Toon posts:

Tips ultrawide gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-03 23:34
Beste forumleden,

Ik heb zojuist helaas mijn 34 inch monitor gesloopt en ben nu op zoek naar een nieuwe.

Mijn huidige monitor de MSI optix MPG341CQR voldoet in principe aan alles eisen, echter vond ik de kleuren wat minder mooi op dit scherm.

Zijn er mensen die tips hebben waar ik wat informatie omtrent ultrawide schermen kan vinden of hun eigen ervaring willen delen?

Ik heb zelf het e.e.a. op YouTube bekeken maar gezien de verschillende reacties vermoed ik dat erg veel van deze reviews gesponsord zijn.

Mijn budget is max 1000,-
Goed om te vermelden dat ik met een AMD kaart game dus bij aankooptips graag een freesync monitor :)
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Darkbullet
Ik kwam zojuist deze monitor tegen.

https://www.megekko.nl/pr...Gear-Gaming-monitor?s_o=3

Deze monitor voldoet bijna aan alle eisen.. Helaas is dit een G-sync monitor.

Kan iemand mij vertellen of dit een probleem gaat opleveren met een AMD gpu?

• vrmeulen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 19:10
Hi, ik weet niet of je een curved of recht monitor zoekt, maar ik heb sinds een maand of twee deze staan:

https://tweakers.net/pricewatch/1787072/iiyama-g-master-gb3467wqsu-b1-zwart.html

Deze heeft Freesync Premium, 165 Hz, 0.4s reactietijd, kan behoorlijk fel en kost slechts €399. Ik kan de review van Friso over deze monitor ook zeker aanbevelen om te weten wat de pros en cons zijn.

Binnen jouw budget is er overigens flink veel meer mogelijk, de vraag is vooral wat jij belangrijk vindt. Vind je bijvoorbeeld variabele overdrive of een hogere refreshrate belangrijk, dan kun je naar andere monitoren kijken (maar kan ik je niet adviseren :)).
Veel succes!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:41
Als je 100 euro meer wil uitgeven kan je de Alienware AW3423DWF, veel beter dan dat is er letterlijk niet te krijgen. Is wel alleen verkrijgbaar via Dell.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
Darkbullet schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:53:
Ik kwam zojuist deze monitor tegen.

https://www.megekko.nl/pr...Gear-Gaming-monitor?s_o=3

Deze monitor voldoet bijna aan alle eisen.. Helaas is dit een G-sync monitor.

Kan iemand mij vertellen of dit een probleem gaat opleveren met een AMD gpu?
Volgens RTINGS doet deze ook Freesync, maar NIET op de HDMI.
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/34gp950g-b

• Darkbullet
vrmeulen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:08:
Hi, ik weet niet of je een curved of recht monitor zoekt, maar ik heb sinds een maand of twee deze staan:

https://tweakers.net/pricewatch/1787072/iiyama-g-master-gb3467wqsu-b1-zwart.html

Deze heeft Freesync Premium, 165 Hz, 0.4s reactietijd, kan behoorlijk fel en kost slechts €399. Ik kan de review van Friso over deze monitor ook zeker aanbevelen om te weten wat de pros en cons zijn.

Binnen jouw budget is er overigens flink veel meer mogelijk, de vraag is vooral wat jij belangrijk vindt. Vind je bijvoorbeeld variabele overdrive of een hogere refreshrate belangrijk, dan kun je naar andere monitoren kijken (maar kan ik je niet adviseren :)).
Veel succes!
Thanks voor je reactie ik ga even wat onderzoeken.

Ik ben zelf niet zo thuis in de monitoren en wat ze allemaal kunnen. Ik gebruik het scherm voornamelijk om op te gamen en behaal rond de 150/160 fps op een resolutie van 3440x1440 daarom zou het logisch zijn om minimaal een refreshrate van 144 aan te houden.

Daarnaast las ik dat een IPS paneel betere kleuren geeft dan een VA paneel. Mijn huidig scherm heeft dus een VA paneel dus was ik benieuwd of er wellicht ervaring is van iemand die dit kan beamen.

Ik twijfel op dit moment tussen de volgende modellen.

LG UltraGear 34GP950G-B Zwart
LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart
Alienware AW3420DW
ALIENWARE 34 AW3423DWF

• Darkbullet
Giku schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:24:
Als je 100 euro meer wil uitgeven kan je de Alienware AW3423DWF, veel beter dan dat is er letterlijk niet te krijgen. Is wel alleen verkrijgbaar via Dell.
Thanks voor je bericht. Ik heb echt letterlijk een halfuur geleden naar dit scherm gekeken en deze heb ik toegevoegd aan de lijst.

Ik heb zojuist lijstje ge-update hierboven.

waar de Alienware AW3420DW aan wordt geboden voor bijna 1300.- is er een site die dit scherm aanbiedt voor 1059.- wat in mijn optiek een koopje is.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Turismo

Clobberin' time!

Ik zou deze ook in overweging nemen uitvoering: Acer Predator X34 GS Zwart
Heb zelf de Acer X34p al een aantal jaar, en dik tevreden mee, zeker beeld en kleur is erg goed gezien het IPS is.

Daar is deze de spirituele opvolger van
Een aantal dingen die ik nu mis die deze wel heeft, is Picture-in-Picture, hierdoor kan je ook daadwerkelijk dual monitor op 1 monitor draaien, HDR mode en USB-C direct charging zie dat deze op 85W kan laden, en 180Hz ipv 120hz en geen vendor lock op G-Sync only maar daarnaast ook Freesync 2 Premium.

Deze review heeft wel een beknopt overzicht https://www.techweekmag.c...ng/predator-x34gs-review/

Ik ben nog steeds blij met mijn X34p begrijp mij niet verkeerd, maar het triggered mij wel enorm als ik die review zo lees, het is echt met sprongen vooruit gegaan.

[Voor 17% gewijzigd door Turismo op 09-02-2023 11:43]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Darkbullet
Turismo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:38:
Ik zou deze ook in overweging nemen uitvoering: Acer Predator X34 GS Zwart
Heb zelf de Acer X34p al een aantal jaar, en dik tevreden mee, zeker beeld en kleur is erg goed gezien het IPS is.

Daar is deze de spirituele opvolger van
Een aantal dingen die ik nu mis die deze wel heeft, is Picture-in-Picture, hierdoor kan je ook daadwerkelijk dual monitor op 1 monitor draaien, HDR mode en USB-C direct charging zie dat deze op 85W kan laden, en 165Hz en geen vendor lock op G-Sync only maar daarnaast ook Freesync 2 Premium.

Deze review heeft wel een beknopt overzicht https://www.techweekmag.c...ng/predator-x34gs-review/
Top man dankjewel voor je uitgebreide reactie.

Het scherm tikt bijna de 1000,- aan waardoor hij binnen mijn budget valt, echter vraag ik me dan weer af of ik niet beter 150,- kan bijleggen voor de alienware met een OLED scherm.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Turismo

Clobberin' time!

t zal dicht bij elkaar zitten, echter denk dat OLED wel een plus is.
Ik weet dat Dell/Alienware niet zelf de schermen fabriceert, maar t inkoopt en dan nog tuned en kwaliteitscontrole over doet.

Zover ik het lees is dit hetzelfde scherm als de Samsung Oddysey G8 als ik reddit zo lees https://www.reddit.com/r/...423dwf_or_the_odyssey_g8/ zijn ze wel unaniem te spreken erover

T is eigenlijk ook voor het eerst dat ik zie dat een Alienware goedkoper is als de equivelant van een ander merk, vaak gooit Dell/Alienware er nog zo 300-500 bovenop, nu is het juist andersom, en je kan ze beetje zien als de Mercedes onder de schermen, vaak wel een no-brainer dat het goed is.
Anders had ik nu wel de Alienware ipv Acer voor mn neus, ware het niet dat ze hetzelfde scherm delen en de Alienware toen 300 euro meer was.

[Voor 35% gewijzigd door Turismo op 09-02-2023 12:01]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De Alienware AW3423DWF is via DELL met een 5% kortingscode voor €1.062,14 te krijgen. Als je student bent kan je soms zelfs een 10% kortingscode krijgen.

Ben je bekend met CashbackXL? Je krijgt via hen 8% cashback, dat kan ook nog zo'n 60 euro opleveren. Je zit dan netto op 1000 euro voor een 34" QD-OLED.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee