sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Office 365 en One drive kunnen niet meer inloggen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 22:41
IK heb een nieuwe computer met Microsoft 365 office en one drive + Dream machine. De office apps kunnen documenten enkel openen als een read-only en ik krijg een notificatie dat ik moet inloggen. Ook bij One drive staat er een streepje door de wolk om aan te duiden dat die offline is.

Als ik inlog op https://portal.office.com/ en office.com lijkt alles normaal te werken. Ik kan ook inloggen op Office online, word doc openen, editeren en opslaan. (my.sharepoint.com) Ik zie ook alle One drive bestanden maar lokaal kan ik niet inloggen en syncen.

Ik heb een hele lijst van domeinen van microsoft gewhitelist op de firewall. Een stuk of 50 a 60 domeinen. (Dream machine van Ubiquity) beetje alles wat ik kon vinden online van endpoints waarnaar Office 365 en one drive gebruik van maken. Ik heb ook in de firewall ook enkele IP's van microsoft toegang gegeven en ook de individuele apps Office 365 en One drive toegang gegeven in de Dream machine firewall.

Op de W11 pc zelf heb ik ook de firewall eens uitgezet maar niet helpt. Ik eindig op een time out error. Zover ik weet kan je de Dream machine firewall niet volledig uitzetten. Heb ook office 365 opnieuw geinstalleerd maar geen soelaas.

Is er een manier hoe ik kan zien welke services one drive probeert te bereiken zodat ik kan zien of ik dat domein of IP effectief in de white list heb staan?

[Voor 5% gewijzigd door Coolstart op 08-02-2023 20:12]

Alle reacties

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 20:47

Roger_Rabbit

PC-Freak

https://learn.microsoft.c...anges?view=o365-worldwide

Andere dns sever proberen?

[Voor 12% gewijzigd door Roger_Rabbit op 08-02-2023 20:12]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Coolstart
Thx, doe link had ik gebruikt voor de domeinen maar nog niet vr de IP’s, die staan er nu in maar geen soelaas.

Ik ga idd eens een andere dns server instellen.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-03 20:11
Computer even verbinding via je smartphone en dan proberen.
Werkt het wel, dan kun je beter gerichter zoeken richting netwerk.
Werkt het niet, zal er vast iets zijn met je software installatie op pc.

PSN: plexforce (ps4)

• Coolstart
Halve oplossing in de maak:
Ik krijg nu een nieuwe Trusted Platform Module malfunction code 80090016.

- DNS op 1.1.1.1 gezet
- Ngc folder gedelete in
- Microsoft Support & recovery assistant voor Office 365 connectie issues laten draaien.
- Microsoft Support & recovery assistant network internet test (om de verbinding met de MS servers te testen)
- W11 firewall uitgezet (Domain, Private network & Public network)
- Allow app trough firewall nagekeken of office en one drive mee in de lijst stonden.

Plots heb ik wel een tijdelijke doorbraak voor One drive via deze trick: 'C:\users\gebruikersnaam\AppData\Local\Packages\Microsoft.AAD.BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy' een andere naam geven. (Je moet wel de gebruikers rechten naar u toetrekken en het de folder via een andere user een andere naam geven (deleten kan ook) want anders is de folder in gebruik.

Ik kan nu wel gewoon inloggen in One drive + syncen. Enkel Office 365 apps werken nog altijd niet en resulteren nog steeds in de Trusted Platform Module 80090016 tijdens het inloggen. Met als Server Message 'Keyset does not exists'.

Er staat een link bij: www.microsoft.com/wamerrors.

ALs ik dan het dsegcmd /status commando run dan krijg ik als resultaat:
DomainJoined: NO
WorkplacdJoined: YES (Dat is de Office 365 service)
WorkAccountCount: 1
NgcSet: NO

Ondertussen is Onedrive alweer gestopt met werken.

Heb nu een nieuwe User aangemaakt en daar werkt Office 365 en One drive perfect.
Niet ideaal maar dat is voor mij de finale oplossing.

[Voor 5% gewijzigd door Coolstart op 09-02-2023 14:19]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:01
edit

[Voor 89% gewijzigd door zetje01 op 09-02-2023 22:01]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34

nelizmastr

Goed wies kapot

De Dream Machine kun je gerust uitsluiten. Tenzij je expliciet filter regels gemaakt hebt om uitgaande zaken te blokkeren heeft het geen zin dingen toe te staan want uitgaande filtering is standaard niet van toepassing.

Heb je niet toevallig een privé/persoonlijk Microsoft Account met een e-mailadres identiek aan de zakelijke? Dan krijg je een sloot aan inlogperikelen aan je broek. Makkelijkste fix is het persoonlijke account aan een ander e-mailadres of een alias te koppelen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee