• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:51
Dom van me,

De WD Blue SN570 1TB gekocht om te gebruiken in mijn pc van 6 jaar oud (prebuild Aegis 204-eu)

Blijk ik een B+M slot te hebben waar deze wel in past maar niet in werkt. Heel het B, M en B+M vind ik maar verwarrend.

Nu zoek ik naar een Sata behuizing waar deze wel in kan om er toch nog gebruik van te kunnen maken en een oude HDD te vervangen.

Ik kan echter geen NVME naar Sata 2.5" behuizing vinden. Het is of B of B+M key.

Een PCIEx16 adapter is ook geen optie omdat ik geen slot over heb.

Iemand een suggestie hoe ik deze toch kan gebruiken ?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:32

Galinsky

--------->

Oei, dit is een lastige, B150 is niet altijd zeker of het ook uberhaupt ondersteund om vanaf nvme te booten. Ik heb destijds om een andere chipset de bios moeten aanpassen om er een driver in te zetten zodat deze vanaf NVME kan booten.

Welke moederbord heb jij exact in je Aegis 204-eu? Dit zodat we uberhaupt kunnen vaststellen dat je vanaf NVME kan booten.
B+M klinkt naar mijn idee ook vaak als een sata bus en geen pci-e bus. Maar corrigeer mij als ik het mis heb. sata bus en een stuk trager. (maximaal 600MB/s

2 die dus mogelijk kunnen spelen wat beantwoord kan worden met het weten van het exacte moederbord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat je geen behuizingen vindt is omdat het erg lastig is om van SATA naar PCIe te gaan. En als het al zou kunnen zouden de chips waarschijnlijk duurder zijn dan de SSD.

De slimste optie is dus om een SATA SSD te kopen en deze te retourneren. Dat is de makkelijkste en goedkoopste optie.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt idd niet van pcie nvme naar sata. Volledig andere protocollen dus dure chips.

Bord vervangen of ssd retourneren en een sata exemplaar kopen.

I reject your reality and substitute my own

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:51
@Galinsky Het is een MS-B9011 moederbord met weinig opties en ook een zeer summiere bios. Denk dat dit weinig hoop geeft dat het gaat werken.
@TERW_DAN daar was is tot mijn spijt al achter gekomen. Lijkt of ze helemaal niet beschikbaar zijn.
@nelizmastr thanx

Een nieuwe PC zit al in de planning, dus die WD Blue komt nog wel van pas in de toekomst.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee