Beste tweaker,
Onderstaand een verzoek, hopelijk kan iemand helpen. Ik heb al met verschillende compabiliteitscheckers zitten stoeien, zonder succes. Bij voorbaat dank!
Wat wil je doen met je systeem?
Het systeem gebruik ik voornamelijk voor gamen. Relatief lichte games, behalve Tarkov. Tarkov kent helaas vooralsnog veel optimalisatie issue, maar schijnt voornamelijk afhankelijk te zijn van CPU en RAM. Mijn hoop is om alleen deze 2 onderdelen te upgraden, indien mogelijk.
Wat mag het kosten?
Afhankelijk van de benodigde onderdelen tot ongeveer 400 euro? Idealiter volstaan cpu en ram upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie huidige systeem in tabel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hopelijk alleen CPU en RAM upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter kan de rest van het systeem blijven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies voor een CPU en RAM upgrade die een duidelijk stap voorwaarts zijn ten opzichte van de huidige configuratie, enigszins betaalbaar is, en past op het bestaande moederbord etc.
De meest voor de hand liggende stap is wellicht van 16GB RAM naar 32GB (4x8), van hetzelfde type en merk. Dus een directe verdubbeling van wat er nu in zit.
Wat betreft CPU. Volgens Pangoly is het moederbord compatible t/m AMS Ryzen 5950X. PC Part picker daarentegen geeft aan dat er ‘compatibility issues’ zijn vanaf de 3700 series.
Het gaat om vrij veel geld, dus advies zou erg prettig zijn.
Huidig systeem:
Onderstaand een verzoek, hopelijk kan iemand helpen. Ik heb al met verschillende compabiliteitscheckers zitten stoeien, zonder succes. Bij voorbaat dank!
Wat wil je doen met je systeem?
Het systeem gebruik ik voornamelijk voor gamen. Relatief lichte games, behalve Tarkov. Tarkov kent helaas vooralsnog veel optimalisatie issue, maar schijnt voornamelijk afhankelijk te zijn van CPU en RAM. Mijn hoop is om alleen deze 2 onderdelen te upgraden, indien mogelijk.
Wat mag het kosten?
Afhankelijk van de benodigde onderdelen tot ongeveer 400 euro? Idealiter volstaan cpu en ram upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie huidige systeem in tabel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hopelijk alleen CPU en RAM upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter kan de rest van het systeem blijven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies voor een CPU en RAM upgrade die een duidelijk stap voorwaarts zijn ten opzichte van de huidige configuratie, enigszins betaalbaar is, en past op het bestaande moederbord etc.
De meest voor de hand liggende stap is wellicht van 16GB RAM naar 32GB (4x8), van hetzelfde type en merk. Dus een directe verdubbeling van wat er nu in zit.
Wat betreft CPU. Volgens Pangoly is het moederbord compatible t/m AMS Ryzen 5950X. PC Part picker daarentegen geeft aan dat er ‘compatibility issues’ zijn vanaf de 3700 series.
Het gaat om vrij veel geld, dus advies zou erg prettig zijn.
Huidig systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 283,70 | € 283,70 |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 114,44 | € 114,44 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 240GB | € 63,50 | € 63,50 |
Totaal | € 511,54 |