Rectifier.
Ik begrijp eerlijk gezegd z'n functie niet. Hij lijkt tussen de - van de oplaadpoort en het oplaadcircuit te zitten. Misschien als polariteit bescherming? Klopt dat? En is het logisch/kan het kwaad dat hij zo warm wordt?
Opladen gaat in eerste instantie met 2A maar zakt later terug. Op dit moment laadt hij met 0,8A en de diode lijkt nu niet meer echt warm te zijn (in elk geval niet voelbaar warm aan de buitenkant van de behuizing).
H+ en H- gaan direct naar het verwarmingselementje, B+ en B- gaan naar de 18650 batterij.
Met de oplader aangesloten is duidelijk te zien dat SS24F wel erg warm wordt:
Volgens de datasheet betreft het een 2,0A Schottky Barrier Rectifier.
Ik begrijp eerlijk gezegd z'n functie niet. Hij lijkt tussen de - van de oplaadpoort en het oplaadcircuit te zitten. Misschien als polariteit bescherming? Klopt dat? En is het logisch/kan het kwaad dat hij zo warm wordt?
Opladen gaat in eerste instantie met 2A maar zakt later terug. Op dit moment laadt hij met 0,8A en de diode lijkt nu niet meer echt warm te zijn (in elk geval niet voelbaar warm aan de buitenkant van de behuizing).
"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane