Toon posts:

Het verwarmen van 1 kamer met blokverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:16
Dag allemaal,

Was benieuwd of mensen is met mij mee willen denken / rekenen, ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Situatie: ik woon in een appartementen complex (4 jaar oud - nieuwbouw) waarbij ons gas (verwarming en warm kraanwater) loopt via blokverwarming (voor gas/warmte betalen wij dus direct aan de woningbouw (nu 160euro p/m), 1x per jaar krijgen we een afrekening op het eigen verbruik).

Nu liep eind vorig jaar het contract wat de woningbouw had af, en zitten wij per 1 januari op:
€1,13 kale prijs per M3 (voorheen €0,26).
€1,97 incl energiebelasting en BTW per M3 (voorheen €0,86)

Nu verwarm ik in mijn huis eigenlijk maar 1 kamer, en dat is de slaapkamer (+/- 12 M2).
Deze kamer koelt het snelst af (laatst bij -5 buiten toch wel naar 15,5c) van alle ruimtes, de kamer is alleen niet alleen de slaapkamer maar tevens ook de werk/game kamer.. kortom ik (en ik ben de enige bewoner) verblijf er veel in vergelijking met andere ruimtes (de andere ruimtes blijven uit zichzelf al warmer).

Blokverwarming valt niet onder het prijsplafond, wij betalen dus de volle mep.
Elektra betalen wij wel gewoon individueel aan een Eneco/Greenchoice/Essent ect, dat valt wel onder het prijsplafond (0,40ct KWH).

Nu blijf ik toch met de gedachten of het niet goedkoper is om een convectorkacheltje (30-40euro) aan te schaffen voor die ene ruimte en die alleen aan te zetten wanneer echt nodig ipv de vloerverwarming aan te hebben op 19c... ik kom er zelf niet uit.

1 dingetje om wel mee te nemen is dat de vloerverwarming gedeeltelijk door de huiskamer loopt alvorens die in mijn slaapkamer beland.

Iemand die met mij mee kan denken?

Dank alvast!

[Voor 4% gewijzigd door RichD1011 op 08-02-2023 15:05]

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Je krijg wel compensatie van ~ €1100,- ipv een prijsplafond: https://www.habion.nl/nie...afond-bij-blokverwarming/
2. Vreemd dat een kamer in een nieuwbouwpand zo snel afkoelt, is dat in 24 uur? Hoe kan dat?
3. Het is ws. duurder met een electrische kachel.
4. Hoe wordt je warmtegebruik bepaald/berekend?

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:16
Jaaap schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:11:
1. Je krijg wel compensatie van ~ €1100,- ipv een prijsplafond: https://www.habion.nl/nie...afond-bij-blokverwarming/
2. Vreemd dat een kamer in een nieuwbouwpand zo snel afkoelt, is dat in 24 uur? Hoe kan dat?
3. Het is ws. duurder met een electrische kachel.
4. Hoe wordt je warmtegebruik bepaald/berekend?
1. joh.. die is nieuw voor me (ooit wel eens gehoord dat ze er wellicht wat mee gingen doen), vanuit onze WB vereniging hoor je ze er met geen woord over...

2. als ik het je kon vertellen zou ik het doen, enige wat ik kan bedenken: ik zit op de onderste verdieping, mijn slaapkamer heeft geen buren en de wand naar de tuin is 1groot gedeelte van glas.

3. ja dat was dus mijn vraag :)

4. Hoewel wij blokverwarming hebben, wordt het verbruik vanuit de woningbouw wel per woning uitgelezen (in onze metenkasten zit 1 of andere sensor).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee