Portrait mode video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik volg jullie YouTube kanaal op de Apple TV via de Youtube app. Het valt me op dat jullie steeds vaker verticaal/porttrait mode video's er tussen staan. Dat is geen gezicht, eerlijk gezegd. Kunnen die niet voortaan in landscape, dat kijkt een stuk prettiger.

Verder niets dan lof over jullie video's, ik kijk ze graag.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janser.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 12:30

Janser.

Socialmediaredacteur
Goeiemorgen @BeQuietAndDrive !

Dit zijn YouTube Shorts. De video's van maximaal 60 seconden zijn vaak stukjes uit langere video's zoals de podcast of behind the scenes. Shorts kunnen alleen in portrait geplaatst worden aangezien deze feed is gemaakt voor mobile gebruikers van de YouTube app. 😅

Voor kijkers via de televisie is dit inderdaad net 90 graden de verkeerde kant op. Ook maakt YouTube het voor ons niet mogelijk om Shorts onzichtbaar te maken voor de abonnementsfeed. Als het goed is kun je (zodra je zo'n short ziet) aangeven dat je hem niet wil zien, hierdoor zou YouTube ze voor jou naarmate van tijd moeten negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Thanks, dat kende ik helemaal niet. Wel gek dat het bronmateriaal landscape kan zijn, en dan een kort stukje daarvan lullig uitgesneden wordt.

Ik zal eens kijken of er mogelijkheden zijn op AppleTV om ze uit de feed te weren inderdaad. Had ik me nog niet al te veel in verdiept.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org