Toon posts:

Laptop met goed privacy-screen (ingebouwd)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:19
Goedenavond,
ik ben op zoek naar een laptop tot 13/14 Inch, met touchscreen en privacy-screen.
Ik heb al enig onderzoek gedaan, en zelfs een HP Elite X2 G4 getest, maar het sureview-scherm van HP vind ik verschrikkelijk tegen vallen.
Wat ik hiermee bedoel :

- Vanaf de zijkant is nog behoorlijk veel informatie zichtbaar.
- Wanneer je recht voor het scherm zit, word deze enorm donker. Dit werkt niet zo mooi als een privacy-scherm op een telefoon.

Bij Lenovo en Dell kom er niet goed uit wanneer dit nu wel of niet word aangeboden.
Iemand die (vanuit ervaring) een goede suggestie heeft?

NB.
Mocht er een grotere laptop zijn met WEL een goed privacy-scherm behoort dit eventueel tot de opties ;-)

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je makkelijker zelf een 3M filter kan plakken, dat kan gewoon op elke laptop, maar of touch dan nog werkt zou je even moeten uitproberen.
YouTube: 3M Privacy Filter demonstration on behalf of 3M

Lenovo heeft ze speciaal op maat voor hun laptops.
https://www.lenovo.com/nl...entResultsLayoutType=grid

[Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 08-02-2023 20:05]

• pitchdown
Ik vind een privacy scherm welke je ook uit kan zetten ook wel z'n voordelen hebben.
Werkt 3m wel ultiem? Geen impact wanneer je er recht voor zit?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zal altijd een impact zijn als je er voor zit, het scherm zal altijd minder helder zijn. De 3M films zijn wel goed als je zijdelingse inkijk wenst weg te nemen en heb ik al enkele keren gezien bij de bedrijven waarvoor ik werk(te).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Ernemmer
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:21:
Ik vind een privacy scherm welke je ook uit kan zetten ook wel z'n voordelen hebben.
Werkt 3m wel ultiem? Geen impact wanneer je er recht voor zit?
De 3m gold is volgens mij iets minder donker als je er recht voor zit en die kan je ook aan 2 kanten gebruiken, de ene is donkerder dan de andere.

YouTube: 3M Gold Privacy Filter Demonstration

• pitchdown
Dus de beste optie is een 3M?
Er zijn geen laptop fabrikanten met goede oplossingen?

• Ernemmer
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:49:
Dus de beste optie is een 3M?
Er zijn geen laptop fabrikanten met goede oplossingen?
3M is volgens mij wel hét merk voor dit soort dingen, al zullen er vast legio andere merken zijn die ook zoiets maken.

Ik denk dat er maar heel weinig laptops te krijgen zijn met zo'n scherm ingebouwd, ik heb het iig nog nooit bij de opties zien staan.

• pitchdown
Ernemmer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:51:
[...]

3M is volgens mij wel hét merk voor dit soort dingen, al zullen er vast legio andere merken zijn die ook zoiets maken.

Ik denk dat er maar heel weinig laptops te krijgen zijn met zo'n scherm ingebouwd, ik heb het iig nog nooit bij de opties zien staan.
Ik dacht dat Dell en Lenovo hierin ook iets beschikbaar hadden.
Ik zou dit echt mooier vinden omdat dan ook de optie "uit" gezet kan worden.

Ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel beter een 3M-sticker is t.o.v. van bv. HP Sureview.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

pitchdown schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:01:
[...]
Die losse screens zitten er toch ook niet per se permanent op? Dat zijn vaak toch gewoon losse vellen die je achter wat opgeplakte lipjes schuift (en er dus ook uit kan halen als je het niet nodig hebt)?

[Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2023 10:04]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:12
Orion84 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:04:
[...]
Die losse screens zitten er toch ook niet per se permanent op? Dat zijn vaak toch gewoon losse vellen die je achter wat opgeplakte lipjes schuift (en er dus ook uit kan halen als je het niet nodig hebt)?
Magnetisch, lipjes, vanalles.. het zit er niet permanent op nee.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31
pitchdown schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat Dell en Lenovo hierin ook iets beschikbaar hadden.

Ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel beter een 3M-sticker is t.o.v. van bv. HP Sureview.
ik heb voor mijn werk 2 opties getest sureview van HP en de dell oplossing, die van HP kwam het beste uit de bus maar dat kwam omdat het model van dell alleen het privacy scherm kon activeren als er iemand achter je stond, en dat kon niet aangepast worden op het model wat wij ter test hadden (latitude) ik ben toen ook voor een andere oplossing gegaan als het echt veilig moet zijn. (voorzetscherm van merk x weet niet meer welk merk het was)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee